Gå til innhold

Feil på minnekort


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et nytt ixus 65 med et TwinMOS Ultra-X SD kort på 1GB. Dette var kort som fulgte med i en pakke fra komplett. Nå har jeg tatt litt bilder, men når jeg nå skulle se på bildene får jeg bare opp meldingen "Feil på minnekort". Prøvde å sette minnekortet i kortleseren på pc'en også, men ingenting skjedde. Er det noen som har vært borti tilsvarende problem og som kanskje har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du formaterte kortet i kamera før du begynte å ta bilder?

 

Litt lenger ned på siden her blir et program som heter "PC Inspector Smart Recovery" anbefalt.

7315135[/snapback]

 

Nei, det har jeg ikke gjort. Jeg formaterte minnekortet nå. Det gjorde at minnekortet nå fungerer igjen, bare synd jeg mistet alle bildene...

Endret av bjarteru
Lenke til kommentar
Hvis du hadde prøvd et program for å redde bildene dine før du formaterte, kunne du kanskje ha berget dem. Uansett godt å se at kortet fungerer etter formateringen.

 

Det er ikke uten grunn at jeg av og til nenver at instruksjonsboka er en undervurert kilde til informasjon. ;)

7315546[/snapback]

 

Hehe, du har gjerne et poeng der ja! :blush: Uansett så sier jeg takk for svar! Funker nå og jeg er fornøyd :)

Lenke til kommentar

Nettopp dette er en av grunnene til å velge et annet minnekort. Sandisk er regnet som langt bedre.

 

Uansett har ditt kort vist seg å være ustabilt, og jeg ville ikke brukt det igjen. Har et kort feilet en gang, kan det meget fort feile igjen. Bytt kortet, og som sagt, aller helst med et Sandisk, som er mye mer stabilt og en billig forsikring for bildene dine.

 

Normalt skal det ikke være nødvendig å formatere minnekort i kameraet før man tar bilder. Om dette er nødvendig, ville du ikke fått tatt bilder i det hele tatt før det ble gjort.

Lenke til kommentar
Nettopp dette er en av grunnene til å velge et annet minnekort. Sandisk er regnet som langt bedre.

 

Uansett har ditt kort vist seg å være ustabilt, og jeg ville ikke brukt det igjen. Har et kort feilet en gang, kan det meget fort feile igjen. Bytt kortet, og som sagt, aller helst med et Sandisk, som er mye mer stabilt og en billig forsikring for bildene dine.

 

Normalt skal det ikke være nødvendig å formatere minnekort i kameraet før man tar bilder. Om dette er nødvendig, ville du ikke fått tatt bilder i det hele tatt før det ble gjort.

7328083[/snapback]

 

Dersom dette er et dårlig minnekort er det jo ganske rart at nettbutikkene oppgir dette kortet som anbefalt!

Om de vet bedre er det ganske dårlig!!

Lenke til kommentar
Nettopp dette er en av grunnene til å velge et annet minnekort. Sandisk er regnet som langt bedre.

 

Uansett har ditt kort vist seg å være ustabilt, og jeg ville ikke brukt det igjen. Har et kort feilet en gang, kan det meget fort feile igjen. Bytt kortet, og som sagt, aller helst med et Sandisk, som er mye mer stabilt og en billig forsikring for bildene dine.

 

Normalt skal det ikke være nødvendig å formatere minnekort i kameraet før man tar bilder. Om dette er nødvendig, ville du ikke fått tatt bilder i det hele tatt før det ble gjort.

7328083[/snapback]

 

Dersom dette er et dårlig minnekort er det jo ganske rart at nettbutikkene oppgir dette kortet som anbefalt!

Om de vet bedre er det ganske dårlig!!

7335935[/snapback]

 

Nettbutikker som Komplett anbefaler dette kortet fordi de ikke vet bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sliter med samme problemet og trodde det var minnekortet men nå etter 3 minnekort(alle twinmos) og jeg får fremdeles feil på minnekort så da begynner jeg å lure på om det er kamera'et det er noe galt med.

Sender det inn på verksted i dag med håp om at det ikke er minnekortet det er noe galt med igjen.

Noen andre som har problemer med twinmos og dette da??

Lenke til kommentar
Jeg sliter med samme problemet og trodde det var minnekortet men nå etter 3 minnekort(alle twinmos) og jeg får fremdeles feil på minnekort så da begynner jeg å lure på om det er kamera'et det er noe galt med.

Sender det inn på verksted i dag med håp om at det ikke er minnekortet det er noe galt med igjen.

Noen andre som har problemer med twinmos og dette da??

7399593[/snapback]

 

Kjøp deg et Sandisk kort og se om du får samme problemet. Jeg tviler på det.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med samme problemet og trodde det var minnekortet men nå etter 3 minnekort(alle twinmos) og jeg får fremdeles feil på minnekort så da begynner jeg å lure på om det er kamera'et det er noe galt med.

Sender det inn på verksted i dag med håp om at det ikke er minnekortet det er noe galt med igjen.

Noen andre som har problemer med twinmos og dette da??

7399593[/snapback]

 

Kjøp deg et Sandisk kort og se om du får samme problemet. Jeg tviler på det.

7400015[/snapback]

Skal bestille nå, men nå er kamera'et levert inn for sjekk for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Selv med de billigste minnekortene, så er det statistisk sett unormalt at tre stykker skal feile rett etter hverandre... men det kan så klart skje. Greit å få sjekket kamera uansett, for å få klarhet i saken.

7403547[/snapback]

Jupps, men nå er iallefall sandisk 1gb på vei og kamera på verksted så da håper jeg alt ordner seg :)

Det rare er at TwinMos kortet mitt i 350d'en min har funket helt perfekt og det er val tatt 5-6000 bilder på det.

Lenke til kommentar
Jeg har også funnet ut at noen minnekort og noen kameraer er dårlig match. Som feks minnekort produsert av Toshiba og Canon S3IS har klikka flere ganger sammen. Det er hvertfall min erfaring.

7411424[/snapback]

Canon kamera generelt har hatt en del kompatibilitetsproblemer med minnekort. Som f.eks Canon DSLR og Lexar for et par år tilbake, samt at Canon har hatt problemer med en del Kingston kort. Og nå har de altså noen problemer med S3IS og Toshiba. Ikke nødvendigvis minnekortfabrikanten sin feil altså, spesielt når man tenker på at Canon er fellesnevneren i alle disse problemene.

 

Men så finnes det jo også minnekort som har problemer med alle kamera, og da er det selve kortet som er ustabilt, og da stort sett billigkort.

Lenke til kommentar

Jeg vil også nevne et minnekortproblem av en annen art. Jeg hadde en kunde med en Ixus 65, som hadde kjøpt seg et Sandisk Ultra II kort med usb-flipp. De hadde satt kortet rett ned i kameraet, men kortet var litt "knekt", og da satte det seg fast. Det var helt umulig å få ut igjen. Kameraet måtte demonteres for å fjerne kortet, noe de ikke gadd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...