Gå til innhold

Tilgang til "My Pictures" - LØST!


eple1

Anbefalte innlegg

(Er veldig usikker på om dette er riktig sted å poste dette, så moderator får flytte til evt. mer egnet sted.)

 

Har nettopp bygd meg ny maskin og i den anledning også fått meg ny harddisk.

Har satt i hardisken til min _gamle_ maskin i den nye for å legge over ting jeg trenger.

 

Alle mapper går fint unntatt "My Pictures"-mappen, det står "Access denied".

Tror dette kommer av at jeg ikke er "riktig bruker" som prøver å kopiere mappen.

 

Finnes en måte å "logge inn" med riktig bruker for så å få tilgang til innholdet i mappen (da jeg har brukernavn og pass)?

Eller en annen komme seg inn i mappen?

 

Har prøvd å kjøre den gamle hd'en som master, men xp'en vil ikke starte opp i den nye dataen...

 

Hjelp!

Endret av eple1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forhåpentligvis er den ikke kryptert (derfor bør du IMO ikke bruke mappene under documents and settings) og da trenger du bare sette NTFS-rettighetene med å høyreklikke på mappen og velge "security". Trykk ADD og legg til en bruker på den nye maskinen (administrator eller everyone f.eks) og gi den full tilgang og eierrettigheter.

 

EDIT: Gammel tab tydeligvis, hårek sin link forklarer mye bedre.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Hvis du fremdeles har den gamle maskinen din er det enkleste å sette harddisken tilbake i den, for så å logge inn i windows med den brukeren du har bildene dine på, og så kopiere de til et annet sted på harddisken, slik at du har tilgang til de der på den nye maskinen.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...