Gå til innhold

Stort prisdropp på Pentium 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt delt der, P4 vil bli faset ut og Intel vil nok tømme lagrene sine, spørsmålet er bare om prisene vil bli enda lavere. Jeg tror svaret er både ja og nei, dvs jeg tror ikke prisene på Netburst CPUene vil bli stort lavere enn det de er nå, en Celeron D starter på rett over 300 kroner, en P4 starter på i underkant av 800kroner, Pentium D(dobbelkjerne P4) starter på rett over 800 kroner. Dette er meget lave priser og kjøper du riktig revisjon og modell, så får du svært god ytelse for pengene og OK effektforbruk. Det som nok kanskje vil skje er at du får "bedre" modeller til disse prisene etterhvert som modellene fases ut.

Lenke til kommentar

(noe slikt som når sony tømte lagret av lcd skjermer :D)

7591794[/snapback]

Tror ikke du vil se Intel gjøre dette i større grad enn det de allerede gjør med Netburst, de skal tross alt ikke tømme lagrene. De selger vel fremdeles ganske OK med P4 prosessorer til diverse PC produsenter som skal lage litt billige modeller. Med mindre du er veldig fastlåst til ett visst oppsett, så vil jeg vel si at P4 661 er litt bortkastet, når du får en E6300 billigere og snart E4300.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

(noe slikt som når sony tømte lagret av lcd skjermer :D)

7591794[/snapback]

Tror ikke du vil se Intel gjøre dette i større grad enn det de allerede gjør med Netburst, de skal tross alt ikke tømme lagrene. De selger vel fremdeles ganske OK med P4 prosessorer til diverse PC produsenter som skal lage litt billige modeller. Med mindre du er veldig fastlåst til ett visst oppsett, så vil jeg vel si at P4 661 er litt bortkastet, når du får en E6300 billigere og snart E4300.

7591917[/snapback]

 

Noen som har en oppdatering på denne saken? Er jo snart februar, men en 3.6Ghz cedar mill koster jo enda over 1600,- , noe som blir ganske dårlig med ytelse for penga kontra en E6400, til samme pris..

Lenke til kommentar

(noe slikt som når sony tømte lagret av lcd skjermer :D)

7591794[/snapback]

Tror ikke du vil se Intel gjøre dette i større grad enn det de allerede gjør med Netburst, de skal tross alt ikke tømme lagrene. De selger vel fremdeles ganske OK med P4 prosessorer til diverse PC produsenter som skal lage litt billige modeller. Med mindre du er veldig fastlåst til ett visst oppsett, så vil jeg vel si at P4 661 er litt bortkastet, når du får en E6300 billigere og snart E4300.

7591917[/snapback]

 

Noen som har en oppdatering på denne saken? Er jo snart februar, men en 3.6Ghz cedar mill koster jo enda over 1600,- , noe som blir ganske dårlig med ytelse for penga kontra en E6400, til samme pris..

7821481[/snapback]

jeg sitter å venter jeg også...

tenkte kansje det ville komme ett drastisk prisras... men jeg har ikke sett noe ennda... :no:

For min del må jeg faktsik kjøpe nytt hovedkort for å få pressa inn en core 2 så jeg hadde satt pris på en bilig og rask pentium 4 :)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

651 koster vel 800.-, billigste PD(820) ligger på samme beløp. Begge disse to kan overklokkes rimelig bra og de har ikke for stor varmeutvikling. Jeg tror vel egentlig ikke man kan forvente store prisfall på P4 nå, neste steg er nok utfasing heller en prisfall. Jeg vil tro at diverse Core CPUer utgjør hovedfokuset til Intel nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...