Gå til innhold

Kameramobil til fruen, K800i eller N73


gorber

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fruens 3 år gamle Samsung E700 svikta i dag, og jeg må kjøpe tidlig julegave til henne.

 

Hun ringer lite, og sender lite meldinger, men hun tar sinnsvakt mange bilder med telefonen sin av datteren vår.

Behovet er best mulig kamera og en god telefon, regner med vi kommer til å sette opp epost sånn at hun kan sende epost med bilder istedet for som mms.

 

Hvilken skal jeg velge da? Sony Ericsson K800i eller Nokia N73?

 

 

Har begge skikkelig blitz, eller er det videolys?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

K800i har ordentlig blitz, så om det spiller noen rolle på valget er det telefonen å velge. Har ikke testet N73 spesielt inngående, men forloveden har k800i og er storfornøyd!

 

Forskjellen på disse to telefonene ligger mye i operativsystemet. N73 kjører s60 v3, som er omfattende, gir mange muligheter for 3.parts programvare, men er noe tregt. Operativsystemet på k800i er ikke så åpent som det på N73, men er til gjengjeld raskere. Begge telefonene føles godt sammenskrudd og kjennes ut som kvalitetstelefoner, ikke no skrangling eller no tull.

 

SE skal også ha skryt for ordbokfunksjonen sin, så om hun skriver litt meldinger og slikt vil nok denne bli godt mottatt.

Lenke til kommentar

Vil nok si K800i er å anbefale. Høres ut som kamera teller mest her og det er nok den beste kameramobilen på markedet nå.

 

Om hun i tillegg er opptatt av litt pent design, blir en Samsung D900 stadig mer aktuell. Den har også 3,2 megapiksel kamera, som tar veldig gode bilder. Det den mangler er denne utmerkede xenon-blitzen, som jeg savner litt på min D900. I tillegg har D900 en tendens til å ta noe uskarpe bilder når det er mye bevegelse i bildet.

 

Har selv denne telefonen, og er storfornøyd på alle områder. Bruker den til å ta bilder med, høre på mp3, se på serier på bussen (med 320x240 skjerm blir videokvaliteten med MPEG4 veldig tilfredsstillende).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...