Gå til innhold

Hvem hater du i Gothic 3?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Av alle skapninger jeg møter, så kan jeg virkelig ikke fordra Goblin'er... De slår no' grønnjævlig hard med disse små klubbene sine, og selv om jeg har Paladin-armour, så er jeg ferdig etter en 3 (4? toppen) slag.. For ikke å snakke om Shaman-Goblin'ene.. De fireballsene som de fjottene skyter fra seg, er bare rett og slett helsefarlig!!

 

Og... skulle du, mot alle odds, kunne klare å ta livet av en liten grønning, så får du faen meg bare 50 XP også! :wallbash:

 

 

Nåh... noen DU ikke kan fordra? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine tips her.

Goblins: Jeg sikter med fireball fra trygg avstand. Finner Shamans først, som regel dør de av en fireball (jeg har mye Ancient Knowledge). Løper vekk, hvis flere Black Goblins løper til meg.

 

Følgemisjoner:

1. Ofte er det mulig å løpe forbi ulvene o.l. De reagerer ikke øyeblikkelig. Noen ganger er det nødvendig å løpe foran eller rett ved siden av NPCen. Jeg føler at jeg er mer atraktiv angrepsmål for dyr enn andre NPCer, så hvis jeg løper vekk, får han ofte løpe i fred.

2. Bruk Save (flere ganger), ikke Quicksave, mens du løper sammen med noen. Da kan du gå tilbake til flere trygge steder hvis noe gærnt skjer.

3. Hvis NPCen dør flere ganger på samme sted, er det antageligvis håpløst å få han gjennom akkurat det stedet. Men nå kan du veien. Last inn et lagret spill fra før du snakket med han og drep alt som beveger seg. Så kan du gå og hente vedkommende.

4. Noen ganger går det an å forvirre NPCen ved å løpe veldig fort fra han. Hvis avstanden blir for stor, blir han stående og venter på deg. Drep alle motstandere og gå tilbake til NPCen din.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det går ikke akkurat å gjøre noen av "hunting" oppdragene, det er ekstremt irriterende, du møter på dem " Wanna come hunting? I am the strongest person in the world" rett etterpå dauer han av en enkel Ulv..

Og Shadowbeats er ekstremt irriterende, snakker om stunlock.

Så irriterer det meg grenseløst at vennene dine fra The Colony har byttet utseende totalt, Vatras har til og med byttet hudfarge.

Lenke til kommentar
Det går ikke akkurat å gjøre noen av "hunting" oppdragene, det er ekstremt irriterende, du møter på dem " Wanna come hunting? I am the strongest person in the world" rett etterpå dauer han av en enkel Ulv..

Og Shadowbeats er ekstremt irriterende, snakker om stunlock.

Så irriterer det meg grenseløst at vennene dine fra The Colony har byttet utseende totalt, Vatras har til og med byttet hudfarge.

7616369[/snapback]

 

Vatras var aldri i fangekolonien.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det går ikke akkurat å gjøre noen av "hunting" oppdragene, det er ekstremt irriterende, du møter på dem " Wanna come hunting? I am the strongest person in the world" rett etterpå dauer han av en enkel Ulv..

7616369[/snapback]

 

Oppdatèr spillet da, så slipper du disse problemene. Stunlock-problemet er så og si borte, og NPC-er tåler mye mer av dyrenes kutt/slag/bitt.

Lenke til kommentar
Oppdatèr spillet da, så slipper du disse problemene. Stunlock-problemet er så og si borte, og NPC-er tåler mye mer av dyrenes kutt/slag/bitt.

7770377[/snapback]

De tåler kanske litt vel mye også, ikke noe problem og bli slått 40 ganger av et Troll for de.

Burde vært mer balansert der, jeg tar han på to slag og trolla på 30-40 slag, noe som ikke stemmer helt.

 

De jeg hater mest hittil må vel være enten Orc Shaman eller Goblin Shaman, ellers så er jo de flokkene med Ice Wolfs ganske irriterende.

Lenke til kommentar

Goblin shamans er definitivt hat-materiale ja. Enkeltvis er de små og ufarlige, men når de får hjelp av flere titalls andre goblins, så blir det veldig vanskelig. Først må man hugge seg vei blant alle de vanlige goblinene for å komme til sjamanen, så da får sjamanen tid på seg til å skyte ildkuler mot deg, som gjør at du tar fyr, og hurtig mister helse.

Lenke til kommentar

hater blood-greiene, dei stygge store insekt-lignende dingsene som flyger rundt om kring.. så langt tar eg dei med eit slag, men om dei får til å angripe så kommr du deg ikkje løs.. den bare angriper til ein dør(av og til) i tilleg til at dei kan gjere dg poisen.. :ohmy:

 

EDIT: bloodfly meiner eg... dei suger.. i alle fall når du er nybegynner/noob og ikkje tar dei på første slag...

Endret av xersess
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Den lange quick save loadingen.

 

-_-

7367607[/snapback]

 

ja dn suger, lurer på koffar det er sånn? er ikkje sånn på oblivion :hmm:

7813663[/snapback]

 

Har sikkert bittelitt å gjøre med at Gothic 3 ikke bruker samme motor som Oblivion. ;)

7816900[/snapback]

Det, og at G3 brukar den kundefiendtlege kopibeskyttelsen "TAGES", som inisiterar på å spinne DVD-en opp og ned til stadigheit. På mi maskin vart lastetidene nesten halverte når eg installerte ein NO-DVD-patch.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...