Gå til innhold

Ny s939 cpu?


Doba

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde en kjapp overklokking i går, 2.88GHz på 1.45v er vel igrunn ganske greit.

33grader idle og 50 på load, blir vel litt bedre når pastaen får "satt" seg litt. Høyeste jeg var oppe i var 2.95GHz.

 

Skal prøve ut diverse innstillinger etterhvert :)

 

Har liten erfaring med dualcore, så er det noen som har noen tips om hvordan man tester begge kjernene samtidig? Råd mottas med glede :thumbup:

 

PS: Hvordan går det med dere andre som nettopp har kjøpt opteron 165?

 

amdme

Lenke til kommentar
Prøvde en kjapp overklokking i går, 2.88GHz på 1.45v er vel igrunn ganske greit.

33grader idle og 50 på load, blir vel litt bedre når pastaen får "satt" seg litt. Høyeste jeg var oppe i var 2.95GHz.

 

Skal prøve ut diverse innstillinger etterhvert :)

 

Har liten erfaring med dualcore, så er det noen som har noen tips om hvordan man tester begge kjernene samtidig? Råd mottas med glede :thumbup:

 

PS: Hvordan går det med dere andre som nettopp har kjøpt opteron 165?

 

amdme

7482218[/snapback]

Testa littegrann istad. Boota windows uten problemer på 3ghz (9x334) og 1.5v. Testa også litt benching i SiSoft Sandra, Everest og SuperPI. Glemte faktisk å sjekke prime :ohmy: Også prøvde jeg å sette ned spenninga nå på 2.86ghz, men det funka dårlig på 1.3v ihvertfall :p Får teste 1.325v senere.

 

Kan vel mer eller mindre si jeg er med i AMD 3ghz-klubben, men tror nok jeg foretrekker å kjøre 2.86ghz isteden (enn så lenge?). Er uansett 60mhz over FX-62 :D Har det forresten noe for seg å kjøre no "burn-in" på prosessoren?

Lenke til kommentar
Da var opteron 165 fra komplett ankommet :!:

 

Steppingen er: CCBBE 0616 XPMW :)

7474635[/snapback]

 

Är den bättre än din gamla cpu? Får du bättre resultat i ex. 3dmark?

7487609[/snapback]

 

Jeg gikk selv fra A64 3000+ @ 2.5ghz til Opteron 165 @ 2.86ghz. Gikk opp over 1000 poeng i 3DMark06, samt at det er mye bedre flyt i f.eks NFS Carbon, Gothic 3, Oblivion, NWN2. Ble mest overrasket over Gothic 3. Går veldig fint selv etter å ha tweaka for bedre grafikk :)

 

Vil anbefale på det sterkeste å anskaffe en Opteron Dual-Core nå mens det enda finnes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...