Gå til innhold

Vil spille wow men det er så dyrt, er bare 12 år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiller selv wow, men ikke mye. Jeg hadde spilt mye mer om jeg ikke hadde venner som altid jeg er ute med, ser film eller finner på noe annent en å spille data. Jeg er nå 14 å jobber kansje en gang i uken. Tjener hvertfall 500 i uken så penger er ikke problem. Men om du ikke er ute til vanli og helller bruker mye av dagan på å spille er de ikke lurt å begynne. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet

Var egentlig en ganske korrekt oppsummering det der, Larzemannen :D

Skrevet
Hva er det som er mer ødleggende med WoW enn noe annet MMORPG, da hele konseptet med sjangeren er å spille mest mulig for å bli best mulig.

7314688[/snapback]

Det er ingen andre MMORPG spill der ute som har skapt så store problemer i form av avhengihet som WoW har gjort. Ufattelig mange familier er blitt splittet grunnet WoW, forhold ødelagt og kjærester splittet fordi en av partene har spillet WoW opp til 16 timer om dagen.

Mener faktisk at noen har tatt sitt eget liv fordi de mistet noen items i WoW.

Det er nok dessverre ingen andre MMORPG der ute som har prestert det samme.

7314862[/snapback]

Hørt om Everquest kanskje?

Skrevet
Hva er det som er mer ødleggende med WoW enn noe annet MMORPG, da hele konseptet med sjangeren er å spille mest mulig for å bli best mulig.

7314688[/snapback]

Det er ingen andre MMORPG spill der ute som har skapt så store problemer i form av avhengihet som WoW har gjort. Ufattelig mange familier er blitt splittet grunnet WoW, forhold ødelagt og kjærester splittet fordi en av partene har spillet WoW opp til 16 timer om dagen.

7314862[/snapback]

Hørt om Everquest kanskje?

7348006[/snapback]

Everquest var aldri i nærheten av så stor som WOW er

Skrevet

Han sa vel heller aldri at Everquest var like stort?

*inn med teskje-mode*

Everquest har prestert å få noen til å ta livet sitt.

Skrevet
Han sa vel heller aldri at Everquest var like stort?

*inn med teskje-mode*

Everquest har prestert å få noen til å ta livet sitt.

7348048[/snapback]

World of Warcraft har prestert så venner har drept hverandre...

Du kan finne ufattelig mye saker på internett om folk som har både stukket og skutt hverandre pga WoW

Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet (endret)
World of Warcraft har prestert så venner har drept hverandre...

Du kan finne ufattelig mye saker på internett om folk som har både stukket og skutt hverandre pga WoW

7348060[/snapback]

Det faktum at slike ting har skjedd i andre mmorpg (og antakeligvis andre spill også) indikerer jo at det ikke er WoW som "har skylda". Du kan gjerne velge å være anti-wow, men slike argumenter holder ikke mål. Folk har drept hverandre over fotball også, skal vi bannlyse fotball kanskje?

Det at wow er mer i media (edit: grunnet slike ting) enn andre mmorpg har ikke noe med at wow er verre enn andre mmorpg å gjøre i det hele tatt. Flere spiller wow, og dermed vil prosentandelen som finner på sånn galskap tilsvare flere mennesker.

Endret av Slettet+214asdf125
Skrevet (endret)
Flere spiller wow, og dermed vil prosentandelen som finner på sånn galskap tilsvare flere mennesker.

7348401[/snapback]

Prosentandelen av totalt antall spillere regner jeg med du mener da? WoW er mer avhengighetsskapende enn f.eks. cs. Det er en grunn til at "flere spiller wow" vet du. Tenkt på det?

Endret av Nimrad
Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet
Flere spiller wow, og dermed vil prosentandelen som finner på sånn galskap tilsvare flere mennesker.

7348401[/snapback]

Prosentandelen av totalt antall spillere regner jeg med du mener da? WoW er mer avhengighetsskapende enn f.eks. cs. Det er en grunn til at "flere spiller wow vet du. Tenkt på det?

7348444[/snapback]

prosentandelen av totalt antall spillere, ja. Og det var ment som sammenligning mellom WoW og andre mmorpg. Disse problemene har eksistert lenge, men har ikke vært like mye i søkelys på grunn av at ingen andre mmorpg har blitt så stort som wow har.

Jeg ble mer avhengig av Anarchy Online enn jeg bl av wow, for eksempel. 200 levler og alt det der.

Sånn forøvrig så er det sikkert noen som har drept over cs og :p

Skrevet

jeg anbefaler deg wow på det sterkeste. mas litt på foreldra dine de må da ha råd til og gi deg en hundrelap i måneden. 100 kroner er ca det en voksen person tjener på 30 min-1 time. men uansett mulig du er litt ung for wow. svært krevende tidsmessig. jeg ville ike anbefale det til personer under 16-18 år.

Skrevet (endret)
jeg anbefaler deg wow på det sterkeste. mas litt på foreldra dine de må da ha råd til og gi deg en hundrelap i måneden. 100 kroner er ca det en voksen person tjener på 30 min-1 time. men uansett mulig du er litt ung for wow. svært krevende tidsmessig. jeg ville ike anbefale det til personer under 16-18 år.

7348491[/snapback]

Kan skrive under på det der (om tiden man bruker på det). Skal man drive med high-end raiding går det fort en 6-8 timer hver dag (!)

Er nesten skummelt å tenke tilbake på det :no:

Jeg ville uansett aldri anbefale noen å spille wow

Endret av the_zombie
Skrevet

7348491[/snapback]

Kan skrive under på det der (om tiden man bruker på det). Skal man drive med high-end raiding går det fort en 6-8 timer hver dag (!)

Er nesten skummelt å tenke tilbake på det :no:

Jeg ville uansett aldri anbefale noen å spille wow

7348808[/snapback]

hahah word man...Husker mine mandager og Torsdager+Fredager...damn... det var mange timer :p

Hjem fra skolen - Kargath vente 1 time..så spille mc 5 timer..kort bwl 1.30

Skal bare si en ting til: For dere litt lengre oppe, jeg forsvare verken Guildwars eller WoW! Jeg starter med WoW igjen i kveld lol :p

Men uansett, så mener jeg bare at: Finnes masse gærne folk, noen kan ikke beherske seg og derfor mener jeg at WoW burde være litt mindre Tidskrevende enn det er i dag

Skrevet
Er du tolv år så hold deg unna. Har nokk av 12åringer på wow.

7350691[/snapback]

Nå, det er sant. ;)

Selv var jeg med i en guild der main-offtank var tolv, det gikk dessverre ganske dårlig på Golemagg, så det endte med at jeg tanket begge hundene.

Skrevet

7350691[/snapback]

Nå, det er sant. ;)

Selv var jeg med i en guild der main-offtank var tolv, det gikk dessverre ganske dårlig på Golemagg, så det endte med at jeg tanket begge hundene.

7352687[/snapback]

Hehe. Jeg sier ikke at all 12åringer er dårlige. Men hvor mange huntere eller dwarf warriors er det ikke som kaller seg legolas eller gimli ??.. Ser jeg noe slikt når jeg er i BG, leave jeg kjappest.^^

Derfor kan kanskje guild wars være mere din type spill. Wow er dyrt. Og når du først har begynt å spillt det. Kommer du deg ikke så lett unna !!. Ikke ødelgg livet ditt.

Noen klarer å styre seg når det gjelder spilling. Men jeg kan huske når jeg var liten at mye av min tid gikk på å spille super mario og slikt^^

Skrevet

7350691[/snapback]

Nå, det er sant. ;)

7352687[/snapback]

Hehe. Jeg sier ikke at all 12åringer er dårlige. Men hvor mange huntere eller dwarf warriors er det ikke som kaller seg legolas eller gimli ??.. Ser jeg noe slikt når jeg er i BG, leave jeg kjappest.^^

Det der er bare tull. Jeg spilte WoW i kanskje ett år, og jeg så aldri noen som kalte seg "legolas" eller "gimli". Heller ikke "lleggolazz", "gimmli", "gimlii" og så videre.

Tror nok det er "ut" å kalle karakteren sin etter diverse kjennsfolk fra ringenes herre.

Skrevet

Larzemannen: virker som om den "tenkte" WoW diskusjonen din var litt vell pro-WoW-Fan, menmen.

En viktig forskjell i feks WoW og Guild Wars og graden av avhengighetsdannelsesnivået er faktisk månedsavgiften. Har man betalt ut denne måneden, er det vel få som tenker at de skal slutte midt i, og er man på slutten av måneden tenker man lett "bare en måned til". Har man en ledig stund kommer underbevissheten snikende "jeg har jo betalt for denne måneden, så jeg får da bruke det litt da...". Og så var plutselig klokken 04+...

Med feks Guild Wars der man har en engangsavgift er det mye enklere å si "dette var ikke så gøy, jeg legger det bort og tar det evt frem senere..." og man "føler" ikke at man har kastet bort penger alle de månedene man grindet og lvl'let heller da char ikke forsvinner om man pauser en stund.

(dette med om char forsvinner om man stopper et WoW abb og ikke med Guild Wars antar jeg, men vet ikke, så det er med forbehold. Gjerne bekreft/avkreft)

Mine tanker om dette, har heldigvis insett at jeg er litt for lett motakelig for MMORPGs ol., så jeg har ikke tatt i WoW engang...

Skrevet
Det der er bare tull. Jeg spilte WoW i kanskje ett år, og jeg så aldri noen som kalte seg "legolas" eller "gimli". Heller ikke "lleggolazz", "gimmli", "gimlii" og så videre.

Tror nok det er "ut" å kalle karakteren sin etter diverse kjennsfolk fra ringenes herre.

7352901[/snapback]

Dessverre er det en kjennsgjærning at etter LOTR suksessen dukket det opp forferdelig mange navn fra filmen i MMORPG. Opplevde å treffe mange rare navn, deriblant "Legolazgreenleaf26) og "gimligloin". Irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...