Gå til innhold

Kulturo: Slik laster du ned film – helt lovlig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott idè, men med slike begrensninger blir det iallefall uaktuelt for meg å bruke denne tjenesten:

Foreløpig er film2home kun tilgjengelig for PC-brukere, og du er også nødt til å bruke Internet Explorer for å laste ned filmene. I tillegg bruker tjenesten Microsofts DRM-system, neo som betyr at du ikke fritt kan se filmene på forskjellige PC-er, ei heller brenne dem ut på DVD. Du er også nødt til å bruke Windows Media Player for å se filmen, og vil du flytte filmen fra en PC til en annen, må du ta kontakt med film2home, og få dem til å gi deg rettigheter til det.
Lenke til kommentar
Flott at det kommer et lovelig alternativ, men så lenge prisen er så høy, tviler jeg på at noen i det hele tatt vil bruke denne tjenesten.

7398624[/snapback]

 

Enig.

Det fins jo faktisk butikker som selger helt nye DVD'er til 139 kr her i landet. Da er det noen særlig fordel å laste ned noe med såpass store restriksjoner som de her har..

Lenke til kommentar

Tanken er god, men hvordan dette tilbudet skal ta et balletak på piratkopiering har jeg vanskelig for og forstå. Hvis prisen hadde vært halvert så skulle jeg kanskje tatt en titt på siden, men når filmene er billigere på platekompaniet så får de klare seg uten meg som kunde. Dessuten så kan jeg se den filmen hvor jeg måtte ønske uten å måtte pjeske i en halvtime før alle sikkerhetskravene er oppfylt.

 

God tanke, but no...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Flott idè, men med slike begrensninger blir det iallefall uaktuelt for meg å bruke denne tjenesten:
Foreløpig er film2home kun tilgjengelig for PC-brukere, og du er også nødt til å bruke Internet Explorer for å laste ned filmene. I tillegg bruker tjenesten Microsofts DRM-system, neo som betyr at du ikke fritt kan se filmene på forskjellige PC-er, ei heller brenne dem ut på DVD. Du er også nødt til å bruke Windows Media Player for å se filmen, og vil du flytte filmen fra en PC til en annen, må du ta kontakt med film2home, og få dem til å gi deg rettigheter til det.

7398173[/snapback]

 

Er så enig så enig.

Det som trekker ned:

Windows Media Player :thumbdown:

Internet Explorer :thumbdown:

Microsofts DRM-system :thumbdown:

Betale 139kr for en film som ikke kan sés andre steder enn på maskinen den faktisk lastet ned på: :thumbdown:

 

God tanke :thumbup: men, :thumbdown: , langt igjen før det der kan ha en mulighet til og redusere ulovlig nedlastning.

 

Flott at det kommer et lovelig alternativ, men så lenge prisen er så høy, tviler jeg på at noen i det hele tatt vil bruke denne tjenesten.

7398624[/snapback]

 

Prisene er egentlig grei, til og være film.

Men om man sammenligner hva man får på platekompaniet og hva man får på maskinen:

På platekompaniet:

En dvd-plate med mulighet til og legge inn hvor du vil og spille av hvoren du har den med deg.

Som regel mye ekstra stæsj.

 

Film2home:

Må ha den lagret på datamaskinen.

Ikke meny, eller bonus stæsj.

Forsvinner vel om neste gang du formaterer maskinen, du har ikke mulighet til backup.

Lite for pengene i forhold til en orginal dvd.

 

Men den store plussen da:

Man slipper og gå ut av huset for og få tak i filmen.

Det gjør man jo forsovet med dvd og, men om man kjøper dvd på nettet så går det jo via posten, så om planen er og se dvden sammekveld så går jo ikke det.

Lenke til kommentar

Det er om ikke annet ett steg i riktig retning. Metoden har store rom for forbedringer, men at det i det hele tatt finnes en sånn tjeneste syntes jeg er meget positivt.

 

Jeg hadde lett betalt normalpris for en film som jeg kunne dra ned der og da, forutsatt at den da var min til odel og eie på samme måte som en fysisk plate.

Lenke til kommentar
Det er om ikke annet ett steg i riktig retning. Metoden har store rom for forbedringer, men at det i det hele tatt finnes en sånn tjeneste syntes jeg er meget positivt.

 

Jeg hadde lett betalt normalpris for en film som jeg kunne dra ned der og da, forutsatt at den da var min til odel og eie på samme måte som en fysisk plate.

7500742[/snapback]

 

Nettopp.

 

Og det er du ikke alene om.

 

Hadde det skjedd, hadde nok det merkes!

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...