Gå til innhold

Anmeldelser av Wii spill


Damon_Albarn

Anbefalte innlegg

The Legend of Zelda - Twilight Princess

 

Gamespy: Fem av fem stjerner. (Ingen spoilere)

http://wii.gamespy.com/wii/legend-of-zelda-wii/745573p2.html

 

The Hylia: 9.6 av 10. (Ingen spoilere)

http://www.thehylia.com/index.php?subactio...t_from=&ucat=9&

 

Lawrence.com: 9.9 av 10. (Ingen spoilere)

http://www.lawrence.com/news/2006/nov/14/r...t_princess_wii/

 

UGO: A (Maks. A+). (Sluttet å lese pga frykt for spoilere. Derfor er jeg ikke sikker.)

http://www.ugo.com/ugo/html/article/?id=15974&sectionId=31

 

Gamerankings: 99 av 100. (Uvisst ang. spoilere)

http://www.gamerankings.com/itemrankings/l...reviewid=742929

 

Gamerz-Edge: 10 av 10. (Inneholder spoilere, men disse er tydelig merket av.)

http://gamerz-edge.com/wii/reviews/zelda3.html

 

Det finnes en egen tråd for disse: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=664516&hl=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Magaplask for Red Steel, ifølge Gamespot, som gir spillet karakteren 5.5

 

The Good: Interesting take on first-person shooter controls; nice explosions and destructible environments.

 

The Bad: Clunky sword-fighting sequences slapped into the middle of all the shooting; inane story chock-full of painful dialogue and voice acting; numerous noticeable bugs and glitches.

Les anmeldelsen

Lenke til kommentar

Stiller meg svært skeptisk til Amerikanske anmeldere som gir Europeiske spill dårlig karakter på story'en fordi den er "klisjè", siden det er viden kjent at Amerikanere ofte har litt problemer med Europeisk humor og ironi.

 

Max Payne spillene fikk f.eks nesten utelukkende dårlig kritikk fra amerikanske sider angående story'en, siden Amerikanere av en eller annen totalt absurd grunn trodde story'en var seriøs. Europeiske anmeldere så derimot med en gang at story'en var full av humor, men likevel greide å formidle noe seriøst, noe det virker som om mange amerikanere har problemer med å forstå.

 

Det er litt som folk som ikke ler av scenene i Sin City.

Lenke til kommentar
Max Payne spillene fikk f.eks nesten utelukkende dårlig kritikk fra amerikanske sider angående story'en.

7311305[/snapback]

 

Jaha? Gamespot om Maxpayne:

 

"The game's story is almost as well done as the action itself--and that's saying a lot to its credit."

 

Gamespy:

 

"When you stack up the excellent storyline, awesome visuals, stellar special effects, and pulse-pounding gunfights, Max Payne is simply one of the most fun action games on the market today."

 

IGN:

 

"The story is so well told and so involved that it's like you're playing a John Woo action film on your computer"

Lenke til kommentar
Max Payne spillene fikk f.eks nesten utelukkende dårlig kritikk fra amerikanske sider angående story'en.

7311305[/snapback]

 

Jaha? Gamespot om Maxpayne:

 

"The game's story is almost as well done as the action itself--and that's saying a lot to its credit."

 

Gamespy:

 

"When you stack up the excellent storyline, awesome visuals, stellar special effects, and pulse-pounding gunfights, Max Payne is simply one of the most fun action games on the market today."

 

IGN:

 

"The story is so well told and so involved that it's like you're playing a John Woo action film on your computer"

7311352[/snapback]

Hmmm... Enten er det hukommelsen som tuller med meg, ellers så leste jeg vel reviews i Amerikanske blader. Husker i alle fall at jeg syntes de var teite.

 

Men spiller det noen rolle?

 

Nei. Er like skeptisk til Amerikanske reviews av Europeiske actionstory'er. Og med like god grunn. Merk deg at ikke en eneste av sitatene nevner humoren i spillet.

Lenke til kommentar
Hmmm... Enten er det hukommelsen som tuller med meg, ellers så leste jeg vel reviews i Amerikanske blader. Husker i alle fall at jeg syntes de var teite.

 

Men spiller det noen rolle?

 

Nei. Er like skeptisk til Amerikanske reviews av Europeiske actionstory'er. Og med like god grunn. Merk deg at ikke en eneste av sitatene nevner humoren i spillet.

 

Tror nok det er hukommelsen som tuller med deg, så vidt jeg vet fikk Max Payne strålende kritikker, og jeg ser ikke at amerikanske-omtalere er dårligere enn europeiske, jeg ser faktisk oftere det omvendte.

 

Men det er jo for tiden veldig populært å stigmatisere amerikanere som mindre intellektuelle, så jeg skjønner deg godt, at du også har hoppet på denne bølgen.

 

Det svir kanskje litt ekstra når favorittspillet blir kritisert.

 

Når det gjelder humor, Max Payne var aldri et spill som gikk for å være morsomt, hvis du satt og lo mens du hørte storyen så tror jeg det er humoren din det er noe galt med. Hvis du tenker på den overdrevne harde stilen, så kalles den noir, og det er underforstått at den til tider kan virke humorøs (er det et ord?).

Lenke til kommentar

Du kan like godt innrømme at du gikk på en smell med den påstanden, Niskivara.

 

Sitat: Stiller meg svært skeptisk til Amerikanske anmeldere som gir Europeiske spill dårlig karakter på story'en fordi den er "klisjè", siden det er viden kjent at Amerikanere ofte har litt problemer med Europeisk humor og ironi.

Gamespot ga spillet 9.2 (Superb)

IGN ga spillet 9.3 (Outstanding)

Gamespy ga spillet 90/100.

 

Du kan jo lete på listen over anmeldelser hos Metacritic.

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar
Hmmm... Enten er det hukommelsen som tuller med meg, ellers så leste jeg vel reviews i Amerikanske blader. Husker i alle fall at jeg syntes de var teite.

 

Men spiller det noen rolle?

 

Nei. Er like skeptisk til Amerikanske reviews av Europeiske actionstory'er. Og med like god grunn. Merk deg at ikke en eneste av sitatene nevner humoren i spillet.

 

Tror nok det er hukommelsen som tuller med deg, så vidt jeg vet fikk Max Payne strålende kritikker, og jeg ser ikke at amerikanske-omtalere er dårligere enn europeiske, jeg ser faktisk oftere det omvendte.

 

Men det er jo for tiden veldig populært å stigmatisere amerikanere som mindre intellektuelle, så jeg skjønner deg godt, at du også har hoppet på denne bølgen.

 

Det svir kanskje litt ekstra når favorittspillet blir kritisert.

 

Når det gjelder humor, Max Payne var aldri et spill som gikk for å være morsomt, hvis du satt og lo mens du hørte storyen så tror jeg det er humoren din det er noe galt med. Hvis du tenker på den overdrevne harde stilen, så kalles den noir, og det er underforstått at den til tider kan virke humorøs (er det et ord?).

7311561[/snapback]

Max Payne er et av mine absolutt favorittspill. Noensinne. Jeg har sikkert rundet det over 10 ganger. Og jeg prøvde alle mods som ble laget til det.

 

Og nei, det er ikke humoren min det er noe galt med. Story'en er laget med masse humor, slik Remedy og "Sam Lake"(morro, morro) har sagt utallige ganger. Det er mange seriøse elementer der, men mest av alt handler om en gjeng med finske utviklere som kler seg og sine venner opp i mafiakostymer og lager en klisjèfyllt story der all moroa fra alle yndlingsfilmene og tegneseriene sine.

 

Men misforstå meg rett. En story kan ha masse humor, ironi, og satire uten at den blir mindre seriøs av den grunn.

 

Og det var vel kanskje det jeg var oppgitt over, at Amerikanske blader/sider ikke oppdaget den opplagte humoren. Men de er tydeligvis ikke alene om det.

 

Og nei, dette er ikke noe tidsriktig angrep på Amerikanere. Og nei, jeg sa ingenting om Amerikanere er mer eller mindre intellektuelle, for jeg synes den slags bare er elitistisk piss. Men det er kulturelle forskjeller. Og en av dem, bare en enkel observasjon som er blitt gjort 100 ganger før, er at Amerikansk humor har alltid vært forskjellig fra Europeisk humor, og det er derfor det alltid lages så mye styr når en britisk komiker, f.eks, får suksess i USA.

 

Og det er ikke noe spesifikt med Noiresjangeren som er humoristisk. Noiresjangeren er faktisk veldig anti-humoristisk. Men nyere forsøk på å gjenopplive sjangeren har ofte hatt en viss ironisk distanse, f.eks Sin City og Max Payne. Problemet er vel at mange tror at ting blir mindre "ekte", hvis det har den ironiske distansen, og det er totalt feil i forhold til begge eksemplene mine.

 

Og en siste ting.... Svir det ekstra når favorittspillet mitt blir kritisert? Hva i all verden mener du er favorittspillet mitt? For jeg har ikke spillt ett eneste av Wiispillene som denne tråden handler om, så det er i alle fall ikke noen av dem. Eller var det bare ditt forsøk på ironi?

Lenke til kommentar
Du kan like godt innrømme at du gikk på en smell med den påstanden, Niskivara.

 

Sitat: Stiller meg svært skeptisk til Amerikanske anmeldere som gir Europeiske spill dårlig karakter på story'en fordi den er "klisjè", siden det er viden kjent at Amerikanere ofte har litt problemer med Europeisk humor og ironi.

Gamespot ga spillet 9.2 (Superb)

IGN ga spillet 9.3 (Outstanding)

Gamespy ga spillet 90/100.

 

Du kan jo lete på listen over anmeldelser hos Metacritic.

7311593[/snapback]

Men jeg sa ingenting om reviewscorene deres. Jeg sa noe om deres tolkning av story'en. Og som sagt tidligere, ja, jeg husket nok feil. Ikke når det gjelder tolkningen av historien, men når det gjelder hvilken reviews jeg leste på den tiden, noe som mest sannsynlig var blader, ikke spillsider. OK?

Lenke til kommentar

Mulig, men da bør du moderere deg litt og ikke bruke begrepet "amerikanske anmeldere". Sannsynligvis har lest omtalen til en eller annen surmaget fyr. Som du kan se av Metacritic-linken var de fleste anmeldelsene veldig positive. Generelt kan man vel si at det lønner seg å se på flere anmeldelser før man feller noen endelig dom.

 

Sånn sett kan man også gi Red Steel "the benefit of the doubt", selv om jeg personlig har stor tiltro til Greg Kasavins kompetanse.

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med Gamespot er at de dømmer grafikken nedenom og hjem i Wii spillene på et feil grunnlag, for hvirker som de sammenligner med X360 grafisk sett og velger å fokusere på det.

 

Det de bør gjøre er å sammenligne med hva maskinen burde klare og se på den grafikken kan klare å prestere.

 

Gamespot er vel ikke noe annet enn X360 og PS3 fanboys, regner med at vi kommer til å se omtaler fra deres side til PS3 som skryter på 4 sider hvor fin grafikken er og kanskje en konklusjon som forteller om alt det andre.

 

Høres kanskje ut som fanboy, men er litt irritert over omtaler som dømmer spill ned pga 1 faktor som egentlig ikke er så stor.

Lenke til kommentar
Mulig, men da bør du moderere deg litt og ikke bruke begrepet "amerikanske anmeldere". Sannsynligvis har lest omtalen til en eller annen surmaget fyr. Som du kan se av Metacritic-linken var de fleste anmeldelsene veldig positive. Generelt kan man vel si at det lønner seg å se på flere anmeldelser før man feller noen endelig dom.

 

Sånn sett kan man også gi Red Steel "the benefit of the doubt", selv om jeg personlig har stor tiltro til Greg Kasavins kompetanse.

7311679[/snapback]

Igjen, misforstå meg rett... Jeg mente aldri at jeg leste negative kritikker. Det kom jo stort sett ingen negative kritikker. Jeg mente bare at jeg husker, helt klart, at jeg var sur og oppgitt over at Amerikanske reviews ikke forstod at Max Payne var.... sinnsykt morro. Og jeg husker å ha diskutert dette med folk. Og det samme har skjedd med en del andre Europeiske, og særlig øst-europeiske, spill, som ofte har fått kritikk fra Amerikanske anmeldere for dårlige storylines, når det helt klart er anmelderen som bare har en litt for seriøs innstilling.

 

Og en liten detalj: Jeg var en av de som ventet spent på Max Payne lenge før det kom. Jeg hadde alltid stor tro på det spillet. Jeg er, for å si det sånn, en ekte Max Payne fanboy. Men.... siden det faktisk er en god del år siden det kom, så er det høyst sannsynlig at jeg ikke husker alle detaljene lenger. Men i det store og det hele så er jeg rimelig sikker på at essensen er korrekt: Amerikanske anmeldere tolket generelt story'en på en helt annen måte enn Europeiske.

(En til detalj: Jeg er ekstremt skeptisk til både IGN, Gamespot, og andre anmeldere. Kanskje på dårlig grunnlag. Men EDGE er det eneste stedet der jeg konsekvent finner reviews som jeg kan lese og så si "Ja, kanskje dere ikke likte spillet, men det virker som et spill for meg")

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Er ikke dette nok snakk om Max Payne, nå? Eller ha det kommet review av et Max Payne spill til Wii som jeg ikke har fått med meg...? :p

 

Ellers må jeg si at GameSpots omtale av Red Steel stort sett stemte med det inntrykket jeg har fått av spillet fra previews og filmsnutter. Syns rett og slett det ikke ser noe gøy ut, bare klomsete utført... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...