Gå til innhold

Ytelses forskjeller på XP-home og XP-pro


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Har en enkel laptop Packard Bell EasyNote B3529. Denne er utstyrt med 512mb delt minne. Hva er forskjellen på XP-home og XP-pro i ytelse? Jeg har begge liggende. Jeg mener å ha hørt at XP-home ikke er så krevende for pc-er som pro utgaven er, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en enkel laptop Packard Bell EasyNote B3529. Denne er utstyrt med 512mb delt minne. Hva er forskjellen på XP-home og XP-pro i ytelse? Jeg har begge liggende. Jeg mener å ha hørt at XP-home ikke er så krevende for pc-er som pro utgaven er, stemmer dette?

7401980[/snapback]

 

Har de ikke blitt helt like da? Tror ikke det er noen ytelse forskjell. :hmm: Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Eller tar jeg feil?

7401994[/snapback]

 

 

Jeg tror du har feil altså, jeg mener å ha lest en plass, at home gir en bedre ytelse enn hva pro gjør. Men jeg finner dette ikke igjen. :roll:

Lenke til kommentar
Det er en liten sannhet der fordi Home kjører færre services som default enn Pro. Men jeg tror ikke det har noe å si i praksis og de som virkelig bryr seg om ytelse vil uansett slå av 90% av alle services i Pro likevel.

7402228[/snapback]

 

jeg trodde dette også men nå er jeg litt i tvill :hmm: :

Disable Certain Services

 

Myth - "Disabling these Services improves performance."

 

Reality - "Disabling these Services actually reduces performance."

 

DNS Client Service - "The overall performance of the client computer decreases and the network traffic for DNS queries increases if the DNS resolver cache is deactivated. This effectively reduces Internet Performance for sites you have previously visited and puts an unnecessary load on your ISP's DNS server." - Source

 

Task Scheduler Service - "Disabling the Task Scheduler completely cripples Windows XP's Boot and Application Load times by preventing Prefetch (.PF) trace files and the Layout.ini file from being created or updated." - Source

 

Notes - Disabling other unnecessary services in general has only one affect on performance and that is reduced Windows XP boot times.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...