ken8 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Kom over denne artikkelen på DinSide i dag. Programmet heter LogMeIn Jeg har før prøvd Remote Asisstance og Remote Desktop, men det er litt mye jobb når man må åpne porter og finne hvilken ip man har, redigere Remote Assistance fila slik at IP'en bli riktig osv. Dette må da være en god løsning å installere på pc'en til mor og far, så kan jeg kjapt koble meg opp på pc'en dems for å vise ting og tang. Andre som har erfaringer med programmet/løsningen?
el_scorcho Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Kom over denne artikkelen på DinSide i dag. Programmet heter LogMeIn Jeg har før prøvd Remote Asisstance og Remote Desktop, men det er litt mye jobb når man må åpne porter og finne hvilken ip man har, redigere Remote Assistance fila slik at IP'en bli riktig osv. Dette må da være en god løsning å installere på pc'en til mor og far, så kan jeg kjapt koble meg opp på pc'en dems for å vise ting og tang. Andre som har erfaringer med programmet/løsningen? 7420254[/snapback] Jeg bruker logmein, og er meget godt fornøyd. Både med selve programmet, og med kundeservice, selv om jeg bare bruker gratisversjonen...
Moskus Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Har brukt LogMeIn ganske lenge nå, og klarer meg ikke uten. Det er så mye enklere å sette opp enn f.eks. VNC (siden man slipper routing av porter, oppdaterte IPadresser, etc).
Arcus Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Brukt Logmein i snart 2 år. Både betal og gratisversjonen. Godt fornøyd med programmet. Grei hastighet på filoverføring (betalt versjon) , mulighet for printe dokumenter fra ekstern maskin lokalt. Har ikke hatt noe trøbbel.
ken8 Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Brukt Logmein i snart 2 år. Både betal og gratisversjonen. Godt fornøyd med programmet. Grei hastighet på filoverføring (betalt versjon) , mulighet for printe dokumenter fra ekstern maskin lokalt. Har ikke hatt noe trøbbel. Er det mange fordeler med å gå for PRO versjonen? Hva skjer hvis noen sitter på pc'en jeg kobler meg opp mot? Låser den seg eller vil personen som sitter på pc'en se hva jeg gjør uten å få rørt musa?
Kamikazesmurf Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Brukt Logmein i snart 2 år. Både betal og gratisversjonen. Godt fornøyd med programmet. Grei hastighet på filoverføring (betalt versjon) , mulighet for printe dokumenter fra ekstern maskin lokalt. Har ikke hatt noe trøbbel. Er det mange fordeler med å gå for PRO versjonen? Hva skjer hvis noen sitter på pc'en jeg kobler meg opp mot? Låser den seg eller vil personen som sitter på pc'en se hva jeg gjør uten å få rørt musa? 7421128[/snapback] Dere vil "sloss" om å bevege muspekeren! (ganske gøy hvis den andre personen ikke vet om hva som skjer....)
ken8 Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 OK. Så da vil programmet funke bra som "opplæringsprogram" også. Tenker da på familiemedlemer som tilstadighet trenger hjelp... Får gi det et forsøk når jeg kommer hjem. Takker for svar!
b-urn Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Er det mange fordeler med å gå for PRO versjonen? Hva skjer hvis noen sitter på pc'en jeg kobler meg opp mot? Låser den seg eller vil personen som sitter på pc'en se hva jeg gjør uten å få rørt musa? 7421128[/snapback] Dere vil "sloss" om å bevege muspekeren! (ganske gøy hvis den andre personen ikke vet om hva som skjer....) 7421138[/snapback] Eller du kan slå på skjermblanking av PCen som fjernstyres ( slik at ingen kan se hva du driver med ).
terjemag Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Kan det settes opp slik at jeg bare har tilgang til en annen maskin når de ønsker det, slik at jeg kan hjelpe vedkommende? Har prøvd det mellom egne maskiner og da funker det jo greit, men hvis jeg skal installere dette på vedkommendes maskin direkte knyttet opp mot meg, så vil jo jeg kunne entre hans maskin når det passer meg?? Problemet ligger i at vedkommende ikke er så datakyndig, slik at han trenger min hjelp jevnt og trutt. Ett annet problem er at vedkommende og hans pc befinner seg i Spania, slik at dette må være enklest mulig å få på plass. Har noen erfaring med dette?? Takker for alle tilbakemeldinger!
ken8 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Skrevet 6. desember 2006 Har nå brukt LogMein i noen dager og skulle ønske jeg fant dette før!! Er jo et super bra prog. En ting jeg lurer på er om det er mulig å legge til pc'er til din konto uten at man må fysisk sitte ved pc'en? Tenker da på kompiser kan legge til pc'en sin på min konto slik at jeg kan hjelpe dem. Eller blir jeg da nødt til å gi dem login/passordet mitt?
Mow Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 (endret) Noen som har testet LogMeIn via fisbasis (tonivå)? Er usikker på hvordan java ytelsen er, men skulle gjerne hatt tilgang til pc'en min herifra. Edit: Testet på Fisbasis/Tonivå og fungerer! Litt småtreigt, men ellers greit. Aldri igjen websense sperre Endret 8. desember 2006 av Mow
StudioN Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Driiiitfett! JOOOOHOOOOO!!! Har køddet med vnc (dyn. ip) lenge. Nå slipper jeg stresset med brannmur hos host og lage ny .exe hver gang jeg bytter ip!! Bærrrrrrre lækkert!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå