Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsterker med feil


vikespen

Anbefalte innlegg

Har en Saga USC 9975 forsterker, fra www.dynabel.no

Nå har jeg fått litt problemer med den, har funket fint siden mai, så lurer på om hele forsterkeren er gåen..

Symtomene er att jeg ikke får lyd i sub`en, det lyser på power lampen, men så blinker det en rød feil lampe også, vet ikke hva eg skal gjøre med det. Har røket noen 60A sikringer, men de ryker ikke med en gang.

 

Dette har eg prøvd ut:

*Koblet fra sub`en og sett om feilen forsvinner, det gjorde den ikke.

*sjekket att alle tilkoblingene ser bra ut, sjekket jordtilkoblingen også, alt ser greit ut.

 

Håper noen med litt mer peiling enn meg kan hjelpe meg, vil helst ikke kjøpe ny forsterker nå.....

Endret av vikespen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok noe i forsterkeren din som har tatt kvelden. Ring Eltek og hør hva du skal gjøre, og om de vet hva som kan være feilen.

 

Og IKKE, IKKE, IKKE driv å bytt sikringer når de ryker uten å finne ut av hva feilen er. Det er en grunn til at de ryker, og å bytte sikring løser ikke problemet. Det kan såklart være noe så enkelt at du har spilt for høyt, forsterkeren har blitt for varm e.l., men regelen er å alltid finne feilen FØR du bytter sikring.

 

Noe annet blir litt som å skru av brannvarsleren gang på gang, uten å sjekke om det brenner noe sted..

Lenke til kommentar
Er nok noe i forsterkeren din som har tatt kvelden. Ring Eltek og hør hva du skal gjøre, og om de vet hva som kan være feilen.

 

Og IKKE, IKKE, IKKE driv å bytt sikringer når de ryker uten å finne ut av hva feilen er. Det er en grunn til at de ryker, og å bytte sikring løser ikke problemet. Det kan såklart være noe så enkelt at du har spilt for høyt, forsterkeren har blitt for varm e.l., men regelen er å alltid finne feilen FØR du bytter sikring.

 

Noe annet blir litt som å skru av brannvarsleren gang på gang, uten å sjekke om det brenner noe sted..

7362809[/snapback]

 

Skal ta kontakt med eltek da, håper det er noe jeg kan fikse selv. Tror ikke jeg har kjørt den for hardt, og det står bra montert med mye luft i bagasjerommet. Var bare plutselig den begynte å blinke, så røk sikringen.

Lenke til kommentar

Ser uansett ikke bort fra at det kan være produksjonsfeil på den, det er tross alt en billig sak, og da kan man ikke forvente allverdens. Forhåpentligvis har Eltek tatt høyde for en viss feilprosent og gir deg reparasjon eller ny forsterker uten å krangle. Og uansett koster de ikke allverdens om du må ha en ny, selv om det såklart kan være en pen sum penger for din del. Håper det løser seg på en grei måte ihvertfall :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forsterkeren er sendt tilbake til meg fra dynabel, og det gikk på garantien, så vil anbefale Eltek og dynabel til alle som er interessert i bilstereo og knall bra kundeservice, de brukte bare noen dager fra de mottok forsterkeren til den var fikset og sendt i retur... så da blir det musikk i bilen min igjen:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet noe om hva slags prisnivå dynabel ligger på for vanlige reparasjoner (som altså ikke går på garanti)? Har en monoforsterker som bla må bytte en stor spole og noen andre komponenter på, og synes bilradioservice her i Trondheim har litt stive priser. En kompis som skulle få reparert en middels rævkjørt forsterker der, og da skulle de ha mer for å reparere den enn det kostet å kjøpe en ny...

Lenke til kommentar

Kjedelig det der :( På en måte kan det være logisk, ettersom deler og produksjon til 5-10.000 forsterkere ikke koster mye pr. forsterker for produsenten, men skal man ha en mann til å åpne, feilsøke, lodde ut den brente delen, lodde inn ny og forsikre seg om at alt virker igjen snakker man fort om endel penger med norske lønninger..

 

For ikke å snakke om at det er en grei måte for dem å heller selge en ny forsterker på. Mindre arbeid og større fortjeneste for dem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...