Gå til innhold

Visa electron. kjøpe på internet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Visa Electron kan brukes i mange nettbutikker, men ikke Visa Electron kortene man får i norske banker.

 

siden dem ikke har det nummeret framme på kortet og er sperret for det

7351105[/snapback]

Det finnes norske kort som gir ut Visa Eletron med kortnummer på. Det finnes til og med banker som gir ut Visa kort (- mulighet for gjeld) til folk under 18.

Lenke til kommentar

Nordeas Visa Electron funker som bare det, hvor enn du vil.

Har man kortkode, sikkerhetskode og utløpsdato, er det bare å prøve.

 

Nå skal det sies at det oppfører seg litt merkelig ellers og, plutselig slår det inn som kredittkort på EB Games, og trenger kvittering og underskrift :p.

 

Av steder jeg har handlet, kan jeg nevne:

PayPal/eBay

Diverse norske nettbutikker

Kanadisk nettbutikk for musikk

Steam

Lenke til kommentar

Det varierer fra bank til bank. Min bank tillater meg ikke å betale med Visa Electron over nettet, fordi jeg ikke har et kortnummer (altså nummeret som står på fremsiden av kortet).

 

Kravet til bruk av Visa Electron er at det må bli brukt på et fast linjenett. Mogno forklart, men det vil si at du ikke kan betale på trådløse terminaler.

 

Dersom du har kortnummer, sikkerhetskode og utløpsdato kan du handle på nettet.

Lenke til kommentar

Dersom du har kortnummer, sikkerhetskode og utløpsdato kan du handle på nettet.

7353962[/snapback]

Ikke nødvendigvis. Da jeg var i Kroatia så klarte jeg å finne kortnummer og har også fiksa sikkerhetskode, men alt er sperra. Har DNB. Har forresten ringt flere banker angående at jeg vil ha VISA, fyller 17 i januar. Ser ut som siste utvei er at mamma oppretter en ny konto så blir jeg brukeren av den, bør ikke det fungere? Går vel ann å sette opp kontoen slik at det ikke er mulig å overtrekke den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...