Gå til innhold

Partition magic 7?


D_KILLAH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-15 10:48, skrev staljin1:

Quote:


Den 2002-11-15 10:40, skrev D_KILLAH:

Har dette, skal konvertere en hardisk fra Fat 16 til Fat32. Mister jeg data da?


 

HEI,

 

Nei det gjør du ikke. Har konvertert selv fra NTFS til FAT32 uten noe data tap.

 

Hilsen

 

Staljin

 

 

Hva gjorde du for å få til det?

Fremgangsmåte & programvarer du bruke og vil jeg vite..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-15 10:53, skrev Nostradamus:

Hvor stor er disken din?


Hvis den er under 2 giga kan den ikke ha Fat32 (en kamerat som sier det til meg her)


Hvis disken er større enn 2 giga og du skal konvertere den fra Fat16 til Fat32 skal dette gå bra uten tap av data.



 

Det er nok feil det der... Størrelsen på disken har ingen ting å si.

 

Angående mulighet for å miste data. Ja, det kan selvsagt skje. Dersom du har disken full av veldig importante data bør du kanskje ta en backup før du setter igang, men normalt sett er risikoen for datatap liten. Har selv konvertert fra FAT16 til FAT32 og NTFS begge veier, uten å miste data. Bare sørg for at du har ledig diskplass siden dataene flyttes under slike prosesser.

 

Andy

Lenke til kommentar

jeg tror ikke at du kommer til å miste noe data på disken, men det kan i værste fall føre til at du ikke får i gang oprativsystemet etter at du har konvertert. har holdt på litt med partition magic, både resizet partisjoner, og konvertert, og jeg har opplevd at oprativsystemet ikke vil starte hvis jeg resiza en partisjon.

Lenke til kommentar

Dersom alt går som det skal, mister du ikke noe data, men dersom pc'en låser seg eller strømmen går under operasjonen blir mest sannsynlig denne partisjonen uleselig.. Dersom du bruker en gammel utgave av windows95 eller NT 4.0 så støtter ikke disse operativ systemene fat32 filsystem...

 

The Edge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...