Gå til innhold

Experience System. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ein av desse trådane igjen...jaja. Trinn 1: Bestem implementasjonsspråk. Trinn 2: Lær språket. Trinn 3: Programmer systemet.

Verkeleg, å programmere eit system for erfaringspoeng burde vere ganske trivielt. Lag ein variabel, initialiser den til 0. Inkrementer den ved fullføring av enkelte oppgåver. Definer grenser for forskjellige nivå. Sjekk variabelen mot grensene når han blir inkrementert. Auk nivå når ei ny grense er nådd.

Kay

Endret av KayAU
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Think you lost him..

Anyways, som flere har påpekt, nytter ikke å hjelpe deg når du bare sier "jeg skal lage et spill, hjelp meg." Først må du som sagt lære deg et programmeringsspråk.

• 1 år senere...
Skrevet

umm, I am back :D

Php ja.

Har lært meg en del der nå, men variabler og incrementing har jeg enda ikke forstått.

Noen måter dette kan gjøres på?

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Så.. Du har ikke lært deg variabler på litt over 2 år?

Skrevet

Php ja.

Har lært meg en del der nå, men variabler og incrementing har jeg enda ikke forstått.

Du har utholdenhet i det minste. :p

For å hjelpe deg litt på vei...

* Variabler = Et tall som forandrer seg hele tiden. Tenk for eksempel på et rollespill. Du får experience når du gjør oppdrag, dreper fiender og så videre. Man kan derfor si experiencen du har er variabel.

* Konstant = Et tall som ikke forandrer seg. Et sverd gjør for eksempel 10 skade. Uansett hva du gjør vil dette tallet aldri endre seg, altså er det konstant.

* Incrementing = På godt norsk betyr det økning, eller det variablen øker med. Tenk på Increase (Øke).

Håper det hjelper.

Skrevet

Php ja.

Du har utholdenhet i det minste. :p

For å hjelpe deg litt på vei...

* Variabler = Et tall som forandrer seg hele tiden. Tenk for eksempel på et rollespill. Du får experience når du gjør oppdrag, dreper fiender og så videre. Man kan derfor si experiencen du har er variabel.

* Konstant = Et tall som ikke forandrer seg. Et sverd gjør for eksempel 10 skade. Uansett hva du gjør vil dette tallet aldri endre seg, altså er det konstant.

* Incrementing = På godt norsk betyr det økning, eller det variablen øker med. Tenk på Increase (Øke).

Håper det hjelper.

Har aldri fått incrementing til å funke, heller ikke variabler.

var ikke så lett som jeg trodde når posten starta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...