lektroluv Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 http://www.2old2play.com/Blog/Permalink/2275/4983 Kanskje ikke så mange som kjenner seg igjen i dette forumet, men jeg er enig i mange av poengene hans. Veldig morsomt skrevet også! And you cannot f#cking tell me that the Blu-Ray player in the PS3 is exactly the same as the standalone player. There has to be something in the standalone that makes it better in some way. How in the hell could it be $1000 otherwise? I know Sony is losing money on every PS3 they make, but it isn’t $400, and there is a lot of other stuff in a PS3 besides just a Blu-Ray drive. If they can make a PS3 with Blu-Ray and sell it for $600, you just can’t tell me that their $1000 Blu-Ray player is “the same”. If you believe that, then please go crack yourself in the skull with that useless Betamax or Laserdisc player that you still have. I know you bought one. And what is with the proprietary wireless network adapter for $100, huh Microsoft? Biggest rip-off ever in console gaming. What are you guys doing with your 360s? Do you lug that beast all over the damn house? “I think I’ll play in the living room today. No wait, I’m hungry, lets go to the kitchen. No, I’ve got it, I’ll take it back to my room and play in bed.” If the console itself isn’t easily portable, then what in the hell is the point of the wireless connection? Is it for people who want to connect to the internet, but not reliably? People keep talking about whether HD-DVD or Blu-Ray will win the format war, and I keep thinking, neither. Discs as a concept are fading out, and I bid them good riddance. It’s like watching Michigan play Ohio State. They’re a bunch of gahdamn yankees and I hope they both lose.
andypandy Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 synes denne posten var usakelig, samt at post tittelen ikke var informell nok.. hvor er selve pc'en inne i denne posten?..
Dr.Peedee Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Morsomt skrevet, men ikke så veldig enig. Wireless network er greit selv om maskinen står på ett sted. Ikke alle som liker kabler over alt. Dessuten - har ikke fått inntrykk av at wireless på 360 er upålitelig. BlueRay eller HD-DVD poenget hans ... disc format kommer ikke til å dø ut på en god stund ennå. Det er ikke alle som har super duper bredbånd. Verden er stor - men vedkommende er kanskje amerikaner og tror verden stopper utenfor stuedøra hans.
BlastyTrasty Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Hahaha, eg lo godt når eg leste dette: Now think about a driving game. What do you do more often, go around corners, or burn down straight-aways? If you are using an “old” style controller with thumbsticks, you use the thumbsticks around the corners and you leave them alone on the straight. You don’t have to DO anything to keep going straight. Not so with this motion-sensing crap. If you sneeze, hiccup, burp, fart, or even just let your weary hands fall into your lap to rest, you will crash and burn like the Hindenberg.Six axis anyone? haha
Nimrad Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 (endret) And you cannot f#cking tell me that the Blu-Ray player in the PS3 is exactly the same as the standalone player. There has to be something in the standalone that makes it better in some way. How in the hell could it be $1000 otherwise? I know Sony is losing money on every PS3 they make, but it isn’t $400, and there is a lot of other stuff in a PS3 besides just a Blu-Ray drive. If they can make a PS3 with Blu-Ray and sell it for $600, you just can’t tell me that their $1000 Blu-Ray player is “the same”. If you believe that, then please go crack yourself in the skull with that useless Betamax or Laserdisc player that you still have. I know you bought one. Det er kanskje ikke helt det samme, men jeg skal forklare litt som han ikke har skjønt. Det er sony som lager blu-ray. Når de produserer så mange millioner spillere som de gjør i PS3-en så går de variable kostnadene betraktelig ned. Derfor blir det feil å sammenligne sånn. PS2 var helt lik når den kom. En billig DVD-spiller. Og de som har en PS2 med fjernkontrollen som er ekstrautstyr tror jeg er fornøyd med den som en fullverdig DVD-spiller. Nå vet jeg ikke hvor mye PS3 selges med tap, men la oss si den selges med $150 tap. Og at blu-ray spilleren han snakker om selges med $100 profitt. Da blir regnestykket et helt annet. 600 + 150 = 750 1000 - 150 = 850 Men så har jo en PS3 mange andre kostnader enn bare en blu-ray spiller også da. edit: http://www.isuppli.com/images/news/111606-1.gif Endret 17. november 2006 av Nimrad
Firvulag Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 vel det han skrev var jo (nesten) bare søl:P har lite til overs for folk som bare spiller for grafikk så virka som han var en av de.
parallax313 Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Orka ikke lese hva han tullingen skrev, men kom over et par relevante ting tidligere som nevnes i denne tråden: http://www.hardocp.com/news.html?news=MjI1...CxobmV3cywsLDE= Har noen seriøst brydd seg om bluray eller hd-dvd? Jeg er maksimalt fornøyd med DVD og har ingen klager på det. http://news.com.com/2100-1043_3-6136204.ht...3-0-5&subj=news Sony taper mye på hver PS3.
Knebel Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Manglende innsikt blandet med pubertal humor. Men om denne 'downplayinga' rettferdiggjør å holde en PC oppdatert for 10000+ annenhvert år, så hvorfor ikke..
lektroluv Skrevet 17. november 2006 Forfatter Skrevet 17. november 2006 synes denne posten var usakelig, samt at post tittelen ikke var informell nok.. hvor er selve pc'en inne i denne posten?.. Kanskje greit å lese det som står i linken før du uttaler deg? vel det han skrev var jo (nesten) bare søl:Phar lite til overs for folk som bare spiller for grafikk virka som han var en av de. Han sa jo at den eneste konsollen han syntes var verdt å kjøpe akkurat nå er Wii, og hvis man bare spiller for grafikken, så er PC bedre uansett. Jeg sier ikke jeg er enig i alt, men han har endel bra poenger. Spes det med HD hypen. De får det til å virke som spill aldri har blitt spilt i høy oppløsning før, når man har spill i høyere oppløsning enn 1080p i mange år (på pc).
nacho Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 "Man" har ikke spilt i over 1080p i mange år. Noen har nok gjort det, men dette er langt fra noen majoritet.
Nimrad Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 synes denne posten var usakelig, samt at post tittelen ikke var informell nok.. hvor er selve pc'en inne i denne posten?.. Kanskje greit å lese det som står i linken før du uttaler deg? vel det han skrev var jo (nesten) bare søl:Phar lite til overs for folk som bare spiller for grafikk virka som han var en av de. Han sa jo at den eneste konsollen han syntes var verdt å kjøpe akkurat nå er Wii, og hvis man bare spiller for grafikken, så er PC bedre uansett. Jeg sier ikke jeg er enig i alt, men han har endel bra poenger. Spes det med HD hypen. De får det til å virke som spill aldri har blitt spilt i høy oppløsning før, når man har spill i høyere oppløsning enn 1080p i mange år (på pc). 7302416[/snapback] Går ikke an å sammenligne konsoll og PC... PC er ufattelig dyrt, og PS3 er en veldig billig HD-maskin sammenlignet med en PC. Og HD-hypen er jo det at det ikke før nå har vært mulig å spille HD på konsoll til en respektabel pris.
Licht Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Nå deler de dessverre ikke ut HDTV-er gratis, iallefall ikke her hvor jeg bor.
lektroluv Skrevet 17. november 2006 Forfatter Skrevet 17. november 2006 Nå deler de dessverre ikke ut HDTV-er gratis, iallefall ikke her hvor jeg bor. 7303029[/snapback] what he said.
Tøffli Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 (endret) Heh, selv har jeg hverken PC, eller penger til en slik gaming PC. Bruker selv en laptop som klarer redigering, og det meste uten problemer... Men det er som sagt en laptop, så det er ikke akkurat noe spillerparadis. Så istedenfor å kjøpe meg en GamingPC har jeg heller en Xbox 360 som gjør jobben like bra etter min mening. Den vil nok bli frakjørt grafikkmessig innen en nokså liten stund, men det hjelper meg lite når jeg ikke har penger til det, og ikke kommer de spillene jeg vil ha til PC heller Så skal jeg være ærlig må jeg si at PC har utrolig få intressante eksklusiver for min del (men for RPG fans som liker Gothic, NeverWinter Nights osv... er det jo eneste platformen). Da jeg venter på spill som RE5, CoD3, GoW, HALO3, Forza2, Too Human, Mass Effect og mange andre spill som er for det meste eksklusive til 360/konsoll, eller som finnes til både 360 og PC... men da er det jo uansett smame hvilken plattform man har. Edit: Og hva mener dere med "HDTV er ikke gratis"? De fleste som spiller PC spiller da vittig nok på en skjerm som er rundt 19" stor, og disse skjermene er vel ikke allergiske mot en Xbox 360? Men hvis man først vil ha seg en HDTV, er det etter min mening lettere å koble den til en Xbox 360 da man kan slenge seg ned i godstolen eller sofaen med kontrollen... istedenfor mus/tast som krever bord for å bruke de skikkelig. Alternativt kan man bruke en joypad på PC, men det er noen spill er et helvete å få innstilt skikkelig til dette Endret 17. november 2006 av Tøffli
Niskivara Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Har hatt Mac nå i mange år, og dermed nesten bare spillt på konsoll. Men... kjøpte akkurat ny PC og må innrømme at det er herlig. Mest av alt på grunn av fantastiske independentspill som Mount&Blade, samt utallige innovative modder som gir deg alt fra egne fullverdige spill, små forbedringer til allerede flotte spill, og i Oblivions tillfelle får et møkkaspill av ett makkverk til å ikke bare bli spillbart(i motsetning til originalen) men faktisk bli det beste spillet i en fantastisk serie. En uventet konsekvens er at jeg ikke lenger sikler etter en Xbox360, selvom den ennå har et par spill jeg vil ha. Ps3 er ennå interresant, på grunn av kontrollen og potensialet i Cell. Wii er selvfølgelig ennå på toppen av ønskelisten.
Vortexsurfer1 Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Hahaha, eg lo godt når eg leste dette:Now think about a driving game. What do you do more often, go around corners, or burn down straight-aways? If you are using an “old” style controller with thumbsticks, you use the thumbsticks around the corners and you leave them alone on the straight. You don’t have to DO anything to keep going straight. Not so with this motion-sensing crap. If you sneeze, hiccup, burp, fart, or even just let your weary hands fall into your lap to rest, you will crash and burn like the Hindenberg.Six axis anyone? haha 7302210[/snapback] Wii anyone? haha
Niskivara Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Ja, det blir nok ett STORT problem for alle oss som pleier å bruke håndkontrolleren som lommetørkle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå