Gå til innhold

Syns dere Warlocks er overpowered?


Anbefalte innlegg

Har spilt warlock en god del i PvP, og har en del klasser jeg sliter mot.

Den første er warrior, men hvem sliter ikke mot dem?

Den andre er hunter, av alle. De har et pet som avbryter kasting av spells som shadowbolt, howl of terror osv..

Rouges kan vi ikke gjøre noe mot hvis de stunlocker oss..

Shadowpriest har helt sinnsyk damage, skjelde jeg slår de

 

men på den annen side.

Druids kan jeg ganke selv om de er 8-9 levels over meg.

Mages har en god burst, men med felhunter er de lett match

Holypriest er som regel ikke pvp'ere og tas greit

Paladin er lettere på litt lavere level, men 50+ og de har en stygg stun+bubble.

Shaman har jeg ingen taktikk mot da jeg er horde selv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke warlock er så overpowered jeg. Er selv en disc/holy priest, og det hender til og med at jeg klarer å drepe de. Det skal dog sies at jeg er undead, har trinket, og satser på shadow res gear.

 

Som noen sa før i tråden, warlocken er avhengig av å ha riktig pet.

 

Har også prøvd å spille warlock selv, og det var ikke så enklet som mange av forum-whinerne skulle ha det til.

Lenke til kommentar

Warlock er den beste classen ingame på beta.

 

Nei Warlock på live LIGNER ikke engang den på beta.

 

Om du møter en warlock som en warrior har du 100% sjanse for å dø, selvom du dreper han først. (Dotsa vil gjøre 6-7k hp over 15 sec, dermed om du har mindre enn 80% hp etter du dreper warlocken er du dau, og om du nærmer deg å drepe han vil han mest sannsynlig redotte deg, men han vinner 90% av gangene uansett)

 

Som en level 70 warrior på beta vet jeg det nok bedre hvor overpowered warlocks er på beta.

 

De vil bli nerfa før eller senere, det er et FAKTUM.

Lenke til kommentar

Gidd å whine om kor overpowered Warlocks blir til TBC.. og hvorfor er det alltid ALLIED rogues som støtt og stadig påpeker dette? Rank2 trink, lær dæi å stunlocke, skaff dere shadowreflector hvis dere e engineers, cloak of shadows(snart), adrenalin-rush, vigor + 5NS hvis mulig (120energy anyone?), sats på å sap locken så han får panikk å bruker seduce og følg opp med å drepe succi fordi seduce bryter før sap. Lista er milelang over ting som kan gjøre dere til verdige motstandere for selv den beste warlock.

 

Hvis ingen av overnevnte funker i det store og det hele, så burde dere kanskje rive dere i nakkeskinnet og innse at det ikke bare e ultraskilled ninjas som roller rogue.

Lenke til kommentar
Gidd å whine om kor overpowered Warlocks blir til TBC.. og hvorfor er det alltid ALLIED rogues som støtt og stadig påpeker dette? Rank2 trink, lær dæi å stunlocke, skaff dere shadowreflector hvis dere e engineers, cloak of shadows(snart), adrenalin-rush, vigor + 5NS hvis mulig (120energy anyone?), sats på å sap locken så han får panikk å bruker seduce og følg opp med å drepe succi fordi seduce bryter før sap. Lista er milelang over ting som kan gjøre dere til verdige motstandere for selv den beste warlock.

 

Hvis ingen av overnevnte funker i det store og det hele, så burde dere kanskje rive dere i nakkeskinnet og innse at det ikke bare e ultraskilled ninjas som roller rogue.

7398546[/snapback]

 

nå er det jo bare sånn at mange som spiller rogues har ikke engin har lw / skin

jeg har ikke 5NS har ikke det buildet og har bare felstriker,

greit vis en warloc har imp eller felhound klarer jeg ofte og drepe han...

men eller's er De Sykt owerpower når de jumper meg kan jeg glemme og ta han

dot. dot. dot. Fear. Fear. Fear etc etc

 

og litt vanskelig og bruke trinket i kamp og jeg går aldri med den bare i pvp når jeg er i wsg noen sjeldne ganger

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar

Selvfølgelig e det ikke alle som har muligheten til å hive hele lista æ skribbla i forbifarta på oss, men e bare en tankevekker om at locks har svakheter de også. En rogue som ikke e forbredt på utfordringa warlocks e ber om å få rompa si sparka.

 

Skakke stikke under en stol at en skilled warlock med decent gear er en match for alle og enhver, muligens også den mektigste klassen hva PvP angår.. men enkelte bare MÅ overdrive og fremstille oss som rene raid-bossene. Hvis man vet ka man e up against, så e vi slettes ikke uslåelige :)

Endret av dalamar80
Lenke til kommentar

Spilte selv warlock, og da av typen med AQ/litt naxx gear. Før DC buff var vi nederst på næringskjeden, iallefall alliance locks som ikke kunne gjøre annet enn å bli slaktet for fote av undead rogue og warriors. Så kom DC og det var da alt egentlig gikk skeis spør du meg.

 

Warlock trengte noe ekstra, da spesielt mot undead, men også warriors som ble immun mot fear til warlocken var en blodig pøl på bakken, med mindre warlocken hadde en spesifik pet. Dog, warlocks har kun en pet i pvp, til nød 2. Og det er succubus. Med succubus kan en warlock drepe en warrior, med mindre man er uheldig med resist og/eller warrioren er god og faktisk dreper/greier å drepe succubusen.

 

Det er 2 min cooldown, men så er det så og si alt warlocks har av skikkelig forsvar. De har seduce og. Fear er egentlig bare helt håpløst. Flere ganger "phaser" fyren ut og jeg får "target must be infront" "target must be in range" til han er ute. Kampene mot/for warlock, burde ikke være avhengig av om DC resister eller ikke, det er rett og slett banalt.

Lenke til kommentar
Gidd å whine om kor overpowered Warlocks blir til TBC.. og hvorfor er det alltid ALLIED rogues som støtt og stadig påpeker dette? Rank2 trink, lær dæi å stunlocke, skaff dere shadowreflector hvis dere e engineers, cloak of shadows(snart), adrenalin-rush, vigor + 5NS hvis mulig (120energy anyone?), sats på å sap locken så han får panikk å bruker seduce og følg opp med å drepe succi fordi seduce bryter før sap. Lista er milelang over ting som kan gjøre dere til verdige motstandere for selv den beste warlock.

 

Hvis ingen av overnevnte funker i det store og det hele, så burde dere kanskje rive dere i nakkeskinnet og innse at det ikke bare e ultraskilled ninjas som roller rogue.

7398546[/snapback]

 

 

Det er rart hvordan 'ikke-warlocks' må være engineers, alchemists og blacksmiths samtidig for å kontre locks... I tillegg må de ha 5 deler T1, mens locken kan være level 55 i Dreadmist bracers og belt og grønne questrewards fra level 43. Også kan rogues bare bruke CloS, men ikke whine om hvor overpowered locks blir i TBC. osv osv

 

Men WoW er jo ikke balansert rundt 1 vs 1.

Lenke til kommentar
Gidd å whine om kor overpowered Warlocks blir til TBC.. og hvorfor er det alltid ALLIED rogues som støtt og stadig påpeker dette? Rank2 trink, lær dæi å stunlocke, skaff dere shadowreflector hvis dere e engineers, cloak of shadows(snart), adrenalin-rush, vigor + 5NS hvis mulig (120energy anyone?), sats på å sap locken så han får panikk å bruker seduce og følg opp med å drepe succi fordi seduce bryter før sap. Lista er milelang over ting som kan gjøre dere til verdige motstandere for selv den beste warlock.

 

Hvis ingen av overnevnte funker i det store og det hele, så burde dere kanskje rive dere i nakkeskinnet og innse at det ikke bare e ultraskilled ninjas som roller rogue.

7398546[/snapback]

 

 

Det er rart hvordan 'ikke-warlocks' må være engineers, alchemists og blacksmiths samtidig for å kontre locks... I tillegg må de ha 5 deler T1, mens locken kan være level 55 i Dreadmist bracers og belt og grønne questrewards fra level 43. Også kan rogues bare bruke CloS, men ikke whine om hvor overpowered locks blir i TBC. osv osv

 

Men WoW er jo ikke balansert rundt 1 vs 1.

7398591[/snapback]

Nå skakke æ ta munnen full, men de fleste rogues som e nogenlunde "hardcore" burde by now hatt muligheten til å skaffe sæi 5 deler T1. Dessuten sku æ gjerne likt å se en lock med minimalt med HP/+dmg klare sæi mot en rogue som har flere knapper på actionbaren enn sinisterstrike og eviscerate :nei:

Lenke til kommentar
Ingen classes har sjans mot warlocks i bc, selv prep rogue som bruker 2x cloak of shadows.

 

Vent og se.

7398594[/snapback]

Vel.. som du så fint avslutta med, vi får vente og se. Men håper blizzard har balansert klassen vår litt mer, gjort oss litt mindre dødelige i PvP mot å booste nytteverdien vår i end-game over summoning for latecomers og imp til tanksa.

 

Men æ tror nok at rogues blir en klasse å regne med i TBC også, 1-vs-1 dueller også. Morsommere å slå kompiser i duell uten å få "warlocks trenger ikke skill" slengt i fleisen hvergang :D

Lenke til kommentar

Jeg hørte at fear skulle få seg en kraftig nerf i BC, og det er jo vel og bra når det kommer til warlocks.

 

Men vet noen om dette gjelder prest også?

Hva angår vår fear så er den en svært dårlig versjon av warlockene sin, da den bare kan brukes i melee range, samt har en cooldown på 30 sekunder, noe som gjør at vi kan bruke den toppen 1-2 ganger per fight.

For oss prester er jo ofte Psychic Scream det eneste som gir oss en sjanse mot melee klasser som sogue og warrior.

Det ville vært utrolig dårlig gjort om Blizzard nerfa denne typen fear iallefall, da det vil gjøre oss prester til et svært lett mål i fremtiden.

Lenke til kommentar
Jeg hørte at fear skulle få seg en kraftig nerf i BC, og det er jo vel og bra når det kommer til warlocks.

 

Men vet noen om dette gjelder prest også?

Hva angår vår fear så er den en svært dårlig versjon av warlockene sin, da den bare kan brukes i melee range, samt har en cooldown på 30 sekunder, noe som gjør at vi kan bruke den toppen 1-2 ganger per fight.

For oss prester er jo ofte Psychic Scream det eneste som gir oss en sjanse mot melee klasser som sogue og warrior.

Det ville vært utrolig dårlig gjort om Blizzard nerfa denne typen fear iallefall, da det vil gjøre oss prester til et svært lett mål i fremtiden.

7398656[/snapback]

Dårlig versjon? Æ hadde gladelig bytta for min del.. å få avgårde en 1,5sec fear i PvP når nesten samtlige klasser har måter å interrupte på, og e skrekkelig klar over at hvis locken får avgårde en fear så e man solgt ekke så lett som man sku tro ;)

 

Har dog hørt rykter om at all CC (fear,seduce,sheep,sap etc.) blir cappa til max 12sec. Så psychic screamen som var 10(?) blir ikke affektert.

Endret av dalamar80
Lenke til kommentar
Dårlig versjon? Æ hadde gladelig bytta for min del.. å få avgårde en 1,5sec fear i PvP når nesten samtlige klasser har måter å interrupte på, og e skrekkelig klar over at hvis locken får avgårde en fear så e man solgt ekke så lett som man sku tro ;)

 

Har dog hørt rykter om at all CC (fear,seduce,sheep,sap etc.) blir cappa til max 12sec. Så psychic screamen som var 10(?) blir ikke affektert.

7398675[/snapback]

 

Ja det er en dårlig versjon.

Ubrukelig mot de fleste med range, men selvsagt kjekk mot de som går i melee.

 

Dere warlocks har derimot fordelen at dere kan feare når det måtte passe dere, og da spesielt mot ranged.

Mot melee skjønner jeg jo at det blir verre, men det er her deathcoilen kommer inn i bildet som en god start på mer fear.

 

Dere har rett og slett den beste fearen, det skal jeg ikke nekte for.

Å hevde at priest sin fear er bedre er enten en løgn eller en halvsannhet, da vi stort sett bare kan bruke den til selvforsvar hvert 30 sekund. (Og om noen trinketer seg ut kan vi ikke recaste)

Lenke til kommentar

Kombat-Kaare når du er level 70 på betaen motbevis meg, du er vel ikke engang en beta tester.

 

WARLOCKS ER IKKE OP I LIVE MEN DE ER HELT SJUKE I BETA.

 

End of story (Personlig liker jeg fear/polly fiksen, 12 sec dependable eller 5-20sec undependable? nå vet du at den varer 12 sec mao noe en god pvp mage/warlock vil kunne bruke fint)

Lenke til kommentar
Dårlig versjon? Æ hadde gladelig bytta for min del.. å få avgårde en 1,5sec fear i PvP når nesten samtlige klasser har måter å interrupte på, og e skrekkelig klar over at hvis locken får avgårde en fear så e man solgt ekke så lett som man sku tro ;)

 

Har dog hørt rykter om at all CC (fear,seduce,sheep,sap etc.) blir cappa til max 12sec. Så psychic screamen som var 10(?) blir ikke affektert.

7398675[/snapback]

 

Ja det er en dårlig versjon.

Ubrukelig mot de fleste med range, men selvsagt kjekk mot de som går i melee.

 

Dere warlocks har derimot fordelen at dere kan feare når det måtte passe dere, og da spesielt mot ranged.

Mot melee skjønner jeg jo at det blir verre, men det er her deathcoilen kommer inn i bildet som en god start på mer fear.

 

Dere har rett og slett den beste fearen, det skal jeg ikke nekte for.

Å hevde at priest sin fear er bedre er enten en løgn eller en halvsannhet, da vi stort sett bare kan bruke den til selvforsvar hvert 30 sekund. (Og om noen trinketer seg ut kan vi ikke recaste)

7398700[/snapback]

Problemet e jo at det ikke er ranged classer vi trenger å feare, e de som bestemmer sæi for å get medieval on our asses som dreper oss. Bruker stortsett bare fear mot mobs når æ grinder, ellers samler knappen støv. Håpløst å få avgårde en 1,5sec cast mot meleeklasser som har nogenlunde peil på ka de gjør :p

Lenke til kommentar
Kombat-Kaare når du er level 70 på betaen motbevis meg, du er vel ikke engang en beta tester.

 

WARLOCKS ER IKKE OP I LIVE MEN DE ER HELT SJUKE I BETA.

 

End of story (Personlig liker jeg fear/polly fiksen, 12 sec dependable eller 5-20sec undependable? nå vet du at den varer 12 sec mao noe en god pvp mage/warlock vil kunne bruke fint)

7398715[/snapback]

 

Du må jo være rimelig dum om du klarer å påstå at "du er 100% død om du møter en warlock".

 

En 100% sjanse for tap er noe sånt som "et paladin shield som ikke kan dispelles, og om du slår på den så dør du."

 

DET er en 100% sjanse for tap.

 

Jeg sier ikke at warriors sliter mot en warlock, men når du presterer å si "100% sjanse for tap" så fortjener det et motsvar.

Det har ikke noe med å gjøre at jeg skal motbevise deg eller ikke, enkel tankegang og resonnering tilsier at det du sier er løgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...