Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte opplever du déjà vu?


Sigmund_Freud

  

319 stemmer

  1. 1. Hvor ofte opplever du déjà vu?

    • 1. Har aldri følt at noe skjer for andre gang.
      16
    • 2. Et fåtalls ganger.
      41
    • 3. Et par ganger i året.
      100
    • 4. En eller to ganger i måneden.
      110
    • 5. Oftere.
      51


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har følelsen omtrendt 1 gang hvert halvår. Og i rundt 5 minutter der og da er jeg BOMBESIKKER på at jeg har gjort eller på en måte sett et bilde i hjernen min av akkurat der før.

 

Altså dette er enda mere skremmede folkens:

Flere ganger da jeg var liten og hørte på radioen tenkte jeg plutselig på noe helt spesiellt (F.eks på bier) også skrudde pappa på radioen i bilen og vips, der har vi en og annen radiovert som snakker om bier. Dette har skjedd hvertfall 20 ganger at jeg tenker på noe så kommer det på radio eller TV rett etterpå.

Tror det har noe med underbevisstheten å gjøre at du har hørt en gang før at f.eks "den og den skal snakke om bier klokka 17:00 i dag" og tilfeldigvis ser du på klokka akkurat da og tenker på bier, pga at hjernen fikk med seg det.

 

Håper dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

har det sjeldent, men hver gang tenker jeg "Dette har hendt før!"

 

Etter litt spekulasjoner har jeg kommet frem til at det kansje er noe man TROR man har opplevd før. Som om noen tanker krasjer. Men hvorfor man er SIKKER på at man har opplevd det før, har jeg ikke et godt svar på.

 

Dette med at man drømmer noe, så hender det ettepå synes jeg at virker litt merkelig. Drømmer kommer jo av ting man har opplevd tidligere. Ting man har opplevd tidligere, ser man som oftest igjen.

Lenke til kommentar
Dette med at man drømmer noe, så hender det ettepå synes jeg at virker litt merkelig. Drømmer kommer jo av ting man har opplevd tidligere. Ting man har opplevd tidligere, ser man som oftest igjen.

8543504[/snapback]

Det kan hende man analyserer en situasjon for så å forutse en tilfeldighet i drømmene. Du ser en mulighet og drømmer at det skjer...

Lenke til kommentar

Opplevde dette senest i går faktisk. Wtf sier jeg bare, hva i all verden gjør at vi kan oppleve dette??

 

Jeg også opplevde det oftere da jeg var mindre, og det blir stadig lengre mellom hver gang. Merkelig nok klarer jeg å huske flere av disse hendelsene, selv om jeg bare var 7-8 år da de skjedde.

 

 

Edit: Kom plutselig på noe! Den ene ganngen jeg opplevde dette, var jeg 100% sikker på at jeg hadde drømt det bare en liten stund før :S

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar
  • 16 år senere...
Gjest de29e...ba2

Det er det ingen god oppskrift på @Edvin Eik

Jeg hadde det samme intervallet av déjà vu som barn og i 20 årene, ble mindre av det i 30 årene. Nå som jeg er 40 har jeg det 1-2 ganger i halvåret, det jævlige er gamle déjà vu opplevelser jeg får. Ting jeg opplevde engang for 20 år siden for eksempel, det gjør meg mer usikker i øyeblikket 

Anonymous poster hash: de29e...ba2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...