Gå til innhold

Test: Netcom Who Called


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NetCom Who Called blir tilgjengelig for NetCom sine kunder fra og med 20. november, altså førstkommende mandag. For videreselgere (Chess osv) kommer det nærmere slutten av året. Dette skykldes muligens at disse ikke automatisk legger inn Personsøk/Personsvar på nytegninger, noe som er en forutsetning for Who Called.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

En kjekk tjeneste som vil erstatte mobilsvar for noen. Når det gjelder NetCom's "snille" innstilling om å gi dette til folk gratis, er det som vanlig bare delvis sannheten.

 

Hele poenget med denne tjenesten er jo å få DEG (NetCom-kunde) til å ringe opp igjen de som har ringt deg, måtte de være NetCom kunde eller andre..

 

Litt grinete her kanskje, for selve tjenesten har jeg veldig sansen for!

Lenke til kommentar

Likte denne idèn fra Netcom med "Who Called" mye bedre enn mobilsvarer.

 

NetCom Who Called blir tilgjengelig for NetCom sine kunder fra og med 20. november, altså førstkommende mandag. For videreselgere (Chess osv) kommer det nærmere slutten av året. Dette skykldes muligens at disse ikke automatisk legger inn Personsøk/Personsvar på nytegninger, noe som er en forutsetning for Who Called.

 

-snubbel

7307097[/snapback]

 

Har ikke Chess automatsik personsøk?

 

Kan vi ta en kort definisjon på ord?

*Hva er Personsøk?

*Hva er Personsvar?

*Hva er Mobilsvar?

 

Var det slik og forstod av artikkelen at man får en melding dagen før tjenesten aktiveres?

Så alle netcom kunder får melding på søndag om at det aktiviseres, mens jeg som Chess kunde får dette seinere på året?

Lenke til kommentar
Synes artikkelforfatter, Silje Gomnæs, kunne tatt en telefon til Telenor og spørre om de har tenkt på noe liknende også. ;)

 

Telenor sitter vel med hue i jorda og aner ikke at noe sånt er på gang engang, så med et tips fra Amobil kan det kanskje begynne å skje noe... Enten får vi da vite om Telenor har planlagt noe liknende, ellers så får Telenor en idé om å lansere en liknende tjeneste (som vi da sikkert ser om 3-5 år...). Forbanna...

7303334[/snapback]

 

Har du telenor dekning trenger du ikke denne funksjonen :D

Lenke til kommentar

1: Who Called? NetCom Hvem Ringte (mens telefonen var av) høres mye bedre ut for meg, men så er jeg vel og litt i mot alle disse engelske produktnavnene her i Norge.

 

2: Hvis jeg er litt ivrig etter å få tak i en person er det fullt mulig og den personen er av er det fullt mulig at jeg ringer hvert tiende minutt for å sjekke. Vil helst ikke at personen skal vite jeg var sååå desperat etter å komme i kontakt med den, men men..

 

3: are@tallak, godt poeng. Hadde faktisk ikke tenkt over det slik, men det er jo utvilsomt riktig at folk ofte ringer tilbake om de vet de har blitt forsøkt oppringt :)

 

4: hadde noe mer på hjertet før i dag, gikk i glemmeboksen..

 

Hmm, virker forsåvidt som en grei tjeneste med sine positive og negative sider. For meg er det ganske unødvendig, men merker jo fra denne tråden at det er nyttig for mange andre.

 

Kan ikke huske når jeg var heeelt uten dekning her i Norge, men det sier kanskje mer om meg enn om dekningen :blush:

Lenke til kommentar

Syns denne tjenesten var interessant...

Kanskje ikke en tjeneste man absolutt MÅ ha, men sikkert nyttig å ha i visse tilfeller...

Få ting er mer irriterende enn å vente på en samtale når mobilen er tom for strøm, og da er det jo greit å se om noen har ringt når du endelig kommer "tilbake" i den siviliserte verden!

Lenke til kommentar
Bra tjeneste, men blir ikke noe for oss med SmartTalk abb.

(Hvis ikke vi betaler)

 

1. Må ha Personsvar

2. Personsvar for SmartTalk abb koster 100 kr tilknytningsavgift

    samt 20 kr i mnd avgift

7329114[/snapback]

 

Hei

 

Dette er feil. Man må ikke ha Personsvar (20 kr/mnd) for å få WhoCalled. Det holder å ha Personsøk, som er standard på alle abonnementer og som er helt gratis.

 

Hvis du ikke har Personsøk, skriver du bare en mail til Kundesenteret og sier at du skal ha det :thumbup: , eller du kan få det ved å gå inn i telefonmenyen og sette opp viderekobling til mobilnummer 921 00 889.

Lenke til kommentar
Jeg har personsvar, men får ingen som helst melding etter at jeg ringte meg selv med telefonen av. Noen som har fått det til og virke eller?

7333619[/snapback]

 

Tjenesten innføres gradvis, men alle NetCom kunder skal ha det innen 8.desember. Jeg har allerede fått det, og det fungerer veldig bra :-) Jeg har et navn på A, og er veldig plaget av mange "komme-nær-den-grønne-knappen"-opprigninger om natta. I natt slo jeg av telefonen, og hadde 11 anrop som tikket inn på sms når jeg slo den på :blush: . Så takk høyere makter for av-knappen, og for tjenesten som fungerer selv når tlf er slått av.

Lenke til kommentar
Hva er problemet med og gi det til alle på en gang da? Regner med du har noen tilknytning til Netcom, Rubberpiggy? ;)

7335443[/snapback]

 

Det vet jeg ikke, og det eneste jeg har gjort, er å lese nyhetene og kommentarene fra NetCom i de ulike sakene nøye. Ja, jeg er nyhets-junkie, men det er det hele :D

 

Dessuten står dette på netcom.no med link fra forsiden:

"Lanseringsperiode:

 

Fra 20. november til midten av desember 2006 vil alle NetCom kunder ha fått tjenesten."

Lenke til kommentar
Hva er problemet med og gi det til alle på en gang da? Regner med du har noen tilknytning til Netcom, Rubberpiggy? ;)

7335443[/snapback]

 

Poenget med å lansere tjenesten litt over tid er jo for å avdekke evt feil som kan oppstå. Det kan fort være at tjenesten fungerer utmerket under testing, men tryner villt og uhemmet når man slipper til 1.2 millioner kunder : )

 

Lar man da et lite utvalg på 20.000 få tilgang til tjenesten vil omfanget være mye mindre dersom noe skulle vært feil.

 

Man må sannsynligvis også ta hensyn til kapasitet i datasystemer når tjenesten innføres. Selv om jeg har forstått det slik at WhoCalled kun er en mindre endring på Personsvar og Personsøk-plattformene og ikke en tjeneste som legges inn på kundens abonnement er nok ikke endringen helt triviell

Lenke til kommentar
Men hvis jeg misforstod deg nå, så mener du at mobilsvar er totalt unyttig så lenge du har mulighet for samtale venter? Ble litt forvirret av det du skrev, trodde du kanskje mente at Netcom sin "Who Called"-tjeneste kunne erstattes med samtale venter, hvis det var feil så beklager jeg. :)
Mobilsvar er totalt unyttig pga samtale venter, Who Called er som du sier nyttig om man ofte opplever dårlig dekning eller tomt batteri. Beklager den rotete posten.

 

Har en Sony Ericcson K800i og bor rett undenfor Oslo så det går nærmest et skuddår mellom hver gang telefonen enten er tom for strøm eller uten dekning. :)

7305672[/snapback]

 

Hehe, jeg ble bare litt usikker etter å ha svart om jeg leste posten din riktig eller ei. Har også en SE K800i og sjelden jeg går tom for strøm eller dekning i Bergens-området, men samtidig så er et jo greit å vite hvem som prøvde å få tak i deg mens du var uten strøm. Likevel er det ikke mye hjelp i å vite hvem du kunne ha pratet med i de situasjonene du virkelig hadde trengt strøm eller dekningen på mobilen og mangler en eller begge deler.. For er du f.eks. ute på by'n og strømmen dør så er det ikke mye hjelp i å se kameraten eller venninen din sitt anrop morgenen etter fra perioden du gikk rundt med en død mobil og ikke aning om til hvilket sted det var nachspiel på gang. ;)

7306625[/snapback]

 

 

også er det det her med flyreiser hvor man ikke har lov å bruke tlf :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...