Gå til innhold

Omtale av Gears of War (X360)


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke noen kommer til å slutte med fanboy-uttalelser bare fordi du blir irritert av det. Dessuten har han ikke sagt noen ting om at de andre er dårligere, bare hva han ikke skal gjøre.

7306840[/snapback]

 

 

Nei du har nok rett. Men han sa inndirekte att andre konsoller ikke vil klare å "klatre" opp på x360 sitt nivå. Når dette ikke kan bevises eller att han kommer med personlige sammenligninger. Da dette ikke er mulig. Så "fanboy" mentalitet på dette stadiet er bare sprøyt.

 

 

Jeg vil nok mest sannsyling ha x360, wii og ps3, hvis mine økonimsike inntekter vil gi meg muligheten til det. Da alle de konsollene kommer med gode spill, og vil komme med utrolige spill etter hvert da spill utviklere lærer seg hva konsollen klarer.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alle andre, har jeg kastet meg på GoW-bølgen idag og nå etter å ha spilt en 30 min tid så sitter jeg altså på gamer.no og skal klage min nød. Bare for å ha fått følgende av banen: Dette spillet har utrolig grafikk, lyd og animasjoner - til og med kameraføringen er helt rå, spesielt når man løper.

 

Mange har kritisert kontrollen, og jeg er hjertens enig. Den er faktisk på grensen til dårlig, og GRAW sin relativt sammenlignbare kontrollstil er mye bedre gjennomført.

 

Men det som irriterte meg grenseløst første gang jeg spilte det, og som er grunnen til at jeg nå sitter her etter 30 min, er følgende:

 

Før release så leste jeg endel om GoW, bl.a. hvordan vanskelighetsgraden var delt inn i en casual og en hardcore. Casual var for deg som spilte en gang iblant, og og alle andre blir anbefalt hardcore. Bare så det er sagt - jeg er en "mean bastard" i GRAW og har sett min mengde headshot oppigjennom tiden, så jeg er neppe noen casual gamer. Men det får være grenser for hvor vanskelig hardcore skal være - jeg ble regelrett slakta ned av den andre locust jeg møtte, og da hadde jeg til og med "backup".

 

Problemet slik jeg ser det, er hele konseptet bak GoW sin "pop and shoot". Du klarer nemlig ikke å poppe før du blir skutt. Du klarer ikke engang å vise trynet ditt i 1 sekund, før blodspruten står over skjemen. Så da må jeg bruke 1,2,3 pop, bare for å stille inn siktet, før jeg i det hele tatt får skutt. Og da skifter selvfølgelig Locusten plass, og det er på'n igjen. Jeg kan faktisk telle på en hånd de gangene jeg har fått til å skyte tilbake, uten å ta skade selv. Er virkelig dette poenget?!?

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Grunnen er at det har bare gått 30 minutter, og du begynte på hardcore. Du har ikke blitt vant med spillet enda.

 

Jeg spiller selv på hardcore, og ja, i starten kunne det være litt vanskelig, men når du er inn i spillet er det ikke bare pop and shoot, jeg løper rundt og skyter oppreist og kaster meg rundt omkring, kommer helt inn på de, slår dem, skjærer de opp, gjør i det hele tatt mye rart...

 

Bevegelse er tingen.

 

Ikke gi opp enda, og hvis du gir det mer tid, og finner ut at det ikke hjelper, da må du ned på Casual.

 

BTW: Ikke regn med å ikke bli skutt, dette er ikke GRAW, du dør ikke av 1 skudd, disse folka tåler en trøkk. Du må faktisk regne med å bli skutt. Bare ikke så mye at du dør.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Er du skuffet over at man kan spille på mange forskjellige måter? Selvfølgelig kan du spille begrenset til pop and shoot hvis du vil, men jeg syns det var det du klaget over at du måtte?

 

Du må bestemme deg for hva du vil. Syns egentlig du klager på ingenting her.

 

Hvis du forventet GRAW så har du kommet til feil spill. Dette er et hardcore actionskytespill.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Er du skuffet over at man kan spille på mange forskjellige måter? Selvfølgelig kan du spille begrenset til pop and shoot hvis du vil, men jeg syns det var det du klaget over at du måtte?

 

Som jeg tydelig skrev over, så må man nesten forvente i et "pop and shoot"-spill at du kan poppe uten å bli blåst til helvete på under 1 sekund. Og ja, jeg forventet et "pop and shoot"-spill, fordi det var det Epic lovet meg.

 

I tillegg lovet også Epic, at slik rambospilling som du beskriver over, ville medføre en rask død. Så enten er du guden i GoW, eller så har Epic rett og slett ikke beskrevet spillet korrekt.

 

De beskriver det nemlig ikke som "pop, get blown to pieces and shoot". Hvis det er meningen at du skal ta imot masse juling før du i det hele tatt får mulighet til å gi juling tilbake, så greit - da er spillet slik da. Men dette er sikkert noe potensielle GoW-kjøpere, som er på utkikk etter negativ kritikk, ønsker å vite.

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Jeg tror ikke dette er noe noen ønsker å vite, fordi fakta er at du klager fordi du er for dårlig.

 

Du må spille på Casual. Du er ikke god nok til Hardcore.

 

Jeg, blir ikke blåst i filler på under 1 sekund på Hardcore.

 

Og hvorfor tror du motorsag og melee attacks er inkludert om man ikke skal komme seg opp i trynet på fienden?

 

Og hva er problemet med at man får noen skudd på seg?

 

Herregud mann.

 

Du er bare en gretten fyr, kast spillet og Xboxen din.

Lenke til kommentar

Det att man trur att man er "1337" og starter spillet med vansligste grad er jo bare dumt.

 

Prøv spillet med minst vanslighets grad, og se om man klarer det i første omgang. Er dette et "piece of cake". Prøv neste "level" og se om du får en mer ut av spillet.

 

Det att man blir plaffet ned, der andre har klart seg fint tyder jo bare på att man er for dårlig rett og slett..

 

Og ja, dette er men til deg Linuxguru. Det att du ikke klarer spillet i spillets vanskligste grad vil jo bare tilsi att du faktisk ikke er god nok.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Gears of War er bra men ingenting nytt og grensesprengende. Historien er jo møkkdårlig og typisk aliendrit vi har sett ørten ganger før. Hvis dette er det perfekte spillet siden det fikk 10/10, så er jeg spent på hva PS3 titlene får.

7306913[/snapback]

 

Du mener sånn "aliendrit" som i Resistance da eller?

 

:!:

Endret av Heales
Lenke til kommentar

Nynorsk og Gears of War har da fryktelig mye til sammens ;) Gears of War har blitt kritisert for at "Hardcore" vanskelighetsgraden er litt vanskelig i forhold til en vanlig "normal". Selv tror jeg det rett og slett er bare for deg å bli vant med spillet, bli kjent med kontrollerne og lære deg når du burde skyte og når du burde dra frem motorsagen :)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri klaget over at spillet er vanskelig, men tydeligvis er det noen som har problemer med å faktisk ta inn over seg hva andre beskriver.

 

Så derfor prøver vi igjen, før denne tråden utvikler seg til et ramaskrik om mine manglende ferdigheter: Det jeg har klaget over, er at det er umulig å "pop and shoot" uten å bli skutt på under 1 sekund. Helten BTK har alt bekreftet at slik er spillet, og det var det jeg ville frem til. Jeg synes dette er idiotisk, andre synes tydeligvis dette er helt i tråd med de forventningene de hadde til spillet.

Lenke til kommentar

Dette er tydligvis et emne som vekker følelser ja, la meg si litt om hva som ikke hører hjemme i denne tråden:

 

- Klaging over at anmeldelsen er på nynorsk

- Beskylding av at folk er fanboys i øst og vest, argumenter imot istedenfor å dra frem fanboy-begrepet i tide og utide.

- Personvas som "du er en grettenfyr, og "din enorme e-penis". Prøv å forholde dere til det som folk faktisk sier, å innse at folk har andre synspunkter, er dere uenig, så si hvorfor.

 

Håper folk klarer å holde tråden litt mer seriøst etter dette. Jeg vil gjennomføre tiltak om folk fortsetter med for mye tull.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er litt morsomt da, at når man sier at man ikke har problemer med en viss vanskelighetsgrad, så blir man beskyldt for å si man er guden av GoW, og at man prøver å forstørre sin e-penis. Det er et spill bare, tror du ikke jeg ville finni noe annet å "skryte" av enn vanskelighetsgraden? Jeg ville forresten sagt at jeg spilte på Insane hvis jeg skulle skryte, ikke Hardcore.

Lenke til kommentar

Oioioioioioi,

 

for en herlig volds-orgie...

 

Akkurat ferdig med 3timers spilling, og måtte bare slutte av redsel for å bli ferdig for fort:)

 

Linuxguru:

Jeg hadde samme problemer som deg den første halvtimen på hardcore.. Synes det var helt absurd vanskelig. Men det gikk seg til etterhvert.. Må jo forvente litt utfordring når man er tøff i trynet og går for hardcore med en gang. Nå synes jeg kontrollsystemet er tilnærmet perfekt.

 

Og som andre har nevnt er det rett og slett feil at man automatisk dør etter 1sekund hvis man popper opp fra dekning. Det tar ikke lange tiden, men 1sekund er feil. Skulle bare mangle egentlig når du se hvor mange kuler som fyker av gårde.

 

Hehe, har ikke kost meg så mye med ett spill på mange år:) Stakkars naboer som sikkert ble holdt våkne pga all buldringa fra anlegget.

 

Hvis multiplayer delen av spillet er i nærheten av singleplayer så fortjener virkelig dette spillet en 10'er. Hvis dette er hva vi kan forvente oss i fremtiden av spill så tror jeg bankkontoen kommer til å bli sur på meg:) Spesiellt hvis PS3 også får liknende kvalitet eller bedre etterhvert... Oh the humanity :love:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...