Thor Håkonsen Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 Når jeg tar veldig lyse bilder, og bilder med lyse partier (utbrente osv) så blinker de lyse partiene mot med i vekselvis svart og hvitt. Er dette ett velkjent problem på d70 ? Antar i alle tilfeller at det ikke skal være slik... jeg kjøpte huset brukt, så det har vært slik siden jeg kjøpte det. (det fulgte med superforsikring fra JapanFoto med kameraet, så jeg antar det bare er å ta turen til nærmeste forhandler og be dem ordne ??)
CWalken Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 It's not a bug, it's a feature. Highlights-funksjonen markerer områder som er i fare for å være utbrendte. Trykk multikontrolleren sidelengs(?) mens du ser på et bilde for å skru det av.
Thor Håkonsen Skrevet 28. november 2006 Forfatter Skrevet 28. november 2006 It's not a bug, it's a feature. Highlights-funksjonen markerer områder som er i fare for å være utbrendte. Trykk multikontrolleren sidelengs(?) mens du ser på et bilde for å skru det av. 7378345[/snapback] Alt man lærer Takker
Black Star Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 (det fulgte med superforsikring fra JapanFoto med kameraet, så jeg antar det bare er å ta turen til nærmeste forhandler og be dem ordne ??) 7378302[/snapback] Hadde det vært en feil, så hadde forhandler hatt plikt til å ordne det, uansett superforsikring eller ikke. Denne superforsikringen er mest av alt svindel, ettersom du også uten denne har fem års reklamasjonsrett mot alle produksjonsfeil og feil som er oppstått under normalt bruk. Superforsikringen gjelder vel også støtskader, men det legges ofte frem som om du ikke får noen som helst garanti om du ikke går for superforsikringen (ihvertfall i følge mange her på forumet og andre jeg har snakket med som har vært på Elkjøp og Japan Photo som er to steder som selger slike "lureforsikringer"). Det er en grunn til at disse forsikringene selges, og det er jo fordi den jevne bruker statistisk sett ikke får bruk for den, og butikken derfor tjener på det.
Eclipsed Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Det er en grunn til at disse forsikringene selges, og det er jo fordi den jevne bruker statistisk sett ikke får bruk for den, og butikken derfor tjener på det. 7404723[/snapback] Enig, det. Butikken tjener fett på slike forsikringer! Men likevel valgte jeg supersikring når jeg kjøpte kameraet mitt. For 900kr er kameraet forsikret i 4år. Jeg kan da faktisk hive kameraet hardt i bakken, og be om et nytt ett (Dette var faktisk et sitat fra selger i butikken) Nettopp av denne grunn valgte jeg denne forsikringen, jeg kan altså miste kameraet i vannet, osv. Uansett om det er selvforskyldt så kan jeg likevel få nytt kamera. Kjekt! Dette gjør jo at jeg er mindre redd for at det skal bli ødelagt osv. Selv, om jeg antakeligvis aldri får bruk for forsikringen gir den meg en "indre ro" Om 4år så er muligens D70s vanskelig å få tak i, så hvis jeg skulle være så "uheldig" å totalskade kameraet, er det mulig jeg får et tilsvarende kamera
Nonsens Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 (endret) Alt man lærer 7378583[/snapback] Ta deg en time med bruksanvisningen så oppdager du nok masse gode funksjoner som kan gi deg mye mer kontroll med bildene dine Denne funksjonen som viser utbrente områder i bildet er jo særs nyttig tilbakemelding til deg som fotograf slik at du kan justere eksponeringen. Endret 2. desember 2006 av Nonsens
urkis Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 For 900kr er kameraet forsikret i 4år. Jeg kan da faktisk hive kameraet hardt i bakken, og be om et nytt ett 7407696[/snapback] Snakket med Gjensidige om hva det ville koste å forsikre et DSLR til en verdi av 12.000.- Det ville komme på 246.- pr år. Og da er du dekket opp mot tyveri også, noe supersikringen IKKE gir deg.
Black Star Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Enig, det. Butikken tjener fett på slike forsikringer! Men likevel valgte jeg supersikring når jeg kjøpte kameraet mitt. For 900kr er kameraet forsikret i 4år. Jeg kan da faktisk hive kameraet hardt i bakken, og be om et nytt ett Klart det er kjekt, men hvor mange ganger har du bruk for en slik forsikring? Totalt sett, hvis du kjøper forsikring til alle fremtidige kamera/mobiler eller andre ting, så er sjansen veldig stor for at du har tapt på det, selv om du totalskader en eller to av tingene. Jeg har hatt noen kamera opp gjennom årene, og noen mobiltelefoner. Ikke én gang har jeg opplevd å miste eller skade noen av tingene. Så for min del så har jeg allerede "tjent inn" et kamera eller to ved å ikke tegne slike forsikringer
Eclipsed Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Enig det du sier, er selv ikke så fan av å opprette forsikringer på alt stæsj jeg kjøper. Men akkurat når det gjaldt dslr kjøp synes jeg ikke forsikringen virket så gæli, men som dere sier; Jeg kan nok nesten banne på at jeg ikke får bruk for denne forsikringen, så det er jo på en måte bortkasta penger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå