Gå til innhold

Gothic 3 .. Hvorfor ble noe så dårlig populært?


Anbefalte innlegg

Har bare spilt Gothic 2 og 3. Syntes begge to er fantastiske. G3 har hatt en heftig oppgradering når det kommer til grafikk også noe som alltid er et + så lenge historien og game playet er bra. Kamp systemet kunne kanskje hvert litt bedre syntes jeg. Nå har jeg ikke prøvd så mye spell casting men melee med sverd er ganske ensformig til tider og mangen av gangene kan det stå så masse folk rundt deg men alikavel angriper kun han du angriper. Alt i alt et bra spill uansett, utfordrene og spennende. De kunne godt gitt det litt bedre karakter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det er altfor enkelt å få penger i spillet altså.

Ved å drepe 50+ orker, plukke opp våpnene deres og selge dem for en god sum hver. Dette spillet blir jo bare bedre og bedre.

7521868[/snapback]

 

Jeg minner nok en gang om at du ikke har spilt spillet noe særlig. I Gothic III er det lite man trenger penger til. Healing potions og fried meat lager man med ting man finner. Armorer må man ha bra reputation for å kjøpe så det nytter ikke å ha en million gull hvis du ikke har tillatelse til å kjøpe den. Det eneste jeg har brukt penger på er armoren jeg går med, crossbowen min og ammo. I Gothic III er det mer enn penger som teller.

7522655[/snapback]

 

Dessuten får du ikke så mye cash for å selge orkevåpnene.

 

Jeg skjønner hva du mener, Villanden, angående inventory. Det er litt snålt at man kan bære så mye man måtte ønske. Men igjen, det er et fantasispill, og her kan regler lett brytes uten at det skal måtte være negativt. I mange rollespill og FPS er det mulig å bære usannsynlig mange ting og våpen - ti ganger mer enn et menneske kan bære - men det finnes fortsatt begrensninger. Det virker jo nesten mer ulogisk. Igjen, penger og hamstring à la WoW, er ikke en så viktig del som historieprogresjon i Gothic-spillene. Igjen, jeg synes ikke det er noe negativt, selv om at jeg ikke hadde syntes det var negativt med restriksjoner heller. Jeg synes spillutviklerne skal få bevege seg fritt innen slike bagatell-områder, så fremt ikke dette fører til store endringer i gameplay. :)

Lenke til kommentar
Så det er altfor enkelt å få penger i spillet altså.

Ved å drepe 50+ orker, plukke opp våpnene deres og selge dem for en god sum hver. Dette spillet blir jo bare bedre og bedre.

7521868[/snapback]

 

Jeg minner nok en gang om at du ikke har spilt spillet noe særlig. I Gothic III er det lite man trenger penger til. Healing potions og fried meat lager man med ting man finner. Armorer må man ha bra reputation for å kjøpe så det nytter ikke å ha en million gull hvis du ikke har tillatelse til å kjøpe den. Det eneste jeg har brukt penger på er armoren jeg går med, crossbowen min og ammo. I Gothic III er det mer enn penger som teller.

7522655[/snapback]

 

Dessuten får du ikke så mye cash for å selge orkevåpnene.

 

Jeg skjønner hva du mener, Villanden, angående inventory. Det er litt snålt at man kan bære så mye man måtte ønske. Men igjen, det er et fantasispill, og her kan regler lett brytes uten at det skal måtte være negativt. I mange rollespill og FPS er det mulig å bære usannsynlig mange ting og våpen - ti ganger mer enn et menneske kan bære - men det finnes fortsatt begrensninger. Det virker jo nesten mer ulogisk. Igjen, penger og hamstring à la WoW, er ikke en så viktig del som historieprogresjon i Gothic-spillene. Igjen, jeg synes ikke det er noe negativt, selv om at jeg ikke hadde syntes det var negativt med restriksjoner heller. Jeg synes spillutviklerne skal få bevege seg fritt innen slike bagatell-områder, så fremt ikke dette fører til store endringer i gameplay. :)

7524732[/snapback]

 

Ok. Jeg har blitt rettet :) Og som nevnt, jeg har ikke spillt dette spillet så mye som jeg kanskje burde ha gjort. Det var førsteinntrykket som ødela ;)

 

Det blir vel til at jeg må innstallere det på nytt og innstallere en patch eller to som retter opp eventuelle små feiler. Men er det verdt det?

Lenke til kommentar

Kommer litt an på. Jeg tar meg en lang pause fra spillet, men skal komme tilbake senere. Vurderer faktisk å starte på ganske snart (romjula?), da jeg nettopp har satt inn en Core 2 Duo-prosessor og en ekstra GB ram (har nå 3) i tillegg til mitt 7900GT-kort... så det burdek unne gå nogen lunde glatt nå.

 

Uansett, spillet er ikke så dårlig, bare veldig uferdig. Beistene er enda irriterende, men langt ifra så epileptiske som tidligere. Noen patcher har fikset på den (spesielt svinet og ripperbeast). Håper dog på enda en patch snart. Spillet kan alltids forbedres. :)

Lenke til kommentar
Kommer litt an på. Jeg tar meg en lang pause fra spillet, men skal komme tilbake senere. Vurderer faktisk å starte på ganske snart (romjula?), da jeg nettopp har satt inn en Core 2 Duo-prosessor og en ekstra GB ram (har nå 3) i tillegg til mitt 7900GT-kort... så det burdek unne gå nogen lunde glatt nå.

 

Uansett, spillet er ikke så dårlig, bare veldig uferdig. Beistene er enda irriterende, men langt ifra så epileptiske som tidligere. Noen patcher har fikset på den (spesielt svinet og ripperbeast). Håper dog på enda en patch snart. Spillet kan alltids forbedres. :)

7528041[/snapback]

 

Kjøpte spillet selv, men har lagt det på hylla litt da jeg merker det er så mye tull med det.

 

Va ikke rare greiene denne patchen heller fixet, så det går veldig seint med di folka med og lage patcher.

 

Så det får stå i hylla litt til

Lenke til kommentar

Okey, jeg skal tørre å påstå at det ikke er noe bra spill, for å si det slik. Da mener jeg ikke hva spillanmeldere eller slikt mener, men hva jeg selv har erfart.

Kan begynne med grafikken. Kanskje har Gothic 3 god grafikk, men hva hjelper det? For om jeg kjører alt på low, så burde faktisk min maskin klare spillet veldig bra. Men neida, et par fargeklatter løper rundt, og det lagger sykt. Fable har jo bedre grafikk, og det er mye eldre. Jada, Gothic 3 har fantastisk grafikk, men de har isåfall gjort en elendig jobb for at alle andre enn folk med high-end systemer skal kunne kjøre det.

 

Og så er det slåssinga. Beklager, men den likte jeg ikke. Jeg spurte om et Fable-lignende spill, og slåssinga virker Fable-aktig. Men det er tregt, det hakker, og om man blir slått til døde av en ork i starten, så "dør" du (hviler), og så med en gang du har nok liv og reiser deg opp igjen, slår orken deg til døde på nytt igjen. Kan hende spillet blir bedre lenger uti, men jeg har allerede mistet lysten. Beklager, Gothic 3.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har spilt i godt over 20 timer uten og støte på noen bugs.

Det er bare tull at det skal være så mye bugs i gothic.

En de tingene som gjør bra gameplayemessig er det geniale kamp systemet(i gothic 3).

Oblivion  har et elendig kampsystem og er alt for enkelt.

historien i gothic er også genial.

Jeg lurer på om gothic 1 og 2 er like gode eventuelt bedre?

7400376[/snapback]

detr er ikke tull... jeg har blitt drept av usynlige ulver jeg...

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at det er ulver :ph34r::p

 

Vel, jeg vet ikke om det er en bug, men om jeg blir drept, så må man jo vile, men fienden står jo over en, og dreper meg gang på gang.

Samtidig er kampsystemet ikke særlig bra. Jeg likte ikke Oblivion sitt heller. Blir for mye kiting, og der er tregt, men dette var ikke bra.

Fable og Zelda har bra kampsystem med fart. :ph34r:

Lenke til kommentar
Vel, jeg vet ikke om det er en bug, men om jeg blir drept, så må man jo vile, men fienden står jo over en, og dreper meg gang på gang.

Godt bevis på at du har gitt spillet minimalt med tid. Det er bare i begynnelsen at du bare blir dyttet over ende og "besvimer" sånn. Senere blir du drept når du mister all HP.

 

Samtidig er kampsystemet ikke særlig bra. Jeg likte ikke Oblivion sitt heller. Blir for mye kiting, og der er tregt, men dette var ikke bra.

7690869[/snapback]

 

Enig der. Likevel, jeg syntes Gothic 3 hadde et mye bedre kampsystem enn Oblivion. Man føler i det minste at man kutter gjennom fienden i G3. I Oblivion står man liksom bare og veiver sakte rundt i lufta, og hører falske lyder når man treffer fienden. Man føler aldri at våpenet faktisk går inn i fienden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...