Gå til innhold

Ny s939 cpu?


Doba

Anbefalte innlegg

Doh, spørs om jeg kanskje bestiller CPU før den tid :p Må bare få testa hvor høy FSB jeg kan tyne ut av hovedkortet mitt først. Har et Asus A8N-SLI Deluxe. Noen andre med tilsvarende kort? Var ihvertfall en lenger opp her som kjørte 334x9 på sin Premium :) Har bare standard Corsair Value minne, men tar det ikke så tungt om jeg må kjøre under 400mhz på de. Utgjør egentlig ikke så kjempestor forskjell uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Doh, spørs om jeg kanskje bestiller CPU før den tid :p Må bare få testa hvor høy FSB jeg kan tyne ut av hovedkortet mitt først. Har et Asus A8N-SLI Deluxe. Noen andre med tilsvarende kort? Var ihvertfall en lenger opp her som kjørte 334x9 på sin Premium :) Har bare standard Corsair Value minne, men tar det ikke så tungt om jeg må kjøre under 400mhz på de. Utgjør egentlig ikke så kjempestor forskjell uansett.

7446202[/snapback]

 

Doh, kortet der greier langt over 300

:fun:

Lenke til kommentar

Uff, bestilte like så godt 2 sånne, til meg og en kompis :p Får de mest sannsynlig på jobben imorra. Har testa hovedkortet litt idag, og ved å eliminere minnet og cpu som flaskehals, så har jeg ihvertfall klart en HTT på 330MHz :) Fant også ut noen nye ting om klokking av A64 samtidig, hvilket endte med at jeg kjører 8x305 istedenfor 9x280 på cpu'en nå. Da gikk minnet fra 2x187.5 til 2x204 eller noe slikt :D

Lenke til kommentar

Det der med hvilken minnehastighet man har, for denne plattformen, jeg har 939 selv også og tenker å ha det en stund, du kan ikke stole på enkelte programmer som oppgir hastighet på sånt.

Cpu-Z og Everest ultimate, er 2 programmer som jeg regner for å oppgi riktig hastighet. Pussig nok oppgir ikke Clockgen alltid korrekt hastighet, samme folka som har laget CPU-Z.

Lenke til kommentar

Bruker stort sett Everest og CPU-Z selv, i tillegg til å regne ut faktisk minnehastighet selv da :p

 

Har forresten satt inn Opty'n min nå. Har ikke testa så altfor mye klokking annet enn å finne sånn ca max på stock volt. Men for å få litt bedre hastighet på minnet, så kjører jeg nå på ca 2,86GHz på 1.35v :D Kan se ut til at 3GHz er innen rekkevidde bare jeg øker spenninga. Har så langt testa litt spill samt 3DMark06 uten problemer :)

Lenke til kommentar

1.35V er jo ingenting =). Personlig bruker jeg Orthos for å teste system stabilitet, dualcore versjon av Stressprime. Forbanna genialt. I sammenheng med å stresse systemet ytterligere, ved selvfølgelig å bruke det, som om ikke testen var der i det hele tatt. Gjerne spille av video filer som er enkodet til det ytterste, ting som krever mye cpu kraft bl.a. Spesielt idet spilleren starter. Da kræsjer det gjerne hvis systemet er ustabilt. Sparer tid m.a.o.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...