Gå til innhold

Er ordet neger uakseptabelt?


Bør man unngå å bruke ordet "neger"?  

733 stemmer

  1. 1. Bør man unngå å bruke ordet "neger"?

    • Ja
      167
    • Nei
      527
    • Vet ikke/ingen formening
      39


Anbefalte innlegg

snx rasister.

7378239[/snapback]

 

:!: ooooooh

 

Kom med noen gode argumenter istedenfor dårlige hersketeknikker da. Ordet neger i dets norske betydning er ikke noe svært negativt ord slik du skriver. Det har historisk sett vært brukt slik ordboka definerer det, altså for å betegne personer som kommer fra afrika sør for sahara. Men det er rasistisk det kanskje :tease:

 

"Du må kunne le når kommentatoren i filmavisen utroper ”…og der er en neger”, i det barnetoget går forbi slottsbalkongen en 17. mai. " rasist ass^^

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt OT:

Ordet jøde, har liksom blitt ett skjellsord.. noe jeg synes er skikkelig rart!

Kan huske en kompis av meg sa til en annen " er du jøde eller?! ". Jeg ble sjokkert, men han mente det ikke nedsettende i forhold til religion, at det er " dårlig " å være jøde, men bare at det er noe stygt med selve ordet liksom.

Ta feks. Judas : Det er faktisk noen som ikke vet hva ordet innebærer, men alle vet at det er stygt.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg sier alltid neger!

7378793[/snapback]

 

Når du ser deg i speilet? :)

7379402[/snapback]

 

 

Nei, er hvit! Men når jeg ser en neger, så sier jeg neger istedenfor svarting, mørkhudet osv!

 

Men sier ikke neger til hver neger jeg ser på gata da :ermm:

7379438[/snapback]

 

Okodoki, du tenker "neger" når du treffer et passende individ, greit nok, sålenge du ikke uttaler det. Ikke si noe som helst til du vet nasjonalitet, og da refererer du til den, da går det sikkert bra... :)

Lenke til kommentar
Jeg sier alltid neger!

7378793[/snapback]

 

Når du ser deg i speilet? :)

7379402[/snapback]

 

 

Nei, er hvit! Men når jeg ser en neger, så sier jeg neger istedenfor svarting, mørkhudet osv!

 

Men sier ikke neger til hver neger jeg ser på gata da :ermm:

7379438[/snapback]

 

Okodoki, du tenker "neger" når du treffer et passende individ, greit nok, sålenge du ikke uttaler det. Ikke si noe som helst til du vet nasjonalitet, og da refererer du til den, da går det sikkert bra... :)

7379481[/snapback]

 

 

Jeg vil alltid kalle svartinger for negere uansett ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg vil alltid kalle svartinger for negere uansett  ;)

7379668[/snapback]

 

Har du lyst til å dra på safari til Afrika?

7379687[/snapback]

 

Nei, egentlig ikke!

7380056[/snapback]

 

Enig med deg, det er nok sikrere å se "dyra" på Disney Channel.

Lenke til kommentar
Jeg vil alltid kalle svartinger for negere uansett  ;)

7379668[/snapback]

 

Har du lyst til å dra på safari til Afrika?

7379687[/snapback]

 

Nei, egentlig ikke!

7380056[/snapback]

 

Enig med deg, det er nok sikrere å se "dyra" på Disney Channel.

7380156[/snapback]

 

 

Jeg har ikke sagt at dem er dyr :S Bare at jeg sier neger istedenfor mørkhudet osv, hva sikter du egentlig til?

 

For min del er ikke neger rasistisk, jeg har sagt det hele livet, samme med pakkis, jøde osv

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har ikke sagt at dem er dyr :S Bare at jeg sier neger istedenfor mørkhudet osv,  hva sikter du egentlig til?

 

For min del er ikke neger rasistisk, jeg har sagt det hele livet, samme med pakkis, jøde osv

7380308[/snapback]

 

Sikter til at jeg kaller katta for katt, og bikkja for bikkje, ser ikke ut som noen av dem tar seg spesielt nær av det heller.

 

For din del er det ok, men da for de du titulerer som det er det?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt at dem er dyr :S Bare at jeg sier neger istedenfor mørkhudet osv,  hva sikter du egentlig til?

 

For min del er ikke neger rasistisk, jeg har sagt det hele livet, samme med pakkis, jøde osv

7380308[/snapback]

 

Sikter til at jeg kaller katta for katt, og bikkja for bikkje, ser ikke ut som noen av dem tar seg spesielt nær av det heller.

 

For din del er det ok, men da for de du titulerer som det er det?

7380603[/snapback]

 

 

Titulerer? aldri hørt ordet engang, men mente du ka dem jeg kalte neger vil si?

Her jeg bor bryr dem seg ikke, her sier vi fleste neger!

Eneste er de pakkisene som av og til reagerer, men de blir man fort kvitt igjen!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt at dem er dyr :S Bare at jeg sier neger istedenfor mørkhudet osv,  hva sikter du egentlig til?

 

For min del er ikke neger rasistisk, jeg har sagt det hele livet, samme med pakkis, jøde osv

7380308[/snapback]

 

Du kan ikke sammenligne den situasjonen med bikkja di med en tilfeldig person ute på gata som tar seg nær av at du kaller han neger. Det skjønner du vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...