Gå til innhold

Topp 5 irriterende ting med spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vannbrett. FUFUFUFU, ingen liker å svømme i spill for faen!

7349999[/snapback]

Jeg elsker å svømme på spill ><

Meget god liste, selv om jeg kanskje ikke har opplevd veldig mye av 5eren.

Skrevet (endret)

Jeg må si meg enig i at svømming i spill kan være utrolig fett. Ta for eksempel det første tomb raider, jeg holdt pusten sammen med lara mens vi svømte rundt under vann for å finne riktige bryteren eller spaken.

Mario hadde også morsomme svømmesekvenser. Og underwater theme er også en av de mest minneverdige musikksnuttene fra spillet.

Noe som irriterer meg grønn er usårlige "friendlies". Når jeg klurer og kaster en granat inn i en klynge med friendlies så burde spillet straffe meg og sprenge alle til helheimen. Ikke la de stå der å snakke normalt til hverandre etter å ha vært midtpunktet i en eksplosjon. Det motsatte irriterer meg også grønn, i spill der friendlies faktisk KAN dø, og de faktisk MÅ overleve for at jeg skal gå videre, der kaster de seg om kapp over den første og beste granaten de ser. Eller så springer de inn i et flammehav. Eller kaster seg utenfor et hus. Eller prøver å skalle ned en 2 meter høy krabbe fra planeten "drap" i galaksen "lemlest".

Endret av slash
Skrevet (endret)

Det som irriterer meg mest er helt idiotiske og ulogiske ting som at et Swat-team ikke klarer å få opp en dør som er låst, eller flytte noe møbler som står i veien for den. Klatre opp eller over en liten vegg.

Spesielt irriterende når personer som Sam Fisher bare klarer å klatre spesielle steder.... Slike ting.

Vegger, dører, bambus, whatever, tåler rakettkastere, granatar, sprengstoff, osv.

Endret av BTK
Skrevet

En annen morro ting, dog ikke irriterende i følge denne trådens standarer, er tre dører i mange spill.

Jeg har en RPG. Denne kan sprenge helikopter i fille biter. Blåse topplokket av en tanks. Massakrere en hel gjeng med onde soldater. Men den kan ikke blåse en tre dør av hengslene.

Skrevet

Tredøren kan kun åpnes med en liten magisk nøkkel som du får av en alv som bor på andre siden av worldmap uten mulighet for fast-travel.. og hvor ALLE monstre har respawnet siden sist du var der.

At dører ikke faller av hengsler og at man ikke kan sparke bort møbler har i alle fall en tilnærmet fornuftig forklaring. Fysikkberegninger og superdetaljert grafikk krever sin mann under både utvikling og ikke minst HW'n til oss som spiller. Det er vel et kompromiss som gjør at spillet blir spillbart i det hele tatt.

Skrevet
5. Multiplayerspill som er så tynne gameplaymessig at de lar en totalt nybegynner vinne over en som er god.

7348689[/snapback]

Da er du ikke god nok ;)

Skrevet (endret)

Kom på noe nytt; Harry Potter-universets kreative løsninger

Harry Potter-spillene er så usannsynlig gode på å ødelegge ALT som gjør bøkene bra. I alle fall de første, siden det er lagt opp til at man skal gjøre alt aleine.

Okay. Harry går inn til sin første time, hvor han med en gang får spesialopplæring til å lære sin første formel. Greit nok (går jo på første forsøk og, stort sett). Deretter blir du sendt ut for å trene, mens de andre elevene ikke får gjøre annet enn å jobbe med...greier. Forskjellsbehandling av de episke dimensjoner. Denne "treningen" er egentlig noe lignende et selvmordstokt, hvor Harry, som er fullstendig ny med magi, skal bane seg forbi gnomer og monstre mens han prøver å finne en utvei. Altså, lærerne kan være dumme, men hvilken lærer sender eleven sin i livsfare med "trening" som unnskyldning? Dette irriterer meg grenseløst. Jeg har da pokker ikke lyst til å dø.

Sånn er det mange andre ganger også. Hermine sier at vi er for seine til timen, og løper avgårde mens jeg følger etter. Men siden jeg kom et halv sekund seinere enn henne inn døra, blir jeg sendt ned i fangekjelleren hor jeg blir bedt om å samle noen...ting. Her er det også monstre og gnomer overalt (hvem pokker er renholdsansvarlig i den borgen uansett?). Alt dette fordi jeg kom for seint.

Kan se for meg den replikken: "Du kom et halvt sekund for sent til timen, og derfor sendes du for å samle...ting i kjelleren. Og pass på, det er veldig lett å dø. Dessuten er dette HELT lovlig." Joda.

Og hva med "leksene" man får? Lekser som OPPFORDRER elevene til å sette livet på spill for å finne det de skal? Ikke noe teori på Galtvort, nei! Her er det innsamling av planter i en livsfarlig skog i stedet! Prøvde dessuten å snakke med Ronny om han kunne hjelpe meg.

Svaret lød som dette: "Øhhh, nei, Fred og Frank skal vise meg noe så jeg har ikke tid. Lykke til." Deretter løp Ronny avgårde i en umenneskelig hastighet som ingen topputøver kan noensinne ha håp om å ta igjen.

Så man blir alltid sendt for å gjøre ting aleine, tydeligvis.

Oi, sann! Draco står midt i åpningen i inngangshallen. "Vil du slippe forbi må du slå meg!" sier han. Deretter begynner han å hive...bomber. Akkurat. Han hiver bomber etter meg midt på lyse dagen i en inngangshall.. Og hva skal JEG gjøre? Jo! Jeg plukker opp bombene og hiver dem tilbake på ham, så klart! Er ikke det grusomt logisk?

Ah, og poengsystemet er jo genialt. Vi veit jo alle disse poengglassene som teller hvilket hus som leder, sant? Vel, nå har det seg slik at Level-scaling kan brukes på andre kreative måter. Nemlig ved at hvis ditt hus mister poeng, mister alle de andre poeng. Dropper du ned til null, ja da gjør de andre det også. Dermed er du nødt til å vinne, uansett hvor mye du hiver formler på læreren eller ikke! De andre holder seg hele tida på ditt nivå. Merk at det samme skjer når du får poeng også.

Apropos poeng, Hermine lærte meg en formel helt på egenhånd uten noen andre til stede. Deretter sa hun: "Åh, så bra! Det er jeg sikker på at professoren ville gitt deg ti poeng for!" Og med det fikk jeg ti poeng.

...

Okay, hva for et idiotisk påfunn er egentlig dette? Kun lærere (og autoritære elever) kan dele ut poeng. Hvorfor får da jeg poeng av HERMINE for å ha lært en formel? Nåja, det er vel forsåvidt noe av det mer intelligente jeg har sett i disse spillene fortsatt.

Uhm, ja. Harry Potter-universet irriterer meg. Konseptet funker dårlig som film, og langt verre som spill.

Endret av RevX
Skrevet
Tredøren kan kun åpnes med en liten magisk nøkkel som du får av en alv som bor på andre siden av worldmap uten mulighet for fast-travel.. og hvor ALLE monstre har respawnet siden sist du var der.

At dører ikke faller av hengsler og at man ikke kan sparke bort møbler har i alle fall en tilnærmet fornuftig forklaring. Fysikkberegninger og superdetaljert grafikk krever sin mann under både utvikling og ikke minst HW'n til oss som spiller. Det er vel et kompromiss som gjør at spillet blir spillbart i det hele tatt.

7376825[/snapback]

I alle fall i HL2 har stoler, bord og andre gjenstander fysisk beregning og kan slenges rundt i spilleverden. Og konstruere en dør som ramler sammen fysisk i HL2 er heller ingen problem. Og level designet kan lett legges opp slik at fysikk beregningen til døra som ramler av hengslene ikke setter i gang før en tilstrekkelig mengde kraft er påført enitenene som utgjør hengslene.

HWen er somregel ikke problemet i dag, problemet er at du SKAL vasse halve brette for å finne 1 nøkkel som åpner den døra som ikke lar seg åpne på annen måte.

Skrevet

Ubalanserte spill.

Tidligere idag kjøpte jeg Gears of War, og har nå kommet til det punktet hvor jeg skal rømme fra mitt tidligere hus. Hvis jeg prøver å knerte alle i veien, så rekker jeg ikke fram til bilen, sprinter jeg bare, så blir jeg skutt og drept.

Alt før dette har vært kjempe enkelt ...

Kan jo hende at det er fordi jeg er trøtt og noe ufokusert, men allikavel; at det skal være så satans ubalansert som dette?!

Skrevet

Dårligste brettet i GoW er helt klart kjøringa! herregud for noe dritt, og hvis du spiller alene så må du stoppe bilen for så og skyte, Dom kan tydeligvis ingen av delene.

Så moralen er: Dum AI er nok noe av det mest plagsomme!

Ta f.eks et spill jeg spilte her for ikke så lenge siden. Splinter Cell... siste HQ brettet. Dette gikk jeg igjennom uten maskinpistolen, og dette skal liksom være det siste brettet i spillet. Jeg bare gikk rundt å slo ned alle jeg møtte. De sto jo lina opp en etter en for å bli slegga i tryne av knyttneven min. LATTERLIG! Fant ut i ettertid at man faktisk kunne hente seg en gunner også. Hadde vel vært enda simplere da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...