Gå til innhold

nye ørepropper el. headset


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ønkser meg nye ørepropper eller headset til jul, jeg kan ikke så mye om disse tingene, men jeg vet at jeg legger mer merke til god lyd enn folk flest.

 

Derfor ønsker jeg hjelp til å plukke ut kandidater. Prisklassen er omkring 700 kr. Jeg har gode erfaringer med sennheiser og dårlige med koss portapro.

 

Dette er viktig:

 

God lykvalitet

Isolerende effekt

Ergonomiske

Praktisk med tanke på transport

Relativt solide

 

Jeg ønkser ikke noe større enn portapro.

 

På forhånd takk.

Endret av Mr_Kuchinawa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shure E2g - Shure får mykje skryt for sine pluggar, var dårleg med erfaringar på dette settet, men det er kanskje nokon som kan fylle litt inn her.

 

Det er labert med headset i den prisklassen og størrelseorden i prisguiden desverre.

 

Sjølv har eg brukt PortaPro og liknande i mange år før eg kjøpte eit par Sony-pluggar for litt sidan, etter det har eg ikkje rørt eit headset når eg skal høyre på musikk med iPoden. Dei kosta ikkje meir enn 350, men dei er in-ear og forskjellen frå den vanlege typen pluggar var dramatisk. Ein gang vil eg nok kjøpe eit par Shure-pluggar.

 

God lykvalitet - Kjøper du eit par dyre Shure-pluggar eller tilsvarande får du kjempelyd.

Isolerende effekt - Du putter ein plugg i øyra, definitivt isolerande.

Ergonomiske - Dei må ha litt tilvenning, men det går fort.

Praktisk med tanke på transport - Du finn ikkje noko som er lettare å transportere.

Relativt solide - Kjøper du kvalitet så får du kvalitet, korleis det er med garanti og reklamasjon på pluggar veit eg ikkje heilt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Sony MDR-EX71SL

 

Disse har alt du trenger. Pose for spagettien, en slags kapsel for oppbevaring av selve proppene og den kan brukes til å surre ledningen så den blir kortere. Det kommer også med tre forskjellige størrelser på den delen som går inn i øret så en av de må jo passe. Disse proppene er også elastiske så de former seg for øret ditt.

 

Det er 3 produkterfaringer for disse proppene. den siste, altså denne er i mine øyne mest korrekt av de 3.

 

Svar på de kriteriene du gav:

 

 

God lykvalitet

Jepp. Lyden er veldig god

 

Isolerende effekt

De isolerer men akkurat hvor mye vet jeg ikke.

 

Ergonomiske

Ergonomiske på den måten at de passer øregangen? Isåfall ja. Disse har tre forskjellige størrelser på gummiproppen ut på enden som formes etter øregangen

 

Praktisk med tanke på transport

De er små og det følger med en liten boks for selve proppene. Mine har jeg tatt med frem og tilbake og overalt

 

Relativt solide

De tåler jo å ligge i jakka mi sammen med mye papirer så... ja de er solide

 

Jeg ønkser ikke noe større enn portapro.

Det skal jeg love deg

Lenke til kommentar
Koss The Plug er en veldig god ørepropp.

 

Isolerer 95% av utenomlyd og er veldig god på fly, tog, byer og andre støyende miljøer.

 

God lyd har dem og!

7339699[/snapback]

I beg to differ! Synest ikkje The Plug er noko gode, skal du kjøpe rimeleg pluggar så velg heller Sony MDR-EX71SL. Brukarerfaringarne på The Plug varierer stort, men totalt sett synest eg det er for mykje negativt.

 

Folks sine erfaringar vil sjølvsagt variere stort, enkelte er kjempenøgd med The Plug, mens andre som kanskje har litt meir erfaring vil merke at dei ikkje er så gode. Har du først prøvd dyre kvalitetspluggar vil aldri dei billige være spesielt imponerande.

Lenke til kommentar

Enig med Zeph. Koss The Plug er ikke bra. Har disse selv, og de er ikke verdt penga.

Skal du ha plugger, så sats heller på Shure, eventuelt de litt dyrere fra Sony og Sennheiser.

 

Når det gjelder vanlige hodetelefoner i PortaPro-klassen, gjør noen søk på AKG K81 DJ. De er noe av det bedre i denne plassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...