Gå til innhold

Topp 5 irriterende ting med spill

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er overrasket over at ingen har nevnt åndsvaket monstre/aliens. Ta feks et et fett spill som Far Cry...hallo hva skjedde på slutten? Fra fett skytespill til X-Files med åndsvake aliens. Skytespill bør ha folk og vanlige våpen. BFG var kult da jeg var liten, men det var i en annen setting. Feks Rainbow Six med BFG og ET...NEEEEEEEEEEEI!!

Endret av brukernavnerkjipt
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3. Meldinger som "Saving data. Do not pull out memory card!" eller "Do not turn off console while saving". Nok engang en totalt meningsløs beskjed, vi tar liksom ikke å trekker bort kaffekoppen når vi heller kokende vann nedi, hvorfor skulle vi dra ut minnekortet mens den lagrer data?! Hvem er så bak mål at de gjør dette? Speak up now, you retards!

7348689[/snapback]

Forsåvidt enig, men som nevnt tidligere her så er det dette med at i USA kan du bli saksøkt for alt mulig dersom du ikke har tilstrekkelig med advarsler på produktet ditt.

Og det kan jo skje at noen (ja, selvopplevd) ved et uhell lagrer over en fil som ikke skal lagres over, oppdager dette akkurat i det det skjer, får panikk, og i et desperat forsøk på å stoppe prosessen drar minnekortet ut av maskinen. Da går hele savefila til helvete.

En annen ting: Noen som har opplevd at strømmen går akkurat i det du holder på å lagre et spill? Det er IKKE morsomt. :(

7350045[/snapback]

Opplevd det ja, hadde spilt masse Gran Turismo 1, så svartnet rommet. Halvt minutt etterpå kommer det på igjen, så hører jeg fattern rope "skulle bare sjekke noe i sikringsskapet"....takk for den beskjeden i ETTERKANT! :thumbdown:

Ble litt sur da, men fikk jo bare tilbakemeldingen "det gjør jo ingenting, er jo bare et spill" :roll:

Skrevet
Ble litt sur da, men fikk jo bare tilbakemeldingen "det gjør jo ingenting, er jo bare et spill"  :roll:

7350180[/snapback]

Typisk eksempel på at foreldregenerasjonen ikke aner hva det dreier seg om. Annet typiske ting foreldre trur er at man kan save og avslutte ethvert spill når som helst. Prøv å spør far din om han kan skru av tippekampen fem minutter før kampslutt!

Vi bør derfor sette opp 'dustete foreldre' på lista over ting som er irriterende med spill ;)

Skrevet

Hehe, lo godt av minnekort vs vannhelling analogien :D, kan liksom se det for meg. "Men det var jo ingen som sa at jeg måtte holde koppen UNDER termosen mens jeg helte..."

Er også enig i loadetidene, men dette er noe utviklerne er for "late" til å gjøre noe med. (Spillerne godtar lastetider så da kan vi benytte oss av snarveiene dette medfører)

Alt dette er helt uakseptabelt i et profesjonelt miljø (tenk deg en database som bruker 30 minutter på å finne en faktura f.eks)

Skrevet (endret)
Jeg er overrasket over at ingen har nevnt åndsvaket monstre/aliens. Ta feks et et fett spill som Far Cry...hallo hva skjedde på slutten? Fra fett skytespill til X-Files med åndsvake aliens. Skytespill bør ha folk og vanlige våpen. BFG var kult da jeg var liten, men det var i en annen setting. Feks Rainbow Six med BFG og ET...NEEEEEEEEEEEI!!

7350099[/snapback]

Eller hva med Silent Storm? Der 2/3 av spillet var med våpen fra andre verdenskrig. Hva skjer på slutten? Pew pew lazergunz! Og rustninger tatt ut fra Warhammer universet... Snakk om nedtur!

Endret av Rookie_NO
Skrevet

7350099[/snapback]

Eller hva med Silent Storm? Der 2/3 av spillet var med våpen fra andre verdenskrig. Hva skjer på slutten? Pew pew lazergunz! Og rustninger tatt ut fra Warhammer universet... Snakk om nedtur!

7350350[/snapback]

Fyf. for en skuffelse når de robot-mech-tinga-som-tålte-200-skudd-og-50-granater utsletta hele laget mitt med 2-3 skudd. Endte med at jeg juksa meg gjennon resten av spillet. Hvorfor kunne dem ikke holdt seg til realistiske ting? Neida, laservåpen og panzerkleins er jo kjempetøffe :roll:

Skrevet

er bra enig med de vannbrettene!

kan ikke nevne ET spill med svømming som var bra!

developers har aldri laget en motor og et kontroll scheme som funka unner vann men de MÅ ha det med alikavel:P

bactracking er også jævlig crap!

Skrevet
3. Meldinger som "Saving data. Do not pull out memory card!" eller "Do not turn off console while saving". Nok engang en totalt meningsløs beskjed, vi tar liksom ikke å trekker bort kaffekoppen når vi heller kokende vann nedi, hvorfor skulle vi dra ut minnekortet mens den lagrer data?! Hvem er så bak mål at de gjør dette? Speak up now, you retards!

7348689[/snapback]

*Raises hand* :w00t:

Skrevet

developers har aldri laget en motor og et kontroll scheme som funka unner vann men

7351348[/snapback]

Ecco the Dolphin ... :p

Skrevet

developers har aldri laget en motor og et kontroll scheme som funka unner vann men

7351348[/snapback]

Ecco the Dolphin ... :p

7351559[/snapback]

Og Zelda Majora's Mask. :love: Elsket å svømme med zora-masken på. Fantastisk intuitiv kontroll.

Er helt enig med det trådstarter skrev, spesielt loading. Jeg blir alltid like irritert når jeg er helt inne i et spill, bare for så å bli revet brått tilbake til virkeligheten med "Loading. Please wait." :thumbdown:

Også foreldre da. Min far pleide å trekke ut kontakten på GameCuben min hver gang han gikk forbi rommet mitt før. Så fikk jeg lås på døren! :w00t:

Skrevet

1. Loading

-Samme grunn som trådstarter nevner

2: PROTECT X FROM 300 ENEMIES-aktige oppdrag.

Ja, beskyttelsesoppdrag. Der du får i oppgave å beskytte en komplett idiot mot et tresifret (stort sett) tall fiender. Jeg hater det. Det er vanskelig nok å knerte hæren av stygginger som presser seg på, men fyren du skal beskytte er ikke bare dum, men selvmorderisk også. I de aller fleste spill vil karen som skal beskyttes

A) Valse rundt og klø seg i rumpa framfor å stå stille

B) Løpe som en selvmordskandidat bort til nærmeste fiende

C) Stelle seg i veien, slik at du uheldigvis dreper ham.

D) Prøve å hjelpe deg (han vil muligens få inn to treff på en av de 300 fiendene før han dør)

Så når jeg har knerta fiende 291 av 300 intreffer alternativ C, og jeg får opp på skjermen: "Game Over, X has died".

Sånt irriterer meg til vanvidd, og jeg har opplevd det i for mange spill.

3. Tidsknappe oppdrag

Oppdrag der man egentlig ville klart seg helt fint, hadde det ikke vært for at tida ikke strekker til. Det verste er at denne tida ofte ikke har en grunn for å være der heller. Ta Kingdom Hearts II, hvor jeg slåss mot en kar som egentlig er lett å knerte. Men nei, da. Plutselig tryller han fram 10 fiender som jeg skal ta innen 10 sekunder. Denne tidsrammen har fantastisk lite å si, og jeg har INGEN grunn til å få Game Over fordi jeg ikke greide å ta lakeiene hans tidsnok. Men Squeenix var visst i sitt ondeste hjørne da de designet denne bossen.

Ellers er oppdrag som "Kom deg ut innen så og så lang tid" irriterende så det holder, fordi jeg ofte blir rasende etter tjuefemte håpløse forsøk. Burde ha vært forbudt...

4. Opplæring

-Samme som trådstarter

5. Kommer virkelig ikke på noe mer.

Skrevet (endret)
er bra enig med de vannbrettene!

developers har aldri laget en motor og et kontroll scheme som funka unner vann men de MÅ ha det med alikavel:P

Haha, veit. Er liksom det at det hører hjemme med et vannbrett, selv om de alltid er ille (typisk plattformspill egentlig). SPESIELT ille er det om du har dårlig tid under vann, og går tom for luft! Man stresser helt vilt med å finne luft, så kommer det advarsel at du kommer til å dø om noen sekunder og oppå alt dette er kontrollene trege for å gi en "realistisk" følelse av å være under vann. Legg til et litt bølgete og kornete skjermbilde, så er marerittet med vannbrett igang! :!:

Endret av ResidentDante
Skrevet

Liker ikke spill der man må laste mellom hver retry. Det samme gjelder spill der man ikke kan hoppe over filmer, og samtidig må se filmene gang på gang hver gang man starter på nytt. :realmad:

Skrevet

Noe som irriterer meg med 360-spill er at de alltids skal spørre deg tusen ganger hvor du vil lagre spillet, selv om du bare har en harddisk koblet til, og ikke noe minnekort eller noe annet.

Husker fifa world cup 06 var utrolig på dette, først spurte den hvor du ville lagre spillet, så spurte den hvor du ville loade lag og lagoppstillinger fra, Så spurte den hvor du ville loade innstillingene fra. Blir stressende i lengden.

Skrevet

Det som er irriterende er elendige kontrollsystemer. Det jeg har sett hittil er bagateller. Små irritasjonsmoment som egentlig ikke har så mye å si. Men kontrollsystemer...det er alfa og omega, og hvis de ikke funker på et spill som virker kult, da er det irriterende.

Skrevet

Irriterer meg grønn over dumme spørsmål, videoer som det ikke går an å hoppe over (godt eksempel: COD3.... når de gir ut et så buggete spill som klikker så sinnsykt ofte, er det rett og slett grunn god nok til å legge det bort at du er nødt til å se de fordømte filmsnuttene hver eneste gang), og jeg er fullstendig enig i der det går fra å være et relativt interessant spill med vanlige motstandere (mennesker), plutselig blir en kamp mot utenomjordiske (FarCry... sluttet å spille da jeg møtte på de stygge krekene... ble så skuffa).

Nå har jeg ikkeno imot monstre, men da må det jammen meg kun være monstre i spillet og.

Skrevet

Nå skal ikke jeg ødelegge tråden her men dette hørtes ut som en angry Playstation nerd.

1. Loading. Ja, jeg vet det var verre med de stakkars ungdommene på 80-tallet som satt med kassetter og spolte spillene til riktig brett, men jeg fikk øynene opp for loading med PlayStation 1. Man sitter der og venter på at spillet skal starte og er ivrig å begynne etter å ha valgt bil, bane og figur og så må du sitte å måpe på en ubrukelig skjerm i et halvt minutt før morroa begynner! Frekkest av alt er de loadeskjermene som prøver å være spennende, enten med snurrende cd animasjoner (JA SKJØNNER AT CD'EN SNURRER INNI DER!) eller med ordet "Now" foran loading, altså "now loading". Vi fatter liksom at den loader NÅ, hva ellers skulle det vært liksom? "Loading tomorrow" ? ENDA frekkere er de som bytter ut ordet loading med noe annet, f.eks. "Initializing", så DUMME er vi ikke at vi ikke fatter at det er loading. Gi oss bedre loadingskjermer sier jeg (om vi absolutt må ha de), enten med tilfeldige vitser å lese på (alle barna hadde wii, unntatt lille per han hadde tre-seksti) eller lettkledde bilder av Lara Croft. Mulighetene er mange!

Hva hadde du forventet egentlig? Det sier seg selv at du ikke kan klikke "spill" så starter spillet med en gang, det lar seg bare ikke gjøre. Det er t.o.m loading på N64 som ikke brukte CDer, dog de var meget korte men fremdeles der. Og noe må der jo stå på skjermen slik at vi vet at maskinen faktisk jobber, ellers blir de utålmodige av oss å tro at spillet fryser siden det bare er en skjerm der med bilde eller ingen ting, og så syter vi over at spillet ikke loader.

2. Opplæringsmoduser det er UMULIG å hoppe over! Generelt hater jeg å bli opplært i et spill, men når de absolutt skal TVINGE deg gjennom et totalt drittkjedelig opplæringsbrett (gjerne med pappaktige omgivelser som skal gi "the feeling of a training facility"), hvor de MASER om hvilke knapper du kan trykke (du har glemt halvparten av de når opplæringen er ferdig uansett) og hvilke funksjoner som er tilgjengelig (du kan sparke OG hoppe samtidig...FASINERENDE), blir jeg bare irritert. Spesielt om spillet er en oppfølger: JEG SPILTE ORGINALEN JEG TRENGER IKKE BLI OPPLÆRT IGJEN! Eller et vanlig type spill, liksom opplæring i at man skal trykke på en knapp for å kjøre en bil fremover?! HALLO! VI ER IKKE TILBAKESTÅENDE FOLK!

Synes opplærings modusene er morro jeg. Selv med oppfølgere er der alltid noe nytt å lære i spillet, og det er mye greiere å få lært dette fra starten av enn å sitte mitt i spillet hvor du må bruke en av de nye tingene og syte over at du ikke kan det fordi spillet aldri lærte deg det.

Igjen, se mitt svar til ditt innlegg nr 1. Vi må jo vite at noe skjer, skulle det da stå "im doing something" ¨på skjermen?

4. Laservåpen. Du har kjempet deg gjennom mye av spillet, hatt det morro med å mose skallen til fiendene med snikskyterrifler fra 2 mil unna, klistre dem opp etter veggen med pumpehagle og fått dem til å danse som rundt som en gal dokke med maskingevær, SÅ, ENDELIG, får du tak i "the ultimate weapon" og det er......et.....laservåpen. Det er bare nedtur DELUXE og aller verst er om det skyter rosa stråle. Laservåpen er bare så tragiske at det ikke finnes ord i mine øyne. De skyter utrolig trege skudd (som man lett kan dukke under), lyden er pinglete (zapp, zapp...OH I'M SO SCARED) og det er bare så fjerntliggende at du ikke får forhold til om det er farlig eller ikke. Laservåpen bare minner meg om billige "made-in-china" plastpistoler man hadde da man var snørrunge...og selv da var det mye mer "lame" enn kruttlappistolene de eldre gutta hadde...

Mange i spillindustrien er ikke akkurat innovative tenkt av seg, så laservåpen finnes dessverre som ultra våpen i en del spill. Dette er dog enkelte spill mens andre plasserer inn noen uber våpen som faktisk ikke har blitt sett før.

5. Multiplayerspill som er så tynne gameplaymessig at de lar en totalt nybegynner vinne over en som er god. Se for deg situasjonen: Du har kjøpt deg et nytt slåssespill, du har øvd i ukevis. Lært deg komboer, triks og perfekte slag. Så kommer en kompis på besøk (han/hun spiller generelt veldig lite), du tilbyr å spille det, i håp om å tørke fliret av ansiktet hans/hennes med å KNUSE dem i spillet. Ikke snarere enn første omgang blir du totalt most av nybegynneren fordi spillet er så latterlig satt opp at den tillater feige triks og lar kompisen din sitte å hamre tastene løse på kontrolleren og faktisk VINNER over deg. Ikke bare en gang, neida FLERE ganger. Være seg slåssespill, FPS spill eller bilspill, det er UFATTELIG irriterende å bli slått av nybegynnere!

Har du blitt slått av en kompis i Tekken? Høres i alle fall slik ut. Sotte hjemme i timesvis og dunka kontroll til du kan alle knepene på en char, så kommer kompisen og dunker deg i støvla. Kjenner til den, men det klassifiserer ikke til topp 5 av irriterende ting i spill. Er bare noen få spill som er slik, alle til konsoll primært.

Min liste over irriterende ting i spill er noe annerledes:

1. Våpen som lyder som våte kinaputter. Ødelegger spillopplevelsen totalt.

2. Oppbrukt historie som er sett X ant ganger før (WW2 spill f.eks).

3. Musikkspor som er ensformig og hamrer på samme spor hele tiden.

4. Dialoger som ikke henger på greip.

5. Kontroll system som ikke henger på greip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...