Gå til innhold

Ny s939 cpu?


Doba

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som har en formening om opteron 180?

 

Hva lønner seg til spill, opteron eller x2?

7429974[/snapback]

Opteron 180 er grei om du ikke overklokker. Om du gjør kan du godt velge en billigere variant.

 

Det er ingen forskjell mellom X2 og Opteron med samme mengde cache, bortsett fra muligens noe strengere kvalitetskontroll på opteronen. De er like gode i spill.

Lenke til kommentar

Kjøp en s939 Opteron eller en X2 3800+ Toledo (seff også s939).

 

For å være sikker på å få bra stepping for OC ville jeg kjøpt brukt på ebay. Noen som har mani for å kjøpe brukt, men I enkelte annonser står det hvilken uke du får. Og er den rett kan det bli virkelig bra.

 

Vet ikke hva som menes med "grei, men ingen ener" når overklokkingsegenskapene til HK-et ditt blir nevnt, men har du trøbbel med å få bra FSB bør du gå for Opteron 170. greier du godt over 300 bør du ha god klaring mtp. Opteron 165.

 

Grunnen til at jeg nevner X2 3800+ Toledo er at jeg har en sånn, og den klokker som et h*****e. 2,9 GHz på stock volt og luftkjøling er bra nok. Har ikke sett mange selv med opty som klarer det. Er ingen stoolman når det gjelder overklokking heller :p

 

Er en liste på wiki med oversikt over Opteron-steppings og deres overklokkingskapasiteter. Den finner du ved litt lett googling tror jeg.

Lenke til kommentar

Bare en mulighet å finne ut hvilken som passer best: Finn maks FSB på kortet ditt! :thumbup:

 

Aldri gjort det på mitt, fordi jeg VET at det holder til laaaangt over det CPU klarer, men tror du går fram slik:

 

Senk mult med 2 elns (ikke overdriv), sett på divider så minnet kjører på halvparten av FSB. Øk så FSB til du opplever ustabilitet. Passerer du 350 greit trenger du neppe å finne maksen, det skulle holde i massevis med selv Opty 165 med mindre du får tak i en gyllen chip.

 

Maks-FSBen vil gi en fin pekepinn på hvilken multi du må ha for å passere f.eks. 3GHz.

 

Eks: Skal du over 3 GHz med en 165, må du ha CPUfreq/Multi = 3000/9 = 333 MHz FSB. Med en 170 trenger du 300 FSB (3000/10), Med 175 273, med 180 250 og med 185 231.

Lenke til kommentar

Fikk min 165 fra komplett på søndag, nå tusler og går den på 3.0GHz :w00t: (9x334, 1.5V). Ligger på ca. 40 idle / 50 load med den Zalman LED vifta som er nevnt på sia. Vannkjøling er planlagt over jul ;)

 

Er ikke noen overklokkningsekspert, så jeg tviler på at jeg har hentet ut allt jeg kan. Er en del å gå på, både på volt og multiplier. Var egentlig ganske fornøyd med 3.0, og syns den blir akkurat varm nok allerede.

 

Uansett; tydelig forskjell fra den gamle 3200+ Venice'n ^^

 

Ellers kjører jeg med et ASUS A8N-SLi Premium, et sett med Corsair TWINX 1GB brikker, og et aldrende 7800GTX-256.

 

Syns det er et godt kjøp med tanke på prisen jeg, i forhold til det du evt. må legge i et nytt AM2 hovedkort og DDR2 minne.

Lenke til kommentar
en X2 4200+ er også en grei cpu, du kan også komme langt med en X2. kom til 2,85ghz stabilt med stock volt på min. Og har bare klokket den til maks 3,2ghz enda, men det er fremdeles mer å hente.

7437985[/snapback]

Har du en zpu-z verifisering av 3,2 ghz på 4200+?

 

Har samme prosessor selv og kommer ikke lengere en litt over 3 g med vannkjøling..dette på 2 forskjellige hk.

 

Hva hadde du vcore på da?

Lenke til kommentar
en X2 4200+ er også en grei cpu, du kan også komme langt med en X2. kom til 2,85ghz stabilt med stock volt på min. Og har bare klokket den til maks 3,2ghz enda, men det er fremdeles mer å hente.

7437985[/snapback]

Har du en zpu-z verifisering av 3,2 ghz på 4200+?

 

Har samme prosessor selv og kommer ikke lengere en litt over 3 g med vannkjøling..dette på 2 forskjellige hk.

 

Hva hadde du vcore på da?

7440288[/snapback]

 

har ikke for 3,2ghz fodi jeg ikke lagra en sånn fil, skal prøve å klokke lengre senere en dag. Men har bare for 3,1ghz foreløbig. LINK

vcore husker jeg ikke helt hva jeg hadde, tror det var rundt 1,5v en plass.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Fikk min 165 fra komplett på søndag, nå tusler og går den på 3.0GHz  :w00t:  (9x334, 1.5V). Ligger på ca. 40 idle / 50 load med den Zalman LED vifta som er nevnt på sia. Vannkjøling er planlagt over jul ;)

 

Er ikke noen overklokkningsekspert, så jeg tviler på at jeg har hentet ut allt jeg kan. Er en del å gå på, både på volt og multiplier. Var egentlig ganske fornøyd med 3.0, og syns den blir akkurat varm nok allerede.

 

Uansett; tydelig forskjell fra den gamle 3200+ Venice'n ^^

 

Ellers kjører jeg med et ASUS A8N-SLi Premium, et sett med Corsair TWINX 1GB brikker, og et aldrende 7800GTX-256.

 

Syns det er et godt kjøp med tanke på prisen jeg, i forhold til det du evt. må legge i et nytt AM2 hovedkort og DDR2 minne.

7437922[/snapback]

 

Hvilke ram instillinger har du på hovedkortet ditt med den rammen og med øvrige innstillinger?

Lenke til kommentar
De av dere som nylig har kjøpt Opteron 165 hos komplett, har dere tilfeldigvis skrevet ned hvilken stepping det er? Vurderer sterkt å bytte ut min 3000+ @ 2.5ghz. Ville egentlig ha 170, men skal teste HK litt idag, så kanskje det blir en 165 isteden :)

7446023[/snapback]

 

Hei.

 

Jeg kan gjøre det når jeg får den, kommer sansynligvis ikke før på mandag :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...