Gå til innhold

Kan jeg bruke mine evner til noe?


Thom Merlin

Anbefalte innlegg

Går siste året på allmenn fag nå.

Er flink til å designe/male/tegne. Eller mener i hvertfall jeg kan bli det, har bare jobbet med det som hobby.

Kan jeg bruke evnene mine i jobbsammeheng? Eller er det helt bortkastet?

Legger med et bilde som jeg har laget.

 

Har utrolig lyst å jobbe med noe innen design.

Er så mange som sier at man burde holde på med noe man liker så :ermm:

 

Ikke vær redd får å si hva dere mener :p

post-66342-1164041042_thumb.jpg

Endret av Thom Merlin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde gått medier og kommunikasjon, så kunne du fått lærlingeplass i en bedrift som jobber med grafisk design. Kan godt tenke meg at det bildet der kunne passet godt på et bokomslag. Det er mange forskjellige bransjer som trenger grafikk. Bare tenk over hvor ofte du ser grafikk/bilder i løpet av en dag. Må inrømme at jeg ikke synes denn bakerste fjellflaten var 100%, og at den fjellkanten som skrår kanskje skrår litt for jevnt og ikke ser helt naturlig ut, men bevares: dette var veldig bra! :thumbup:

Lenke til kommentar
Du burde gått medier og kommunikasjon, så kunne du fått lærlingeplass i en bedrift som jobber med grafisk design. Kan godt tenke meg at det bildet der kunne passet godt på et bokomslag.  Det er mange forskjellige bransjer som trenger grafikk. Bare tenk over hvor ofte du ser grafikk/bilder i løpet av en dag. Må inrømme at jeg ikke synes denn bakerste fjellflaten var 100%, og at den fjellkanten som skrår kanskje skrår litt for jevnt og ikke ser helt naturlig ut, men  bevares: dette var veldig bra!  :thumbup:

7324074[/snapback]

Å lage bokomslag er egentlig det jeg har drømt mest om :)

Men er det en trygg vei å gå, er jeg sikkret å få jobb da?

 

Karakterene spiller ingen rolle, det eneste du må ha er generell studiekompetanse

Må vel være interisert i matte og fysik for å bli arkitekt? Har 3MX og2FY men hvis det blir noe vanskelgiere en dette kommer jeg til å slite.

Det med å tegne hus, kan man designe dem selv eller? Trodde man bare beregnet mål slik som hvor tykke tak bjelken skal være for å tåle et xx kg tak eller noe i den duren.

 

Har ikke noe forslag til yrke men må bare kommentere bildet ditt. Jeg synes det var vanvitig bra

Takk takk! :)

Endret av Thom Merlin
Lenke til kommentar
Thom Merlin: Hva slags program brukte du får å lage det bildet du har i det første innlegget ditt?

7325206[/snapback]

Malt i Corel Painter.

Hva synes du om det da?

 

Grober: Er jo enig med deg men hadde vært fint om noen visste om det er tryggt å satse på en designer karriere.

 

Er det muig å bruke allmenn fag til videre utdannign innen design, eller blir jeg nøtt til å ta vgs på nytt?

Og vil jeg få noen fordel fordi jeg kan tegne og male litt?

Stiller kansje litt vanskelige spørsmål nå :ermm:

 

Legger ved et litt gamlere verk^^

post-66342-1164056111_thumb.jpg

Endret av Thom Merlin
Lenke til kommentar
Må vel være interisert i matte og fysik for å bli arkitekt? Har 3MX og2FY men hvis det blir noe vanskelgiere en dette kommer jeg til å slite.

Det med å tegne hus, kan man designe dem selv eller? Trodde man bare beregnet mål slik som hvor tykke tak bjelken skal være for å tåle et xx kg tak eller noe i den duren.

7324471[/snapback]

 

Arkitektene tegner utformingen på bygningene, konsentrerer seg mer om det estetiske, og hvordan det skal passe inn i miljøet.

 

Det med bæreevne o.l. er det byggingeniøren som står bak.

 

Slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Du er flink til å tegne, men mitt råd er at du skal ta i på hvilken som helst jobb om du er interesert i å jobbe før du går studier. Å finne en perfekt jobb som passer inn i akkurat det du vil gjøre når du ikke er utdannet, er meget vanskelig og det kan hende du blir å slite med å få jobb da.

Lenke til kommentar
Må vel være interisert i matte og fysik for å bli arkitekt? Har 3MX og2FY men hvis det blir noe vanskelgiere en dette kommer jeg til å slite.

Det med å tegne hus, kan man designe dem selv eller? Trodde man bare beregnet mål slik som hvor tykke tak bjelken skal være for å tåle et xx kg tak eller noe i den duren.

7324471[/snapback]

 

Arkitektene tegner utformingen på bygningene, konsentrerer seg mer om det estetiske, og hvordan det skal passe inn i miljøet.

 

Det med bæreevne o.l. er det byggingeniøren som står bak.

 

Slik jeg har forstått det.

7325958[/snapback]

Det stemmer. Er bygningsingeniørene som gjør de tyngste beregningene, mens arkitektene er mer som kunstnere.

Lenke til kommentar
sjekk ut storedyret. det er et forum for folk som jobber innen kreative yrker, blant annet design. mange der som har skikkelig peiling, og de vil nok kunne svare deg på hva som er en fornuftig vei videre, og hjelpe deg med å finne ut av hva for et yrke som vil passe for deg. bra arbeid, forresten! bruker du wacom pad?

7333875[/snapback]

 

Takker alle sammen for hjelpen!

Fint dere likte verkene mine :)

 

Høres spennende ut å være arkitekt. Allmenn fag utdanningen blir heller ikke bortkastet da, så vi får se.

 

simenn:

Takk takk, skal sjekke den ut.

 

 

Det viktigste er altså:

-At jeg er sikkret jobb

-At jeg for holde på med noe hvor jeg får bruk for "talentet" mitt.

Endret av Thom Merlin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...