Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Unnskyld, men det kan du da ikke mene?

Jo, det kan jeg vel.

 

Jeg syns også Cappuccino og Presskanne kaffe er like godt.

 

Joda, men både Cappucciono og presskannekaffe smaker KAFFE, mens bud smaker vann MED ølsmak ;)

Du skal få like den for min skyld, men for min smak, blir den alt for tam!

Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker på hva du mener med at den amerikanske bud'n skiller seg ut i Norge?

Jeg mener at de er få andre øl som likner den da den trolig er en av de mildeste ølvariantene som finnes.

 

Sant. Hvis det skulle være én som ligner på smak, så må det være Corona.

Lenke til kommentar
Unnskyld, men det kan du da ikke mene?

Jo, det kan jeg vel.

 

Jeg syns også Cappuccino og Presskanne kaffe er like godt.

 

Smaken er som baken, heldigvis. :)

 

Presskannekaffe kan faktisk være veldig godt, det kommer an på kaffen du faktisk putter nedi presskanna di det, det er ikke slik at presskannekaffe er en egen kaffesort. Det samme gjelder vel også Cappuccino som påvirkes av hvilken kaffesort man bruker og ikke minst hvilken melk man bruker. Det er jammen stor forskjell på smaksopplevelsen fra merke til merke.

 

Hvis du liker Roch 10 og Bud, like godt - så er det selvsagt opp til deg. Vil du virkelig påstå at smaksopplevelsen de gir deg er like gode? I så fall så er det overraskende. Roch er jo en kompleks øl, med en ettersmak som varer og varer, mens den amerikanske Bud-en, rett og slett er flat, smakløs og uten karakteristikk i det hele tatt.

 

Men som sagt, du får ha din smak så lenge jeg får ha min. :D

Lenke til kommentar

Kunne godt brukt konkrete kaffefarmer eller planter i sammenligningen min, men poenget var først og fremst at det var to ulike drikker. Kaffe fra Malabar kysten i India smaker helt forskjellig fra Yirgacheffe-kaffe som ligger i Etiopia, men jeg elsker begge to.

 

Det jeg kan si om Bud som er noen av grunnene til at jeg liker det er at det er lettdrikkelig, det åpner for mere øl/ annen drikke (er ikke så tungt som for eksempel Roch. Bud har en veldig delikat smak, som etter min mening kan være vanskelig å oppfatte.

Endret av Kaffe Bob
Lenke til kommentar

Allright! Har vært over grensa og kjøpt et brukbart antall Carnegie Porter! Veldig god porter, slår etter min mening Taddy med klar margin. I tillegg ble det godt ulovlige mengder med snadderølet I&G, kan jo ikke annet når de koster 14 svenske pr flaske..! Noen småflasker Guinness extra stout ble det plass til, samt noen liter tuborg gold.

 

Misunner virkelig svenskene ølutvalget og prisene, aberet er jo at man må på Systembolaget.

 

Edit: Carnegie fikk man faktisk i norske pol for noen år siden......

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
I tillegg ble det godt ulovlige mengder med snadderølet I&G, kan jo ikke annet når de koster 14 svenske pr flaske..! Noen småflasker Guinness extra stout ble det plass til, samt noen liter tuborg gold.

Koster Innis & Gunn 16 kroner?! Hva faen! Det er jo nesten gratis!

 

Har de Guinness extra stout på andre sida av grensa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...