Gå til innhold

Ulovlig å laste ned tv-serier?


Anbefalte innlegg

Med tanke på at det ikke er lov i USA, og at det fortsatt er såpass mange amerikanere som laster ned, tror jeg ikke det blir slått så hardt ned på det her i Norge med det første.

7343409[/snapback]

 

Enig, risikoen for at du skal bli "tatt" er på 0,001 % sjanse

 

Så.... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. er det også blitt ulovlig å ta opp noe på dvd/vhs fra TV?

Er det ulovlig å la noen låne en dvd med en episode av et eller annet som man har tatt opp fra TV?

 

Hvorfor skilles det evt. mellom copyright på materiale som kommer vi internett og materiale som kommer via tv-antennen ( såfremt det er det samme materiale vi snakker om )?

Endret av b-urn
Lenke til kommentar
Hmm.. er det også blitt ulovlig å ta opp noe på dvd/vhs fra TV?

Er det ulovlig å la noen låne en dvd med en episode av et eller annet som man har tatt opp fra TV?

 

Hvorfor skilles det evt. mellom copyright på materiale som kommer vi internett og materiale som kommer via tv-antennen ( såfremt det er det samme materiale vi snakker om )?

7344130[/snapback]

Jeg har ikke lovteksten i hodet (Sjekk Lov om opphavsrett til åndsverk), men så vidt jeg husker så er det et skille mellom fremstilling til privat bruk og fremstilling med fremmed hjelp. Om jeg ikke tar helt feil så er det §2 og §12 som regulerer dette.

Lenke til kommentar
Torrent nedlasting er lov. loven mot torrents er enda ikke oppretta... den kommer først om en stund

7344238[/snapback]

Dummeste jeg har hørt så langt i tråden. Når du ikke har lov å laste verken ned eller opp så har du ikke lov, uansett metode, punktum.

7348098[/snapback]

Tipper han har misforstått og egentlig snakker om å dele .torrentFILER

Lenke til kommentar
Dere mener at hvem som helst kan laste ned filmer, spill, tv-serier, programmer lovlig, så lenge man ikke deler?

7348849[/snapback]

 

hvis jeg ikke har misforstått helt så kan en dele med venner og nær familie. Hvis du blir tatt for å laste ned noe og gi det videre til en bekjent - hvordan skal noen kune bevise at denne personen er en bekjent og ikke en venn?

Lenke til kommentar
hvis jeg ikke har misforstått helt så kan en dele med venner og nær familie. Hvis du blir tatt for å laste ned noe og gi det videre til en bekjent - hvordan skal noen kune bevise at denne personen er en bekjent og ikke en venn?

7348915[/snapback]

 

Hvorfor driver da filmselskap og musikkbransjen å overvåker linjene til folk?

Jeg mener, hvis det var lov til å laste ned filmer osv...hadde de ikke trengt å overvåke noen linjer for nedlasting i det hele tatt...

 

Den eneste piratkopieringssaken jeg kan komme på er den store hos Netcom hvor noen luringer satt å delte ifra serveren der. Ellers har vi jo han dvd fyren jeg ikke husker hva heter.. Han mekker sikkert på noe stort. :p

 

Det å lage lov mot torrent er nytteløst.

7348929[/snapback]

 

DVD-Jon ;)

Lenke til kommentar
Den eneste piratkopieringssaken jeg kan komme på er den store hos Netcom hvor noen luringer satt å delte ifra serveren der. Ellers har vi jo han dvd fyren jeg ikke husker hva heter.. Han mekker sikkert på noe stort. :p

 

Det å lage lov mot torrent er nytteløst.

7348929[/snapback]

 

en jeg kjente koblet en nedlastingsserver på backbone-systemet til Tele2 og fjernstyrte den. han hadde vistnok ganske grei nedlastingshastighet.

Lenke til kommentar
Hvorfor driver da filmselskap og musikkbransjen å overvåker linjene til folk?

Jeg mener, hvis det var lov til å laste ned filmer osv...hadde de ikke trengt å overvåke noen linjer for nedlasting i det hele tatt...

 

jeg fant denne pdf-filen på Odin.no. for de som ikek vet det er Odin den offisielle portalen til statsministerens kontor og alle departementene. Se på de to første underpunktene av punkt 1 så vil du skjønne hva jeg mener.

 

edit: da denne ligger på Odin er det de som har laget loven som har skrevet dette dokumentet.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
jeg fant denne pdf-filen på Odin.no. for de som ikek vet det er Odin den offisielle portalen til statsministerens kontor og alle departementene. Se på de to første underpunktene av punkt 1 så vil du skjønne hva jeg mener.

 

edit: da denne ligger på Odin er det de som har laget loven som har skrevet dette dokumentet.

7348969[/snapback]

 

LOL...stod noe lignende i den pdf-filen som følger: "Hvis du vet at det du laster ned er ulovlig lagt ut på nett, er det ulovlig å laste det ned" :p

Ingen som vet at noe er ulovlig lagt ut hvis man blir busta ;):D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...