Gå til innhold

Hvordan bli morsom?


Rescue me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må enten ha en god humor, eller en veldig dårlig. Du må tørre å "ta ordet" og drite deg ut en gang iblant. Selvtillit er viktig hvis du skal få folk til å le.

7319234[/snapback]

Jeg vet jeg må ha god seltillit og det holder jeg på med å jobbe med, men jeg føler meg ganske dum når jeg skal si noe artig :( .

 

Det største problemet mitt er at jeg ikke kommer på noe morsomt. Er det noen måte å trene seg opp til å finne på noe morsomt hele tiden?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Ta ordet fort. Bruk samme humor som publikum.

7319241[/snapback]

Jeg sjønte ikke helt det med samme humor som publikumet. Kan du beskrive det litt nøyere?

7319265[/snapback]

 

 

Ikke bruk intelligent humor med dumme folk, vise versa.

Lenke til kommentar

Er forskjellige former for humor, noen er gode å fortelle historier, andre er flink å oppfatte situasjoner og gjøre dem morsomme, veldig få er morsomme på alle områder..

Du kan jo øve inn en historie, vell og merke om du ikke er flink å fortelle på "frihånd", deretter prøver du å fortelle den til noen og se om du klarer å gjøre den morsom.

 

Jeg er flink med ironi og satire og finne situasjoner morsomme, når det kommer til å fortelle historier og vitser suger jeg..

Lenke til kommentar
Er forskjellige former for humor, noen er gode å fortelle historier, andre er flink å oppfatte situasjoner og gjøre dem morsomme, veldig få er morsomme på alle områder..

Du kan jo øve inn en historie, vell og merke om du ikke er flink å fortelle på "frihånd", deretter prøver du å fortelle den til noen og se om du klarer å gjøre den morsom.

 

Jeg er flink med ironi og satire og finne situasjoner morsomme, når det kommer til å fortelle historier og vitser suger jeg..

7319304[/snapback]

Jeg vil helst være morsom med å oppfatte situasjoner. Hvordan tenker du best for å finne på noe smart å si?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det kommer automatisk, i hvert fall hos meg. Si det første som faller deg inn. Man blir bedre og bedre etterhvert som man øver.

 

Finnes sikkert en eller annen bok som heter "Hvordan bli morsom på 1-2-3". Men om den funker... det er vel heller lite trolig.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Humor er medfødt og kan ikke læres. Da blir det bare anstrengt og antimorsomt.

 

Sorry mac ;)

7319370[/snapback]

Så klart kan man "lære" seg det. Noen funker verre enn andre, men alle har en form for humor, og det skal kunne brukes i omstendighetene rundt deg. Hvorvidt det slår ann avhenger av humoren på mottakeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...