Frijazz Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 (endret) I Anno 1701 er det like viktig med et god design på byen som å skaffe nok varer til en stadig mer kravstore innbyggere. Det er lurt å lage et godt design fra starten av, slik at det er enkelt å utvide byen uten å måtte omorganisere. Spesielt må det være plass til alle nødvendige sørvisbygninger. Her er mitt oppsett til en by med 100 hus, og med 100 hus vil jeg få 4000 aristokrater som er nødvendig for å bygge alle utvidelsene til slottet. På hver langside av mine to Vilage Center har jeg lagd plass til alle sørvisbygningene, og da er det bare til å fylle inn hus og dekorative planter der det er ledig plass. Her er byen med 100 hus og på god vei til å oppgradere alle Merchants til Aristocrats. Jeg har bygd 4 av hver sørvisbygning med unntak av Kirke og senat, det holder med 2 hver av dem. Men jeg bommet litt med plasseringen av tre hus, som faller utenfor dekningen til senatet. Husene ytterst i den venstre delen av byen må jeg rive og bygge på ny helt ute på høyresiden, der har jeg fremdeles plass til noen hus. Slottet har jeg så smått begynt på, aristokratene blir glade med et stort slott og tåler da mer skatt. Etter hvert som slottet utvides må jeg flytte den matproduksjonen som ligger framfor slottet. Aristokratene er dyre i drift og trenger i mitt spill jade, noe som jeg bare kan kjøpe fra andre og ikke produsere selv. Når jeg får litt høyere inntekt får jeg sette opp en fast handelsrute med kineserne som selger jade. Et herlig spill der det alltid er noe å gjøre. Spillet har et bedagelig tempo slik at man har god tid til å justere produskjonen og å sette opp ny produksjon for å dekke behovet for nye varer. Post dine byer så kan vi samenligne og diskutere strategi! Endret 20. november 2006 av Frijazz
Gronz Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Elsker spillet Hadde fryktet at konverteringen fra 2D til 3D skulle ende opp med et middels spill, men i stedet fikk vi et Anno 1701 som faktisk er bedre (etter min mening) enn forgjengerne.
Empire of the Sub Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Enda et, er det mulig å spille dette over LAN, underholdende ?
TST Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Dere som vil vite mer kan jo starte med å lese Gamer.no sin anmeldelse: http://gamer.no/omtale/pc/anno_1701/33126 :-)
Supervisor Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 (endret) Et OT spørsmål, Hva går ANno ut på? 7321867[/snapback] Anno betyr "år", hvis det er det du mente. Hvis du lurer på hva spille dreier seg om, så kan du, som sagt, lese anmeldelsen. Endret 20. november 2006 av jokab
V-by Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 hehe har spilt det første spillet i en evighet elsket det. I morgen får jeg forhåpentlighvis hovedkortet mitt, og da kan jeg endelig installere dette også. Gleder meg som en unge.
do_or_die Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 (endret) Bestilte ny pc på fredag og gleder meg sinnsykt til å få prøvd dette spillet. Det ser spillemessig veldig strukturert og bra ut og grafikken ser rett og slett nydelig ut! Endret 20. november 2006 av do_or_die
HappyStabby Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Blir innkjøp når lønning kommer:-D Gleder meg som ett lite barn
Battone Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 (endret) Er så enig, det er et spill for perfeksjonister. Jeg er ingen stor fan av denne typen strategi spill, blir litt kjedelig for min smak, men jeg kan ikke benekte at spillet er nydelig gjennomført og mye bra, om det bare ikke tok så lang tid før man kan massakrere fienden.. ************** Hmm, har jeg gjort en feil, må det være vei kontakt til alle husene og? Endret 20. november 2006 av Battone
Frijazz Skrevet 20. november 2006 Forfatter Skrevet 20. november 2006 Spillet er fullt av detaljer! Verdenen blir veldig levende. Jeg ser fram til å se skjermbilder fra andre!
Frijazz Skrevet 20. november 2006 Forfatter Skrevet 20. november 2006 Hmm, har jeg gjort en feil, må det være vei kontakt til alle husene og? 7322589[/snapback] Du må ha veiforbindelse til alle husene i tilfelle brann og pest, men du kan bygge to i bredden.
Frijazz Skrevet 21. november 2006 Forfatter Skrevet 21. november 2006 Endelig uavhengighet! Det feires selvfølgelig med fest og fyrverkeri. Jeg nådde målet mitt med 4000 aristokrater, da må jeg bare starte storproduksjon av byggematerialer så jeg kan bygge slottet ferdig. Slott er dyrt, over 800 i Upkeep allerede. Her er et skjermbilde av slottet mitt så langt:
The Stig Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Jeg ... likte Anno 1701 utrolig godt, men irriterte meg grønn og blå over til tider irriterende feil - Den som irriterte meg mest var at handle rutene mine (trade routs) ikke fungerte, skipet seilte mellom A til B men tok aldri med seg noen varer. Noen som opplever det samme, og evt vet om en fiks?
Smooth Ceiling Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 He, he. Fikk helt The Settlers vibber når jeg så de bildene.. Har nok å spille som det er, men skal huske på dette senere.
Aldrack Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg sliter allerede fra starten av (har 2 lumberjacks, 1 fisherman, 1 sheepfarm og 1 weaver) Med 2 warehouses (inkludert det ved sjøen) så blir ofte produksjonsbygningene fulle før jeg får hentet varene. Er det noe man kan gjøre for å slippe at disse skal gå på tomgang hele tiden mens jeg venter på en ledig kjerre? Jeg er klar over at man kan sette bygningene i en slags hvilemodus, men jeg ønsker egentlig å få mer fart over produksjonen, ikke nødvendigvis spare pengene. Det eneste jeg har funnet ut så langt er å bygge flere warehouses, men det virker som man trenger svært mange for å holde oppe en kontinuerlig produksjon? Edit: Mener 1 market place i tillegg til warehouse ved sjøen Endret 22. november 2006 av Aldrack
The Stig Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Vel, etterhvert som du ehm, stiger i befolkning - Altså får en høyere klasse av innbyggere får du muligheten til å oppgradere varehusene, dette kombinert med veier av brostein hjelper veldig på farten. Så det går egentlig bare på å ha litt tålmodighet i starten.
Penneknekt Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Hvor mange skip kan man ha totalt? Husker jeg fikk problemer i Anno 1602. Handelsflåten ble til slutt så stor at jeg ikke kunne bygge flere fartøyer, og dermed lå veien åpen for piratene.
The Stig Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Mye mulig det står i brukerhånd boka eller hjelp-funksjonen, men spør likevel - Kan bygningene stå slik de gjør på bildet? Jeg fikk inntrykk av at brannvesenet ikke kom seg fram, eller..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå