Gå til innhold

Gjerrigknark PC med 4 skjermer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt til å kjøpe meg en ”gjerrigknark” pc med flere skjermer. PC’n trenger så å si ingen kraft ettersom at den skal benyttes til teksteditering og surfing. Alt som kreves av den er at den skal ha 4 skjermer, og som gnieren jeg er så har jeg egentlig ikke lyst å ut med penger i det hele tatt.

Tanken er enten å finne et rimelig hovedkort med skjermkort innebygd, hvor det er også er en PCI-Ekspress eller AGP port, eller å finne et hovedkort jeg kan ha flere billige skjermkort på. Så langt tenker jeg på et AM2 hovedkort med 2 PCI-ekspress porter, samt 2 skjermkort funnet på nederste hylle.

En ting jeg lurer litt på da som det hadde vært flott om noen kunne fortelle meg er om disse kortene på nederste hylle faktisk kan vise forskjellige bilder og at VGA porten ikke bare er et omforma signal fra DVI porten. Ta dette kortet som eksempel: http://www.psdata.no/ps.asp?it=111241&mlevel=280302

Jeg har allerede harddisk, dvd brenner, kabinett, mus tastatur og 4 vakre 19 tommers HP900 kasse skjermer. Så handle lista burde være:

1 gig minne

hovedkort

prosessor

skjermkort (1 eller 2)

Om noen kunne hjelpe meg å finne en god kombo av billige deler så hadde det vært helt konge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når jeg hadde radeon 9800pro kunne jeg ikke ha fler skjermer på om jeg kobla den til dvi utgangen med omformer... jeg vet det kortet støtter fler skjermer MEN da kan du ikke bruke en omformer for å få vga ut av dvi(trur jeg).. var nå sån på mitt gamle kort sist jeg prøvde noe slikt..

for å vere sikker ville jeg valgt et skjermkort med enten 2 vga kontakter eller 2 dvi kontakter..

Skrevet

Veldig mange skjermkort med VGA og DVI utgang har mulighet til å bruke 2 skjermer på en gang. Grunnen til at jeg stilte spørsmålet om de billigste korta som blir produsert nå har en ledning som går fra ”i nærheten av” DVI inngangen til VGA utgangen. Og av den grunn spurte jeg meg selv om denne ledningen rett og slett er en VGA til DVI konverter. Og at det står at den har max 2 skjermer i infoen på kortet kan bety at tv-utgangen faktisk fungerer.

Hvorfor du ikke kunne bruke 2 skjermer på Radeon 9800 pro er litt rart.

Skrevet
når jeg hadde radeon 9800pro kunne jeg ikke ha fler skjermer på om jeg kobla den til dvi utgangen med omformer... jeg vet det kortet støtter fler skjermer MEN da kan du ikke bruke en omformer for å få vga ut av dvi(trur jeg).. var nå sån på mitt gamle kort sist jeg prøvde noe slikt..

7414943[/snapback]

Rart. Eg har selv kjørt Radeon 9800se med 2 skjermer(hvorav DVI var konvertert til VGA).

4stk 19" kasseskjermer må ta ufattelig stor plass?

Men allikevel vil eg anbefale 2 stk skjermkort med 2 like utganger på, for å slippe selve overgangen.

Skrevet
4stk 19" kasseskjermer må ta ufattelig stor plass?

Geekfaktoren på en slik 90 talls samling gjør den verdt noen kvadrat, og de fyller skrivebordet på en kledlig måte. :cool:
Skrevet

Varenr.: 327476

Lagerstatus: 500+ stk på lager 895 895

Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Varenr.: 308934

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1049 1049

XFX GeForce 7600GS 256MB DDR2, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 400/700Mhz

Varenr.: 323847

Lagerstatus: 500+ stk på lager 990 1980

MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16

Varenr.: 321975

Lagerstatus: 100+ stk på lager 895 895

2 stk av skjermkort.

Skrevet
Hvilket operativsystem planlegger du å bruke?

Har planer om å teste ut en del forskjellige systemer og kjøre multiboot, men det primære systemet som kommer til å bli FreeBSD med Window Maker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...