Gå til innhold

Egen mening om den som er best av Xbox 360 og PS3


morten111340

Anbefalte innlegg

Ja.

Min oppfattelse av konsollene:

 

XBOX360:

- Hærlige spill

- flott grafikk

- Gode nyvinninger

- kjempegod kontroll

 

MEN. dette med at ps3 vil få mer plass på sine disker, er strengt NØDVENDIG.

FIFA 07 ble nesten ødelagt på 360'min av mangel på ligaer og spillere, et must-have for en konsollelsker som meg. den har også mange kvalitetsklager, da ca alle konsoller skal nesten MINST en gang på reprasjon.. 7 ganger her :mad:

 

PS3

- kontroll skuffet meg stort at "bomerangen" ble droppet, en ny dualstick er lite revulosjonerende.

- Grafikk: skal ikke si så mye, men til nå ser det ikke mye bedre ut en 360

- Stjeler MANGE ideer fra sine konkurrenter.

 

OG. den er veldig forsinket. skulle jo ha vært ute for lengst, men kommer ut i norge til høsten først. Og ja Tjomi, de har plukket flere ideer.

Bluray høres jo bra ut da... :hmm: Det sakl visst (usikre kilder) koste 5-6000 kr pr konsoll og 800 pr spill.

 

 

MERK: Dette innlegget skrives av et sony fan, har hatt ps1, ps2 og 360, og spiller fortsatt noe ps2. counterstrike 1.6 har (nesten desverre) tatt noe av tiden min i det siste *nostalgi*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte konseptet med PS3: Open source, installer hva man vil at OS, støtter masse fler formater enn WMV, også videre. Men prisen til PS3 suger blankt, hører konsollen har mange andre problemer også, blant annet ingen "unified" friends list.

 

Så derfor liker jeg 360 over PS3, selv om MS kjører på med sine prorietære formater og annet "mannskjit".

Endret av parallax313
Lenke til kommentar

Xbox 360 er den beste gjennomsnittskonsollen; den kjører multiplatformene best, ikke så alt for dyr og gir kjøperen mulighetn til å velge bort dyrt tillegg en ikke trener. Pluss at den har den beste grafikken til nå. PS3 kommer til å utvikle seg, no doubt, men det kommer 360 óg.

Wii er best som ren skjær underholdning for penga, med vakre perler som Zelda:TP litt her og der.

Angående PS3 så vet jeg ikke helt hva jeg skal si... Må si jeg er lei meg på sonytilhengere som vil ha konsollen kun for spillene; det er jo spillene det handler om. Skal jeg ha alt det ekstra så mekker jeg ærlig talt meg en passende multimediaPC med silverstonekabbis. Kontrolleren er i mine øyne også en nedtur, håper de senere ordner rumble. For ikke å snakke om forsinkelsene. Hører folk ser blindt på den lyse siden. Det handler ikke om hva som passer hver individuelle gamer best, men at løftene blir holdt. Møter ikke firmaene nok motstand når de skuffer og bryter løfter så er det ingenting som stopper i å fortsette trenden til det sykelige.

Huff, skulle liksom fatte meg kort, mene... ingen gidder neppe å lese dette innspillet uansett.

Lenke til kommentar

et morsomt forslag til sony:

 

La oss si at ps3 koster sony 3000 kr og lage pr. konsoll.

et spill koster på samme vis 400 og lage.

 

hvis sony selger sine konsoller til .. 1000kr, vil de tape ca. 2000 pr stk.

men hvis ... 200 000 nordmenn kjøper hver sin konsoll, blir det 400 mill i underskudd. men 200 000 nordmenn kjøper.. 10 spill hver til 650 stk, tjener de 200 000*2500= 500mill.. selger de ti spill pr. kjøper i året, vil de tjene 500 mill pr år etter førsteåret... (!!) Har også hørt at spillene vil koste 800 (da tjener de vel ca. 350 pr kopi.)

 

så de bør tenke mye på og selge billigere konsoller, og heller selge mange spill!

 

mvh Magnus

Lenke til kommentar

Her er du inne på kjernen av salgstaktikkene i moderne tid innenfor konsollsalg. Sony selger nok med et kraftig underskudd fra før, dog ikke like mye prosentvis som Microsoft. Et såpass stort priskutt i tillegg som du foreslår ville nok sette Sony litt for mye i jepoardy, men litt er absolutt å forlange. Likevel, kom du på dette av deg selv så er jeg imponert, jeg for min del har lest det...

Lenke til kommentar

Folk må slutte å lage disse trådene hele tiden.

Vi må først vente til PS3 har fått godt med spill, og så kan vi begynne å sammenligne konsollene. Det eneste de fleste har prøv på PS3 er vel Resistanse : Fall of Man, og det er jo ikke det beste spillet som er.

Gi PS3 en sjanse til å vise hva den er i stand til!

 

så de bør tenke mye på og selge billigere konsoller, og heller selge mange spill!

 

Nå er det jo allerede sån at hver PS3 koster 8000-9000 kr å produsere, så de går i underskudd pr hver maskin allerede...

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar

Denne tråden handler ikke om å finne et svar på hvilken av konsollene som er best, trådstarter ønsker å høre folkets PERSONLIGE(/subjektive) meninger...

 

Edit:

så de bør tenke mye på og selge billigere konsoller, og heller selge mange spill!

 

Nå er det jo allerede sån at hver PS3 koster 8000-9000 kr å produsere, så de går i underskudd pr hver maskin allerede...

7537541[/snapback]

...Nå nettopp så har du forklart oss at PS3 ligger i en knipe hvor hvermansen ikke kan kjøpe denne konsollen bare fordi den har et par fine serier (i eventuelles eventuelle syn). Den er FOR dyr og kan ikke bli noe særlig billigere. Dere trofaste sonytilhengere forvirer meg (IKKE NOE GALT I Å LIKE PS, bare så det er sagt).

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
Denne tråden handler ikke om å finne et svar på hvilken av konsollene som er best, trådstarter ønsker å høre folkets PERSONLIGE(/subjektive) meninger...

 

Edit:

så de bør tenke mye på og selge billigere konsoller, og heller selge mange spill!

 

Nå er det jo allerede sån at hver PS3 koster 8000-9000 kr å produsere, så de går i underskudd pr hver maskin allerede...

7537541[/snapback]

...Nå nettopp så har du forklart oss at PS3 ligger i en knipe hvor hvermansen ikke kan kjøpe denne konsollen bare fordi den har et par fine serier (i eventuelles eventuelle syn). Den er FOR dyr og kan ikke bli noe særlig billigere. Dere trofaste sonytilhengere forvirer meg (IKKE NOE GALT I Å LIKE PS, bare så det er sagt).

7537649[/snapback]

 

Jeg snakker da om hvis folk skal begynne å sammenligne konsollene, da er det bra å ha et bredt spekter med spill. Selvfølgelig kan man kjøpe konsollen p.g.a. et par gode serier, det er vel derfor jeg selv skal kjøpe den, og det er samme grunnen til at jeg nettopp kjøpte Xbox 360 (Gears of War).

 

Jeg syntes heller ikke at den er for dyr i forhold til den maskinvaren vi får, jeg måtte bare få frem at det sansynligvis ikke ville bli en senking av prisen før komponentene i konsollen er billigere. Tror ikke Sony vil ha mer enn 3000 i underskudd per maskin...

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar
Da så. Jeg respekterer fult ut din mening. Du er tilfreds med det du får i en PS3, det er nå enda bra. Jeg for min del fokuserer mer på spillene.

 

Jeg skal være ærlig: Jeg hadde tenkt meg PS3, 100 % sikkert. Kontrolleren fikk meg til å skifte mening...

7537862[/snapback]

 

Da jeg så at mange eksklusive PS3 spill også ville bli releaset til Xbox 360, bestemte jeg meg for å vente litt med PS3. Så det blir ikke en på releasedagen, venter nok en måned eller to.

 

Kontrolleren var litt skuffende syntes jeg også, den var altfor lett og manglet den rumble-funksjonen som faktisk får en til å leve seg mer inn i spillet :)

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar

Som den ekte fanboyen jeg er (i positiv forstand, elsker spillene - men rakker samtidig ikke ned på andre sin smak. Enkelte her kan gjerne gjøre det samme, TURDS!) så kommer jeg høyst sannsynlig til å kjøpe meg PS3 bare pga Final Fantasy.

 

Vil ofre snabben min, bestemor og 1,5 liter cola for den maskina der.

Lenke til kommentar

Slike småting som produsentene muligens ser på som ubetydelige kan faktisk gjøre hele forskjellen. Når jeg tenker meg om så har jeg alltid hatt de konsollene med de beste kontrollerne, det er jo tross alt disse man skal styre ALT med.

Interresant tema du tar opp der foresten. Angående de X-eksklusive Sonyspillene. Jeg hoppet og spratt i glede under den perioden, det husker jeg godt. Samtidig syntes jeg litt synd på sonyfansen. Jeg skal ikke nekte på at jeg blir sjalu og føler meg lurt når et spill som var lovt eksklusivt til konsollen min blir noe multi. Handkontrolleren og de eksklusive spillene er aspekter av konsoller som absloutt trenger mere oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
drunk in public: 360 pga bedre grafikk, bedre online tjeneste, bedre pris, bedre spill, bedre kontroller..
litt feil tispunkt og komme med et utsagn ut ifra at du sikkert ikke har prøvd ps3.. hvis du har prøvd den så har du garantert prøvd spill som ikke utnytter ps3 fullt ut.. appropo bedre spill det var dagens.. 1 det er playstation dvs .. mange flere utviklere som bae holder seg til ps 2 det har ikke kommet så veldig mange spill enda ... bedre pris. vel for det første så koster det sony mer og produsere ps3 for øyeblikket enn det de selger den for . mm Endret av fanboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...