Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Andre som snoker på min nettlinje!


Anbefalte innlegg

Heisann! Har en 6000-550 ADSL linje fra telenor som er via et trådløst nettverk men jeg sitter selv på kablet nett, og det som er problemet er at det er pc på nettverket som ikke skal være der som forbruker stortsett hele nettlinjen!

 

Nettverket er kryptert og kommer ikke inn på den trådløse senderen for og prøve og endre passord på nettverket! Har en D-Link sender, men kommer kun inn på modemet til telenor og der er det ikke stort som kan gjøres! Så det som er spørsmålet, er det noen mulighet og få ut den som sitter på mitt nettverk via et program som banner denne IP adressen eller noe sånnt?

 

Eller noen som har forslag til hvordan jeg kan komme meg inn på D-Link routeren?

 

Har prøvd 192.168.0.1 og 192.168.1.0 men kommer ikke inn på noen! Kommer bare siden kan ikke vises! Håper og få fixa dette uten og søke nabolaget gjennom fordi det er ikke så veldig mye jeg klarer og gjøre på nettet lengere!

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å koble deg opp mot ruteren bør du først vite hvilken ruter du har, og så finne manualen til den. Hvilken D-Linkmodell er det du har? Prøv å skrive http://192.168.0.1/ eller http://192.168.1.1/ - pass på at du gjør dette tilkoblet kabel. Om du ikke husker brukernavn/passord til ruteren kan du ganske enkelt resette den, det skal være en knapp (eller et hull hvor du må stikke inn en nål eller lignende) på ruteren som er merket "reset". Trykker du inn den knappen noen få sekuner så blir ruteren tilbakestilt til fabrikkinnstillingene, og du kan sette oppsettet på nytt. Hvis du/dere bare bruker kabel, så vil jeg på det sterkeste anbefale å slå av trådløs sending, det er bare poengløst hvis kun kablet nett skal benyttes.

Hvis du trenger trådløst nett så sett på sterkere kryptering (feks WPA-TKIP), åpne kun for kjente MAC-adresser og skjul SSID (husk å lage et nytt navn på det trådløse nettet, isåfall).

Lenke til kommentar

Heisann! Har en 6000-550 ADSL linje fra telenor som er via et trådløst nettverk men jeg sitter selv på kablet nett, og det som er problemet er at det er pc på nettverket som ikke skal være der som forbruker stortsett hele nettlinjen!

 

Nettverket er kryptert og kommer ikke inn på den trådløse senderen for og prøve og endre passord på nettverket! Har en D-Link sender, men kommer kun inn på modemet til telenor og der er det ikke stort som kan gjøres! Så det som er spørsmålet, er det noen mulighet og få ut den som sitter på mitt nettverk via et program som banner denne IP adressen eller noe sånnt?

 

Eller noen som har forslag til hvordan jeg kan komme meg inn på D-Link routeren?

 

Har prøvd 192.168.0.1 og 192.168.1.0 men kommer ikke inn på noen! Kommer bare siden kan ikke vises! Håper og få fixa dette uten og søke nabolaget gjennom fordi det er ikke så veldig mye jeg klarer og gjøre på nettet lengere!

 

Takker for svar.

7309558[/snapback]

 

 

 

Trykk på Start og Run og skriv CMD og trykk enter, så i det Dos vinduet som kommer opp skriver du IPCONFIG. Da får du opp Defoult Gateway som er adressen til din Dlink..

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har samme subnett-adresse som trådløs-routeren? Om du har en ip i 10.0.0.x - serien kommer du ikke inn på trådløs-routeren uten å bytte til en IP i 192.168.-serien. Koble fra modemet, forny ip-adressen din, og så skal du ha fått en IP i samme serien som routeren. Da kan du gå inn e det som kommer opp som default gateway og sette opp kryptering. Husk at WEP er en elendig måte å kryptere et nett på, som nevt over, bruk WPA, gjerne legg inn MAC-filtrering og skjul SSID.

Lenke til kommentar

Hvis du har satt opp en eller annen form for kryptering, så er det ulovelig å bruke pga da må du fysisk "bryte" deg inn.

 

Har du åpent nett, er det din egen feil.

 

 

Verdt å merke seg at det ikke er noen som har blitt dømt for det, noe jeg også tviler vil forandre seg i nærmeste framtid.

Lenke til kommentar
hva er reglene for å koble seg inn på naboene sitt nettverk?

er det lovleg?

 

har sjølv ein nabo som er innpå til tider..

7310032[/snapback]

 

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=158980

 

Her spekuleres det litt fra herr Bing, det er såvidt jeg kan se ikke entydig om det er lovlig eller ikke.

 

Men man hindrer jo dette lett selv, er det et problem, så slår du på kryptering.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis du har satt opp en eller annen form for kryptering, så er det ulovelig å bruke pga da må du fysisk "bryte" deg inn.

 

Har du åpent nett, er det din egen feil.

 

Om du glemmer å låse døra di så er det også din feil, men det er likefullt ulovlig for naboen å gå inn og ta seg til rette.

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar
Hvis du har satt opp en eller annen form for kryptering, så er det ulovelig å bruke pga da må du fysisk "bryte" deg inn.

 

Har du åpent nett, er det din egen feil.

 

Om du glemmer å låse døra di så er det også din feil, men det er likefullt ulovlig for naboen å gå inn og ta seg til rette.

7310309[/snapback]

 

La oss la være å dra inn masse mer eller mindre treffende analogier inn i dette, erfaring viser at det bare blir kaos av det.

 

Det finnes mange frivllig åpne trådløse nett, den eneste effektive måten å skille de som ønsker å dele, fra de som ikke ønsker det er hvorvidt nettet er åpent eller ikke. Om folk ikke "låser" nettet, så er det ikke rart folk antar det er greit å bruke det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis du har satt opp en eller annen form for kryptering, så er det ulovelig å bruke pga da må du fysisk "bryte" deg inn.

 

Har du åpent nett, er det din egen feil.

 

Om du glemmer å låse døra di så er det også din feil, men det er likefullt ulovlig for naboen å gå inn og ta seg til rette.

7310309[/snapback]

 

La oss la være å dra inn masse mer eller mindre treffende analogier inn i dette, erfaring viser at det bare blir kaos av det.

 

Det finnes mange frivllig åpne trådløse nett, den eneste effektive måten å skille de som ønsker å dele, fra de som ikke ønsker det er hvorvidt nettet er åpent eller ikke. Om folk ikke "låser" nettet, så er det ikke rart folk antar det er greit å bruke det.

 

AtW

7310327[/snapback]

 

Det er vel heller stikk motsatt, man skal vite at man har lov, ikke bare gå utfra det. Ja, det er idioti å ikke sperre nettet for uvedkommende, menman skal ikke gå ut ifra at det bare er å hoppe på det første og beste.

 

Om man vil dele nettet sitt kan man heller navngi det noe sånt som "Åpent nett for alle"

Lenke til kommentar

Nå er den ikke velkommende er ikke inne i nettverket lengere. Vedkommende kom fra USA og forbrukte hele nettverket samt fjerna alle brannmurene og la trojanere inn på pcen min.

 

Har snakka med telenor og nettlinja mi har vært forbrukt MAX siden klokka 3 i natt og til nå så og si og da har ingen brukt nettet her av betydelig grad.

Lenke til kommentar

Om han sitter i USA så er det vel ikke Dlinken som er problemet (Isåfall sitter du på ei gullgruve hav anngår trådløs komunikasjon :p ), da er det nok heller en som har gått inn gjennom modemet ditt, og da nytter det ikke å kryptere det trådløse nettet.

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...