Gå til innhold

Guild Wars vs. WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er best av 2 vidt forskjellige spill? Vanskeilg å si da de baserer seg på 2 forskjellige platformer.

 

WoW er mer MMORPG med stor verden, forskjellige tinger å gjøre og oppdrag.

 

Guildwars er mre sammarbeid, hvor du aller helst trenger et team av enten NPC helter som er stokk dumme, eller virkelige mennesker som og tiltider er stokk dumme.

 

Hva som er best av de 2 er umulig å si da de baserer seg så forskjellig. Men om jeg skulle styrt for et ville det være GW da WoW har en tendens til å skape avhengighet i angro.

 

og om du er helt totalt usikker styrer du unna begge og velger Runescape :p

Lenke til kommentar

Hvis du har seriøs fritids så velger du WoW, hvis du ikke har fritids velger du ingen, og hvis du har litt fritids velger du GW.

 

En kompis av meg fikk en proff syklist til å spille på han sin WoW konto natta lang, snakk om idiot....

 

Vil heller spille NWN 2 der man slipper alver med 1 meter lange øyebryn og plastikk utsende!

 

GW har faktisk bedre grafikk enn WoW, og man trenger ikke å spille GW like lenge for å bli noe der, så jeg foretrekker GW siden jeg faktisk har mye annet å gjøre på fritiden.

 

*Ikke spess mye negativt ment til dere WoW spillere, men man HAR fritids hvis man er i lvl 60 der!

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Hvis du har seriøs fritids så velger du WoW, hvis du ikke har fritids velger du ingen, og hvis du har litt fritids velger du GW.

 

En kompis av meg fikk en proff syklist til å spille på han sin WoW konto natta lang, snakk om idiot....

 

Vil heller spille NWN 2 der man slipper alver med 1 meter lange øyebryn og plastikk utsende!

 

GW har faktisk bedre grafikk enn WoW, og man trenger ikke å spille GW like lenge for å bli noe der, så jeg foretrekker GW siden jeg faktisk har mye annet å gjøre på fritiden.

 

*Ikke spess mye negativt ment til dere WoW spillere, men man HAR fritids hvis man er i lvl 60 der!

7325020[/snapback]

 

Level 60 kan jo alle bli, et bevis på at du har fritid, er når du raider og får så mye DKP at du kan kjøpe epics.

Lenke til kommentar

Jeg har WoW og spilt det en god del, har GW og GW Factions og har spilt det veldig mye men har gått lei og kjøpte ikke nightfall. I min mening så er Guild Wars bedre enn world of warcraft, men det er jo såklart opp til hver enkelt.

 

La oss sette de to spillene opp mot hverandre:

 

Prisen: World of wacraft har en sviende månedsavgift, mens guild wars har bare en engangspris når du kjøper spillet. Noen mener att avgiften på wow er verdt der siden nye patches med masse nye ting kommer regelmessig. Men slike patches kommer like ofte og med like mye materiell i GW også.

 

Verdenen: I ett hvert MMO befinner du deg i en massiv online verden. Størrelsen på GW universet har etter både factions og nightfall kommet opp mot Azeroths størrelse. Men i januar når wow blir utvidet med ett helt nytt kontinent, vinner det nok på størrelse. Både Guild Wars og WOW har en fin verden der alløe typer landskap er inkludert: Øyer, ørkener, jungler, fjell, snølandskap, storbyer etc.. Må bare nevne att wow-verdenen er mye friere og du kan gå liksom der du vil.

 

Grafikk: GW vinner på både grafikk og animasjoner. Spillet er mye glattere og bedre teksturert på alle måter. Basta.

 

PvE-delen av spillet: I GW spiller du en helt der du går gjennom en veldig lang og spennende campaign med instanced-missions, events og cinematics. I WoW drar du rundt og quester på en mye mer friere måte. Det er liksom ikke noe særlig til campaign eller historie. Vil si at GW vinner her også. I Tillegg til den gode campaignen har GW massevis av quests og questchains som er like gode som wow sine.

 

PvP-delen av spillet: Her vinner GW på absolutt alle måter. PvP er jo det GW er kjent for, og det er arrangert turneringer og verdens-mesterskap i GW. PvP-systemet i GW er revolusjonerende, og sparker wow i rævva.

 

Crafting, Items, Armor osv..: Wow har langt flere items og armors enn GW. I GW er det veldig enkelt å skaffe seg det beste utstyret, det er dette som gjør at spillet er så bra balansert. I WOW er det mye mer farming, grinding og alle er så mye mer opptatt av dette.

 

Races, classes: I GW kan du bare være en rase. Dette trekker ned. Alle er mennesker og nesten alle ser veldig lik ut. Mens WOW kjører på hardt med fantasy-raser som alver, troll, orker og gnomer er GW litt mere egent. Klasser som Mesmer, Paragon, Ritualist etc er veldig nyskapende.

 

High-end: Hva har spillene å tilby til oss som vil dedikere hele livet vårt for ett spill? WoW har raids der ett lag på opptill 40 spillere samarbeider i flere timer for å bekjempe de største bossene i spillet. GW er ikke helt på samme nivå, men det er endel high-end her også: ta med deg en gruppe spillere, dra til Temple of The Ages, snakk med dødsgudens stemme og bli teleportert ned til dødsriket for å kjempe mot de hardeste av de harde monstrene. The Underworld, Fissure of Woe, Sorrows Furnace, etc er alle områder som krever ett godt sammensatt team, gode taktikker og helst Teamspeak/VT. Her finner du sjeldne items og armor akkurat som i wow, bare att i GW er disse våpnene normalisert og ikke IMBA. De fleste hardcore-gamers i GW driver PvP.

 

World of Wacraft er perfekt for deg som elsker fantasy, en mystisk verden og bekjempe drager og demoner. Guild Wars er for deg som liker en godt sammensatt pve-campaign med god historie, SVÆRT god PvP og fokus på hyggelige online-studner i stede for grinding 24/7.

 

-Speik out!

Lenke til kommentar

Først må jeg vel si at GW egentlig er to spill; PvE og PvP. Seriøse PvPere spiller praktisk talt ikke PvE, og "seriøse" PvEere spiller ikke PvP.

 

Du har ingen spill for øyeblikket som har en PvP alá Guild Wars. Det nærmeste er Fury, som ikke er kommet i beta enda. GW er ett av få spill hvor utviklere arrangerer store turneringer, med pengepremier på 25000$, og som arrangeres to ganger i året, hvor de 6 beste guildene blir sendt til der hvor konkuransen er, det har vært i tapei og leipzig. Bare det gjør GW til ett meka for folk som vil være e-atleter, i og med at man har mulighet. Man kan ikke vær e-atlet i WoW.

 

Og det er vel egentlig her GW virkelig prøver å fange folk, med PvP. Skillbalances skjer egentlig kun på grunn av PvP, for at PvPen skal være balansert.

 

Og det speik nevnte angående grinding og end game play. GW sitt endcame er ganske lite, og er noe de fleste blir lei av relativt fort, og de fleste går da over til PvP. Du har ingenting å grinde å for, bortsett fra rustning som er bedre ut, men ikke gir deg noen slags fordeler. Sånn sett er GW mer plug and play, mens WoW krever flere hundre timer før de i det hele tatt kan spille på seriøst nivå. Men uansett er sammenligning idiotisk, det blir som å sammenligne Quake 3 og Warcraft 3. Det er to forskjellige spilltyper.

 

 

Så sånnsett: synes du det er gøy å bashe samme boss i ett år, gå for WoW, synes du det er gøy å bashe andre spillere, gå for GW.

 

EDIT: For mer info om GW se guildwarsnorge.net, www.guildwiki.org, og om du henger på IRC, stikk en tur innom #GWN @ Quakenet (Kanalen har ingenting overhodet med GWN.net selv om medlemmene stort er de samme. Men ikke kom innom #GWN om du er retard, er dere snill.

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Wow er best. Jeg har begge!

7324552[/snapback]

 

GW er best. Jeg har begge!

 

Dette er det lite om å gjøre å lage en tråd om, mest fordi at denne diskusjonen gikk i stå for lenge siden. Det er et par som nevner fordelene med begge, så er det et par wow-folk som henger ut gw og et par gw-folk som henger ut wow.

 

Istedet for å spørre oss kan du jo prøve det og få gjort deg opp en mening selv! Se videoer, les reviews. Personlig liker jeg GW veldig godt, og jeg likte ikke wow når jeg kom til level 60 og "måtte" bli med i raids. Men veien til 60 var ganske så underholdende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...