Gå til innhold

Omtale av Gears of War (X360)


Anbefalte innlegg

Linuxguru, du har nå fortsatt å klage over denne dårlige AI'en - som alle andre synes fungerer helt greit - men du kommer ikke med noe nytt, du repeterer deg selv hele tiden, så kan du ikke bare slutte å klage? Det virker ikke som det er så mange her som er interessert i å høre hva du har å si heller.

 

Greit, du syns AI'en i spillet er dårlig, Epic har ikke holdt sine løfter til "deg" ang. et eller annet...

 

MOVE ON!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Linuxguru, du har nå fortsatt å klage over denne dårlige AI'en - som alle andre synes fungerer helt greit - men du kommer ikke med noe nytt, du repeterer deg selv hele tiden, så kan du ikke bare slutte å klage? Det virker ikke som det er så mange her som er interessert i å høre hva du har å si heller.

 

Greit, du syns AI'en i spillet er dårlig, Epic har ikke holdt sine løfter til "deg" ang. et eller annet...

 

MOVE ON!

7311202[/snapback]

 

Hvem av de andre kommer med noe nytt da? Virker ikke som folk overhodet tar tak i hva linuxguru faktisk kommenterer, og istedet henger seg opp i helt andre ting (som feks at de mener han synes spillet er så vanskelig), er det da så rart han må gjenta seg? Dette er en tråd som er for å diskutere spillet, linuxguru sine innlegg har vært mye mer interessante (og velbegrunnede) enn enkelte andres ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du ser på Linuxguru sine innlegg som interessante og velbegrunnede, det er din mening, jeg, og jeg er tydeligvis ikke den eneste, ser på de som bare klaging, det er min mening. Men det har jeg visst ikke lov å si, eller?

 

Jeg mener dessuten ikke at det ikke bare er han som kommer med noe nytt, men at det ikke kommer til å komme noe ut av denne "diskusjonen" i det hele tatt. Det er mulig du ser det annerledes.

 

Uansett, hva er vitsen med å gå fram og tilbake? Det hele koker ned til at han syns AI'en er dårlig, mens andre, syns den fungerer greit og har ikke klaget på det. Det er ikke noe mer å diskutere.

 

Jeg syns forresten det også er elendig at en moderator skal blande seg inn i diskusjonen, og i tillegg ta parti.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Tja, jeg synes særlig e-penis-innlegget var velbegrunnet og interessant, men det er jo ikke helt on-topic.

 

Det jeg lurer på er hvorfor jeg kan lure AI og ikke Linuxguru. Sett nå at vi er like gode, noe vi antakelig ikke siden jeg ikke er en "mean machine" i GRAW. Kan det være en bug i spillet eller lignende? Det har jo allerede vært en bugfix, og det skal visstnok komme en til som adresserer den ene feilen som ble nevnt i artikkelen. Er jo ikke umulig at det er flere bugs, men jeg har ihvertfall ikke truffet denne potensielle buggen med AI.

 

Når det er sagt, synes det er merkelig at det ikke ble nevnt i en bisetning engang den så og si fraværende lastingen av brett. Jeg vet ikke sikkert hvordan dette er gjort. Selvsagt innebærer det lasting i bakgrunnen, men om dette skjer mellom kapitlene når vi ser filmer eller hva. Uansett er dette en genistrek. Først og fremst irriterer vi oss ikke over lastingen, og dessuten får spillet færre pauser, noe som gjør det enda vanskeligere å legge fra seg.

 

@BTK:

At han er moderator tar ikke ifra ham retten til en mening. Han har ikke gjort noe annet enn å kommentere, hadde han begynt å fjerne innlegg som veide negativt mot Linuxguru hadde han nok ikke vært moderator. Han ikke alltid helt on-topic, men det bryr ihvertfall ikke jeg meg om. Vi er alle mennesker. Mener du at moderatorer ikke skal få lov til å delta i en debatt? Tror du noen vil være moderator da?

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Nå er enda en periode spilling tilbakelagt og jeg koser meg like mye enda..

 

Atwindsor:

 

Denne AI-problematikken som Linuxguru skriver om, når man popper opp og automatisk blir sett, er rett og slett ikke en helt korrekt fremstilling sånn som jeg ser det.

 

Det er veldig mange steder man kan poppe opp uten å bli skutt i det hele tatt før man selv skyter på fienden. Men popper man opp rett i synsvinkelen til en alien så blir man skutt veeeeldig fort. Det er derimot ikke så veldig merkelig vel? Ikke dør man nødvendigvis heller med en gang.

 

Man må bare finne rett sted og gå i dekning før man popper opp. Jeg har funnet flere steder der jeg kan skyte skudd etter skudd på aliens uten at de skjønner hvor jeg er. Vel og merke med sniper-rifle. Det er sjeldent eller aldri at den første dekningen er den beste. Flanking er som nevnt en veldig viktig del av dette spillet.

 

Så kan vel si at jeg i begynnelsen av spillet var nesten enig med Linuxguru i at AI-en var litt merkelig. Men etter hvert synes jeg AI-en er irriterende bra. Selvsagt ikke perfekt, men så absolutt av de bedre jeg har sett.

 

Men liker man ikke spill ala Doom, noe som det virker som om Linuxguru ikke gjør, så er nok neppe dette spillet noe for disse personene.

 

Så enden på visa er nok at jeg synes Linuxguru bør spille en del mer og prøve seg litt frem. Synes han enda at AI-en er for dårlig så har han selvsagt all rett til det. Vi har nok rett og slett veldig forskjellig syn på hvordan dette skal spilles. For min del er det nøyaktig slik Epic "lovte" meg :w00t:

Lenke til kommentar
@BTK:

At han er moderator tar ikke ifra ham retten til en mening. Han har ikke gjort noe annet enn å kommentere, hadde han begynt å fjerne innlegg som veide negativt mot Linuxguru hadde han nok ikke vært moderator. Han ikke alltid helt on-topic, men det bryr ihvertfall ikke jeg meg om. Vi er alle mennesker. Mener du at moderatorer ikke skal få lov til å delta i en debatt? Tror du noen vil være moderator da?

7311346[/snapback]

 

Det beste hadde vært om moderatorer kun gjorde jobben sin, ja.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hvorfor jeg kan lure AI og ikke Linuxguru.

7311346[/snapback]

 

Leser du i det hele tatt innlegg og tenker over hva de sammensatte ordene prøver å formidle av innhold før du trykker på svarknappen din? Har du for eksempel tatt deg tid til å sette deg ned med spillet og prøvd det jeg beskriver, for å se det selv med egne øyne?

 

BTK har alt bekreftet det jeg klager over - for hans del var det flisespikkeri. For andre sin del kan dette være nok til å ødelegge en ellers topp spillopplevelsen. Siden BTK tydeligvis er respektert for sine GoW skills og kunnskap, så burde du kanskje lytte på vedkommende når han bekrefter at AIen bare er slik. Det er iallefall bedre enn å bomme på mål gang på gang med dine stadig mer kreative innlegg.

 

Vi diskuterer her en anmeldelse av et spill som fikk 10/10 mulige poeng - altså kan det ikke gjøres bedre. Det er tilnærmet perfekt på alle måter. Jeg har påpekt og argumentert for en spesifikk og svært sentral del av hele spillet som opplagt har svakheter

 

 

Linuxguru, du har nå fortsatt å klage over denne dårlige AI'en - som alle andre synes fungerer helt greit - men du kommer ikke med noe nytt, du repeterer deg selv hele tiden, så kan du ikke bare slutte å klage? Det virker ikke som det er så mange her som er interessert i å høre hva du har å si heller.

 

Du har tidligere bekreftet at AIen har den svakheten som jeg kritiserer, for deretter å avfeie det som flisespikkeri. Det er mulig dette kommer som en overraskelse på deg nå, men det er ikke opp til deg å bedømme hva som er flisespikkeri eller ei for andre.

 

Jeg har et råd til deg. Hvis du har så store problemer med å forholde deg til at folk liker forskjellige ting, og hvis du blir personlig fornærmet når noen kritiserer favorittspillet ditt, så er det sikkert lurt å finne på noe annet å gjøre en å lese diskusjonen rundt en anmeldelse av et spill.

 

For min del har jeg fått bekreftet at AIen er slik jeg har beskrevet (av deg), og jeg er føler jeg har fått sagt mitt om saken for flere sider siden. Men gang på gang kommer det en ny person inn, hvor fråden står rundt munnen og mine manglende ferdigheter blir dratt frem i dagen. Enten er folk bare dum, trøtt eller har rævva full av sitt eget ego. Velg selv.

Lenke til kommentar

Spillt spill siden amstrad og commodore. Damn...fullstendig hakeslepp. alldri sett noe lignende. Grafikken er syk, lyden er det beste noen sinne, storyen er dø bra fortalt med utrolige cutscenes og vittig dialog mens man spiller.

 

Andre xbox utgivere må jo bare skamme seg? Det er slik det skal gjøres. Man kan alltid gjøre ting bedre, men husk at det her er en sjanger. Innen sjangeren kan det ikke gjøres bedre...

 

this is good shit...very, very good shit....

 

edit. Ai kan alltids bli bedre på alle spill. alltid. ikke vært plaget av irriterende Ai her, men som sagt kan alt alltid bli bedre. Den totale spillopplevelsen dog, er noe helt spessielt.¨

 

edit 2. noen synes spillet er for kort ?. Heller et spill som er så bra enn et spill som varer fem ganger lengre men har halve kvaliteten. Gleder meg bare til å spille det igjen og igjen og igjen.

Endret av Malakai
Lenke til kommentar
Vi diskuterer her en anmeldelse av et spill som fikk 10/10 mulige poeng - altså kan det ikke gjøres bedre. Det er tilnærmet perfekt på alle måter.

 

Det er ikke det 10/10 betyr, bare spør Gamer.no-staben. Eller les artikkelen de har skrevet om karaktergivning.

 

Du mener videre at jeg har problemer med at andre mener noe annet enn meg? Jeg syns det virker som du har like store problemer med det, når du ikke kan godta at jeg synes det du snakker om er klaging og flisespikkeri. Det er min mening. Det er ikke noe du kan gjøre med det. Like lite som jeg kan gjøre noe med din.

Lenke til kommentar
Nå er enda en periode spilling tilbakelagt og jeg koser meg like mye enda..

 

Atwindsor:

 

Denne AI-problematikken som Linuxguru skriver om, når man popper opp og automatisk  blir sett, er rett og slett ikke en helt korrekt fremstilling sånn som jeg ser det.

 

Det er veldig mange steder man kan poppe opp uten å bli skutt i det hele tatt før man selv skyter på fienden. Men popper man opp rett i synsvinkelen til en alien så blir man skutt veeeeldig fort. Det er derimot ikke så veldig merkelig vel? Ikke dør man nødvendigvis heller med en gang.

 

Man må bare finne rett sted og gå i dekning før man popper opp. Jeg har funnet flere steder der jeg kan skyte skudd etter skudd på aliens uten at de skjønner hvor jeg er. Vel og merke med sniper-rifle. Det er sjeldent eller aldri at den første dekningen er den beste. Flanking er som nevnt en veldig viktig del av dette spillet.

 

Så kan vel si at jeg i begynnelsen av spillet var nesten enig med Linuxguru i at AI-en var litt merkelig. Men etter hvert synes jeg AI-en er irriterende bra. Selvsagt ikke perfekt, men så absolutt av de bedre jeg har sett.

 

Men liker man ikke spill ala Doom, noe som det virker som om Linuxguru ikke gjør, så er nok neppe dette spillet noe for disse personene.

 

Så enden på visa er nok at jeg synes Linuxguru bør spille en del mer og prøve seg litt frem. Synes han enda at AI-en er for dårlig så har han selvsagt all rett til det. Vi har nok rett og slett veldig forskjellig syn på hvordan dette skal spilles. For min del er det nøyaktig slik Epic "lovte" meg :w00t:

7311399[/snapback]

 

Takk for dette innlegget darth, dette er hva jeg snakker om, et saklig velbegrunnet innlegg som på en rasjonell måte tar for seg det som blir sagt, og argumenterer imot. Jeg synes andre i tråden kan ta lærdom av dette innlegget.

 

Dette er fint å lese for en person som meg, som ennå ikke har prøvd spillet.

 

AtW

Lenke til kommentar
@BTK:

At han er moderator tar ikke ifra ham retten til en mening. Han har ikke gjort noe annet enn å kommentere, hadde han begynt å fjerne innlegg som veide negativt mot Linuxguru hadde han nok ikke vært moderator. Han ikke alltid helt on-topic, men det bryr ihvertfall ikke jeg meg om. Vi er alle mennesker. Mener du at moderatorer ikke skal få lov til å delta i en debatt? Tror du noen vil være moderator da?

7311346[/snapback]

 

Det beste hadde vært om moderatorer kun gjorde jobben sin, ja.

7311415[/snapback]

 

Det må du gjerne mene, men jeg tror ikke det hadde vært bedre, og jeg tror også det hadde vært vanskligere å rekrutere,iogmed at de fleste modene liker forumet, og poster endel her.

 

Såklart blir det alltid en oppveining i debatter man selv er med i, jeg prøver å være konsekvent i å ikke modere "angrep" på meg selv. Men som alle gjør jeg helt sikkert ting jeg ikke burde.

 

Når det gjelder å ta parti, så har jeg ikke spilt spillet, så jeg har ikke noe å forholde meg til utenom det som blir skrevet. Jeg har ikke noe forvalgt parti i dette. Det er litt derfor jeg etterlyste litt mer konkret og saklig motargumentasjon, for da er det lettere å faktisk sette seg inn i om dette er et problem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har nevnt at jeg ikke er den som liker spill ala Doom tidligere her i en annen tråd... men ja, jeg digga faktisk dette. Det var mest fordi jeg syntes at AI'en var genial. Dog er jeg enig i det Linuxguru sier om troika-greiene... selv om jeg også til tider har klart å lure de også! Men smaken er som baken, delt på midten... man får ha sin egen mening, og ingen skal kritiseres for det.

 

Hilsen GRAW-fan deluxe, som har blitt forelsket i GoW:P

Lenke til kommentar

Synes GoW er ekstremt heftig, og det at man blir skutt på når man sikter fra cover gjør bare spillopplevelsen mer intens, vanskeligere og morsom. AI som jukser og gir deg en utfordring er bedre enn AI som ikke jukser og ikke gir deg noen utfordring, synes nå jeg da.

 

Hatt spillet siden fredag, begynte rett på co-op med en kompis på hardcore. Vi sleit og sleit, men fy satan så gøy det var.

 

P.S. har aldri spilt Halo, aldri spilt FPS (eller TPS, whatever) på konsoll. Hadde ingen problemer med å komme inn i kontrollene. Mener nå at man skal se på vanskelige spill (til en viss grad) som en gave, og ikke en plage. Er vel kjent at antallet vanskelige spill på både konsoll og PC har sunket betraktelig over tid.. :/

Lenke til kommentar
Synes GoW er ekstremt heftig, og det at man blir skutt på når man sikter fra cover gjør bare spillopplevelsen mer intens, vanskeligere og morsom. AI som jukser og gir deg en utfordring er bedre enn AI som ikke jukser og ikke gir deg noen utfordring, synes nå jeg da.

 

Hatt spillet siden fredag, begynte rett på co-op med en kompis på hardcore. Vi sleit og sleit, men fy satan så gøy det var.

 

P.S. har aldri spilt Halo, aldri spilt FPS (eller TPS, whatever) på konsoll. Hadde ingen problemer med å komme inn i kontrollene. Mener nå at man skal se på vanskelige spill (til en viss grad) som en gave, og ikke en plage. Er vel kjent at antallet vanskelige spill på både konsoll og PC har sunket betraktelig over tid.. :/

7313546[/snapback]

 

Helt enig egentlig. Det er få spill jeg har spilt i det siste som egentlig har gitt meg så forferdelig mye motstand i singelplayer iallfall. Kanskje derfor jeg foretrekker å spille på live, for ja... der har du ekte mennesker, med ekte intelligens og motstanden er deretter. Her følte jeg at jeg måtte slite litt, og det gjorde det 100 ganger morsommere. Det gir en litt godfølelse når man har gjennomført det!

Lenke til kommentar

Godt å høre at de fleste er fornøyd, og at dere ikke plages av AI'en. Som en annen var inne på, det er få spill som ikke kunne hatt bedre AI, faktisk så er det bare tull å kalle det AI, da dette ikke finnes enda. Alt vi ser nå er programmerte rutiner og det vil alltid være juks, og ikke noe annet, fra "dataens" side. Fram til den dagen vi har ekte AI, selvfølgelig.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke noen planer om å kjøpe Gear of War, men omtalen kilte nok i spillnerven til at jeg var nødt ;)

 

Jeg vil bare si at dette spillet beviser at den såkalte "neste generasjon" er nå. Detaljnivået, effektene og mekanikken er på et nivå forige generasjons konsoller ikke klarte å levere. Disse elementene gir GoW en innlevelse uten like, noe som gjør meg bekymret for hva gode Nintendos kommende Wii kan levere for de tyngre gamerene.

 

Men uansett, jeg ser virkelig frem til å komme hjem fra jobb i dag, og tette noen Locust hull! ;D

 

P.s.: Takk til gamer.no og deres journalister som virkelig leverer en topp side vi alle er glad i (:

Lenke til kommentar

Jeg brukte kanskje 12timer på harcore coop. spiller ikke så mye fps på konsoll, sist var når halo2 var nytt,

 

Kjenner nå, som jeg har begynnt på insane at det går mye fortere enn første gangen.

 

GoW blir dobbelt så bra i coop, fremfor singleplayer, genialt når man splitter opp i 2lag, hvor man blir nødt å hjelpe hverandre på avstand

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...