Gå til innhold

Gc spill til Wii.

Mith

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 8. desember skjer det. 17.mai, juleaften og nyttårsaften på forskudd. Wii kommer inn i stua.

I den anledning tenkte jeg å gå til innkjøp av noen klassikere på GameCube, siden gc spillene skal funke på wii. Problemet er at jeg ikke vet hvilke spill som er å anbefale.

Trenger litt hjelp til å plukke ut juvelene. De spillene jeg har på lista mi til nå er:

- TLoZ - The windwaker

- TLoZ - Collectors edition disk

- Resident Evil 4

Så en anbefaling av spill med titel, kort forklaring, en url til spillets hjemmeside og kanskje et bilde eller tre hadde vært trivlig. Kanskje tilogmed en url til hvor de selger spillet. Qxl er jo en mulighet.

Og btw. finnes det flere Resident evil spill til gc og er de isåfall vært penga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele Resident evil serien finnes til GC.

Har selv RE 0, 1 og 4 og kan anbefalle alle sammen.

RE1 har eks en del bedre grafikk enn PS utgaven og i RE4 kan vi se hva GC egentlig er god for for grafikken her er helt super (til å være helt vanlig SD)

Re0 (zero) er historien de 24 timene før historien i RE1 begynner, vært å få med seg vist man liker historien.

De 2 TLoZ pakkene du nevner er også et must for alle zelda fans.

Gleder meg selv til Wii, og TLoZ TP skal jeg bare ha :thumbup:

Skrevet (endret)

Du har også Eternal Darkness, Metroid Prime 1 og 2, Paper Mario og Metal Gear Solid: Twin Snakes osv. :thumbup:

Og fikk for et par dager siden det nyeste Naruto spillet og det er sinnsykt bra :cool:

Endret av master_al
Skrevet

Synes Mario Party serien er GENIAL jeg, men det forutsetter jo at du har venner, men alikevel, ufattelig kult.

Super Mario Sunshine er steintøft også, men hopper over Zelda; Four Swords.

Tales of Symphonia :blush:

Skrevet

har vel ingen nye tittler å komme med, men som andre har nevnt, kan ikke få anbefalt følgende titler nok! de desidert beste GC titlene etter min mening!

Tales of Symphonia

Metal Gear Solid: Twin Snakes

og du nevnte jo zelda klassikerne så det trengs vel ikke :-)

Skrevet
Husk at du må ha Gamecube-kontroll for å spille Gamecubespill.

7414623[/snapback]

Kan man ikke bruke classic kontrollen?

7414638[/snapback]

Trodde man måtte bruke classic kontrollen jeg.. Kan man koble GC-kontrollen til wii?

Skrevet (endret)

Kan koble til GC kontrollen ja. Det er fint med nintendo, beholder mulighetene til å bruke gamle ting på det nye :D

Husker når jeg var på leit etter snes -> tv kabelen.. fant ut at man kunne bruke GC kabelen!

Endret av Sjokoladekake
Skrevet
Er det noen som vet om spillene som blir lastet ned ifra Viritual Consol blir lagret på Wiien?, eller må man ha en internett-kobling for å spille??

7403905[/snapback]

De blir lagret på Wii minnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...