Zethyr Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Vi har gjort noen tester med shadow priest i MC og BWL.Våre erfaringer heller til at den økte dps som warlock får ikke i nevneværdig grad gjør det verdt det. -Vi mister en dedikert helaler mot en delvis dps dealer. Tar heller med en ekstra rogue eller mage isteden, eller en disc holy priest / holy paladin resto druid om vi trenger healing. 7429116[/snapback] Var shadowpriesten da gearet for dps, eller var det en som tasset rundt i sitt vanlige healing-gear og fikk lov til å respecce for et raid? Shadowpriests gjør faktisk potensielt ganske god skade.
Islanbadsj Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Vet ikke om han som er shadowpriest i guildet vårt bare er uforsiktig, eller om de andre er livredde for aggro, men han ligger som oftest rett under tankene, og litt under 2 mages på DMG meteret.
Qizaa Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Vet ikke om han som er shadowpriest i guildet vårt bare er uforsiktig, eller om de andre er livredde for aggro, men han ligger som oftest rett under tankene, og litt under 2 mages på DMG meteret. 7429769[/snapback] Han gjør det om han bruker Mind Blast, det er veldig aggro vekkende og derfor er det ikke å anbefale i raids Er man shadowpriest bruker man bare Mind Flay og dots, Mind Blast er "ulovlig"
Zethyr Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Mind blast har ikke så sinnsykt mye å si på damage-meter, for om man bruker det for ofte havner man langt opp på threat-meteret og må ta en pause fra nukinga.
kjetilkl Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Mange shadow-priests trekker frem dette med 15% ekstra dmg for locks, - men det kan jo ikke utnyttes uansett? - Alle locks vi har må holde tilbake og kjøre strict aggro-management hele tiden, så 15% ekstra dmg gjør bare at det blir enda vanskeligere for de ... (på noen fights vil det selvsagt fungere bra)
Zethyr Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Mange shadow-priests trekker frem dette med 15% ekstra dmg for locks, - men det kan jo ikke utnyttes uansett? - Alle locks vi har må holde tilbake og kjøre strict aggro-management hele tiden, så 15% ekstra dmg gjør bare at det blir enda vanskeligere for de ... (på noen fights vil det selvsagt fungere bra) 7429947[/snapback] Bruker mindre mana på den skaden de gjør, hvertfall da Holder ut lengre uten potions, lifetap og annet tullball.
Bredoc Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Vi har gjort noen tester med shadow priest i MC og BWL.Våre erfaringer heller til at den økte dps som warlock får ikke i nevneværdig grad gjør det verdt det. -Vi mister en dedikert helaler mot en delvis dps dealer. Tar heller med en ekstra rogue eller mage isteden, eller en disc holy priest / holy paladin resto druid om vi trenger healing. 7429116[/snapback] Var shadowpriesten da gearet for dps, eller var det en som tasset rundt i sitt vanlige healing-gear og fikk lov til å respecce for et raid? Shadowpriests gjør faktisk potensielt ganske god skade. 7429732[/snapback] Tja, han har vel rundt 300 spelldamage tror jeg. Han har snaxa noe dps gear fra casters. Det er i hvertfall ikke godt nok i forhold til en ren dps dealer damagemessig. Med mitt gear og 359 spelldamage gjorde jeg hauger av dps mer Til og med med den crappy dpsen var fyren på toppen av ktm på flere giants. Han ble drept to ganger av dem og. Mulig det kan snu seg litt i andre instancer, men i MC og BWL har vi så langt ikke funnet noen nytteverdi for det. Dessuten trenger jo en shadowpriest to sett med gear også, om dem må heale på harde bosser. Derav blir det til at en spiller som er dedikert healer, eller dps dealer mister noe av gearet dem kunne fått. Han er forøverig specet shadow hele tiden.
Chrynarx Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Kommer jo an på spec'en til magen. Og om han får jumpen på deg. La oss si at han ser deg, men du ikke ser han. Han er specca pom+pyro, og aktiverer trinketene sine og fyrer av en pyroblast. Du blir truffet for 2500, og shielder og begynner å heale. Han blinker inn, silencer og PoM+Pyroer deg, og kaster en fireblast. Du igniter og dør. Alt er avhengig av så mange faktorer, at det kan variere enormt. [right][snapback]7427930[/snapback][/right] POM funker ikke 2 ganger i kamp da smarten:) 3 min cooldown!
M@R7!N Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Trinket + AP -> Pyro(6sec) -> PoM+ Pyro -> Fireblast = død. Var nok dette han mente Uansett, har aldri engang vurdert å specce det der. Så latterlig kjedelig det var på test. DET er IWIN det. 3minute mage, og ingen iceblock :S
ahpadt Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Mind blast har ikke så sinnsykt mye å si på damage-meter, for om man bruker det for ofte havner man langt opp på threat-meteret og må ta en pause fra nukinga. 7429891[/snapback] I 2.0 fjernes "but causes a high amount of threat".
Chrynarx Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Trinket + AP -> Pyro(6sec) -> PoM+ Pyro -> Fireblast = død. Var nok dette han mente Uansett, har aldri engang vurdert å specce det der. Så latterlig kjedelig det var på test. DET er IWIN det. 3minute mage, og ingen iceblock :S 7430927[/snapback] Kan godt hende, men mage uten iceblock er ikke såå dårlig! har begynt å bli vant til combustion, blast wave, AOE,AOE, zerg, dead nå=) det er ofte morsomt når du ser du taper AB/AV/WSG:P
Jørgen Sørheim Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Nytt spørsmål, er han noob? 7430259[/snapback] Aggro som PvE-speccet shadowpriest med +300dmg og Blessing of imba -30% threat? Jeg holder en knapp på "ja".
StorPeder Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Shadowpriest i raid har kanskje ikke den beste DPS'en, men jeg tør påstå at det er verdt det med tanke på utility. Warlocks sparer mana, og i samme gruppe som rogues og dps- warriors kan healerne fokusere mer på andre. Blir spennende å se hvordan de blir i BC. Angående lvl 46 SP mot 58 mage (eller hva det var) så tror jeg magen må ha sett film, lest bok, spist middag og skifta bleie på ungen samtidig som han duellerte ... ?
Sink Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Nytt spørsmål, er han noob? 7430259[/snapback] Aggro som PvE-speccet shadowpriest med +300dmg og Blessing of imba -30% threat? Jeg holder en knapp på "ja". 7431046[/snapback] nei, en pve specca priest(til dmg) har specca seg til 25%(?) -threat, men jeg med pvpspecc tar lett agro på onyxia om jeg vil under phase1, må holde igjen hele veien. men dmg er ikke rollen til en prest i et raid, kan godt diskutere dette i evigheter, dem har ingen god måte å regene mana på i lengre fights annet enn major manapots eller dark runes og til han som skrev under her, bedre å gi locks en ekstra healer enn at dem må holde igjen hele veien.
Indexi Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Det spørs selvsagt på hvilken specc man har. Jeg har spilt en god del specs på mine to 60 mager og shadowpriests har iallefall jeg syntes å være verre å møte i PvP en warlocks, hvis begge er godt gearet. Uansett, som sagt det spørs helt på specc. Jeg husker når jeg drev på med raiding og var 31 frost - 20 arc var det nesten umulig å slå shadowpriests eller holy/disc priests. Det er pga man som frost er veldig avhengig av frostbite og frostnova crits, noe som priests lett dispeller. Det er selvsagt ikke umulig, men jeg syns en deep frost/arc spec er litt for kontrollerende dps for å slå en priest og mangler dps. Fire/arcane er en bra build siden meste av damagen man tar går ved å kaste scorch og den har høy crit rate med en ignite build, eneste dumme er at man mangler en del ting som kan være nyttige som ice barrier og ice block. Elementals build er veldig bra mot priests siden den kombinerer shatter og ignite, noe som gjør at burst damage "komboene" ofte kan gjøre helt syk damage, godt gear eller ei (selvom mana vil bli et lite problem i begynnelsen). Arcane Power builds er gøy mot priests helt til de dispeller Husker når jeg speccet Combustion engang, var gøy, men jeg likte ikke helt den builden, og dueller er aldri gøy i den builden og handler hvertfall ikke om "skill". Endret 5. desember 2006 av cve
2rst1 Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Sånn som eg ser det: Priest>Alt men 1 mage med skills eiger 1 priest med skills:) Trur det har med skills/gear å gjere
Islanbadsj Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Sånn som eg ser det:Priest>Alt men 1 mage med skills eiger 1 priest med skills:) Trur det har med skills/gear å gjere 7431993[/snapback] Sjelden jeg taper mot mager i duel som holy priest. Bare til å ha skjold i begynnelsen, hive på en SW:P får han sheeper. Så breaker du sheepen (PvP trinket) og får inn en liten mind blast før du healer, hiver på nytt skjold. Så er det en kombinasjon av mindblast, smite og healing. Er også gøy å manaburne de, blir litt hjelpeløse.
Zethyr Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 dem har ingen god måte å regene mana på i lengre fights annet enn major manapots eller dark runes 7431609[/snapback] Nå får vi jo snart enda bedre mana-effektivitet (Vampiric Touch eller hva nå enn det het ), og som ahpadt sier så får vi også mindre threat av Mindblast. Hadde ikke grensa blitt flyttet til 25 mann/instance hadde jeg fremdeles hevdet at en shadowpriest er et veldig kjekt tillegg i et raid.
Kombat-Kaare Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 dem har ingen god måte å regene mana på i lengre fights annet enn major manapots eller dark runes 7431609[/snapback] Nå får vi jo snart enda bedre mana-effektivitet (Vampiric Touch eller hva nå enn det het ), og som ahpadt sier så får vi også mindre threat av Mindblast. Hadde ikke grensa blitt flyttet til 25 mann/instance hadde jeg fremdeles hevdet at en shadowpriest er et veldig kjekt tillegg i et raid. 7435502[/snapback] Vampiric touch eller hva det nå enn heter er en skikkelig dårlig skill for annet enn de andre i gruppa. For presten har den en helt latterlig høy manacost, og selv om du fyller på 5% mana de neste 20 sekundene eller hva det er, så kan ikke det forsvares for presten sin del da det stort sett er mana ut av vinduet. For andre som nyter godt av de 5% er det selvsagt som en ren bonus å regne, men presten kommer faktisk til å tømme seg fortere for mana med denne skillen enn uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå