linte Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Jeg har en bærbar pc, som jeg innbiller meg snart går i luften. Jeg har hatt den i snart et halvt år, og den er full av tull. Men jeg tror ikke jeg fikk med noe CD. Jeg kan hverfall ikke finne en, den er helt borte vekk i så fall. Men jeg har hørt at det man betaler for er produktnøkkelen (den jeg har er gyldig) og at det er lovlig å dele XP på nett, men ikke produktnøkkelen. Stemmer dette? Kan jeg laste ned en versjon fra nettet og bruke min egen nøkkel? OG er det veldig spesielle versjoner jeg må laste ned? Jeg har jo XP Home, men de er jo kommet ut flere ganger antar jeg.
NevroMance Skrevet 30. november 2006 Skrevet 30. november 2006 Ja, så lenge produktnøkkelen din er lovlig er XP'n du bruker lovlig. Det du må huske på er at du skal ha XP Home og du må laste ned på riktig språk. Ellers skal det vel gå fint tror jeg
ventle Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Produktnøkkelen din er for OEM-versjon, dette må du og passe på, XP solgt separat har andre nøkler som ikke fungerer om hverandre.
Dikky Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Jeg tror nok Microsoft sender deg en cd om du tar kontakt..
Tordenflesk Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Det er meningsløst å kontakte MS. Det går raskere å laste det ned. MS bryr seg ikke hvor du har fått XP fra, så lenge lisensen er betalt for, og ikke delt av en million andre PCer.
thomassit0 Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Jeg tror nok Microsoft sender deg en cd om du tar kontakt.. 7398000[/snapback] de gjør ikke det om du har OEM key, jeg har prøvd.
ventle Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Hva slags pc er det snakk om? Noen produsenter (Dell bla, og muligens Acer) har drevet med å legge en Windows-recovery-sak på en skjult partisjon på harddisken, slik at du kan formatere og reinstallere windows uten å bruke cd i det hele tatt...
Alastor Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Linte: Har du i det hele tatt lest i bruksanvisninga di? Om pcen din bare er et halvt år gammel er det SVÆRT sannsynlig at du har en egen recoverypartisjon på pcen din, som du kan bruke til å gjenopprette windows. Å laste ned og innstallere en piratkopi vil hjelpe deg svært lite - da ferdigbygde pcer gjerne trenger spesifikke drivere for å fungere skikkelig. Les manualen - og gjennomfør deretter gjenoppretting.
Haraldson Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Alastor: Pleier ikke å være noe stort problem å finne aktuelle drivere på produsentens nettsted, da. Jeg har forresten gjort det slik du vurderer å gjøre det, trådstarter, og det fungerer helt likt som om du skulle ha kjørt det fra en original CD. Bare pass på å få ned en 'ren' XP-CD som ikke har blitt tukla altfor mye med, da.
frodn Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 en kompis av meg har samme problemet. Formaterte hele pcn uten å bruke den recovery-cda. Det står en cdkey under den, men den funker ikke med en orginalxp cd jeg hadde. Noen tips ?
web76 Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 en kompis av meg har samme problemet. Formaterte hele pcn uten å bruke den recovery-cda. Det står en cdkey under den, men den funker ikke med en orginalxp cd jeg hadde. Noen tips ? 7398437[/snapback] Som sagt må man ha riktig versjon av xp, da mener jeg ikke om det er pro eller home versjon, men om kompisen din hadde home versjon så må han laste ned OEM versjon, og ikke RETAIL versjon som vanligvis blir solgt i butikker, den har en annen key algoritme og vil ikkefungere på OEM versjon... Web76
linte Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Skrevet 2. desember 2006 en kompis av meg har samme problemet. Formaterte hele pcn uten å bruke den recovery-cda. Det står en cdkey under den, men den funker ikke med en orginalxp cd jeg hadde. Noen tips ? 7398437[/snapback] Som sagt må man ha riktig versjon av xp, da mener jeg ikke om det er pro eller home versjon, men om kompisen din hadde home versjon så må han laste ned OEM versjon, og ikke RETAIL versjon som vanligvis blir solgt i butikker, den har en annen key algoritme og vil ikkefungere på OEM versjon... Web76 7398561[/snapback] Hei! Det har løsnet seg. Jeg brukte en CD jeg fikk av microsoft som jeg hadde fått erstattet da cden til den forrige pcen min streiket. Og denne fungerte flott. Foreldrene mine hadde den siden de har fått den gamle pcen min. Men den jeg lastet ned fra nettet (som var lastet ned 2000 ganger) funket IKKE.Før selve instalasjonen ahdde begynt klikket pcen. Men nå er alt fryd her Ellers tusen takk! *Gjemmer cden et sted den er trygg*
haalo Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 en kompis av meg har samme problemet. Formaterte hele pcn uten å bruke den recovery-cda. Det står en cdkey under den, men den funker ikke med en orginalxp cd jeg hadde. Noen tips ? 7398437[/snapback] Som sagt må man ha riktig versjon av xp, da mener jeg ikke om det er pro eller home versjon, men om kompisen din hadde home versjon så må han laste ned OEM versjon, og ikke RETAIL versjon som vanligvis blir solgt i butikker, den har en annen key algoritme og vil ikkefungere på OEM versjon... Web76 7398561[/snapback] Hei! Det har løsnet seg. Jeg brukte en CD jeg fikk av microsoft som jeg hadde fått erstattet da cden til den forrige pcen min streiket. Og denne fungerte flott. Foreldrene mine hadde den siden de har fått den gamle pcen min. Men den jeg lastet ned fra nettet (som var lastet ned 2000 ganger) funket IKKE.Før selve instalasjonen ahdde begynt klikket pcen. Men nå er alt fryd her Ellers tusen takk! *Gjemmer cden et sted den er trygg* 7408307[/snapback] Lag en ISO av CDen da .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå