Gå til innhold

Katten kom hjem, et lite problem.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har akkurat flytta fra den ene til den andre siden av byen i Lillehammer

og når vi flytta stakk katten min (på 11 år) av.

Tiden gikk mens vi prøvde å finne den igjen, og det endte til slutt med at vi kjøpte oss

en ny kattunge.

 

Nå har det gått 2 mnd siden vi fikk den nye katten og i går kom den gamle katten

min løpende mot meg når jeg var på vei hjem fra skolen.

 

Nå er spørsmålet.

Hva gjør jeg?

 

-Beholder den gamle og finner et nytt hjem til den gamle?

-Skal jeg prøve å la de møtes? Vil da den gamle katten føle seg erstattet?

-Ha den ene katten i 2. etasje og den andre i 1. etasje?

 

Trenger litt hjelp fra kattekjennere.

 

-Daniel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La dem møtes. Det går seg som regel til.

 

Jeg hadde tre stykker i ulik alder, og det fungerte fint. Men det er selvsagt individuellt.

Problemet vil kanskje være å dele matskål og eventuellt tissekasse den første tiden.

 

Hadde du katten inne en periode etter at du flyttet? Har bodd tilsammen fem forskjellige plasser med mine, og det har aldri vært noe problem med avstikking. Men de har alle vært inne en lang periode i forbindelse med flyttingen.

 

Er det hann eller ho katter? Sterilisert?

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
La dem møtes. Det går seg som regel til.

 

Jeg hadde tre stykker i ulik alder, og det fungerte fint. Men det er selvsagt individuellt.

Problemet vil kanskje være å dele matskål og eventuellt tissekasse den første tiden.

 

Hadde du katten inne en periode etter at du flyttet? Har bodd tilsammen fem forskjellige plasser med mine, og det har aldri vært noe problem med avstikking. Men de har alle vært inne en lang periode i forbindelse med flyttingen.

 

Er det hann eller ho katter? Sterilisert?

 

Ørjan...

7289558[/snapback]

Dette er to hannkatter.

Den gamle er kastrert og dermed veldig rolig.

Den nye er veldig vilter.

 

Har gjort som du sa nå.

Den gamle katten min ser ut til å gi F. :p

Lenke til kommentar

Husk å ikke forskjellsbehandle :)

 

Her er det tre katter og alle har hver sin mat og vannskål. Når de får boksemat, får alle kattene hver sin skål da og. Husk at den eldste katten er han som er sjef, og skal prioriteres deretter. Jeg tar mest hensyn til den eldste katten min siden han var her først (altså din eldste også).

 

Her var det mye krangel i begynnelsen, men nå er alle venner :) Husk at det er lurt å holde den eldste katta inne et par uker før du slipper den ut igjen, og sørg for at begge kattene har hver sin kattedo.

Lenke til kommentar
Husk å ikke forskjellsbehandle :)

 

Her er det tre katter og alle har hver sin mat og vannskål. Når de får boksemat, får alle kattene hver sin skål da og. Husk at den eldste katten er han som er sjef, og skal prioriteres deretter. Jeg tar mest hensyn til den eldste katten min siden han var her først (altså din eldste også).

 

Her var det mye krangel i begynnelsen, men nå er alle venner :) Husk at det er lurt å holde den eldste katta inne et par uker før du slipper den ut igjen, og sørg for at begge kattene har hver sin kattedo.

7317432[/snapback]

Tusen takk for god hjelp.

Nå lærte jeg masse :)

Lenke til kommentar
La dem møtes. Det går seg som regel til.

 

Jeg hadde tre stykker i ulik alder, og det fungerte fint. Men det er selvsagt individuellt.

Problemet vil kanskje være å dele matskål og eventuellt tissekasse den første tiden.

 

Hadde du katten inne en periode etter at du flyttet? Har bodd tilsammen fem forskjellige plasser med mine, og det har aldri vært noe problem med avstikking. Men de har alle vært inne en lang periode i forbindelse med flyttingen.

 

Er det hann eller ho katter? Sterilisert?

 

Ørjan...

7289558[/snapback]

Dette er to hannkatter.

Den gamle er kastrert og dermed veldig rolig.

Den nye er veldig vilter.

 

Har gjort som du sa nå.

Den gamle katten min ser ut til å gi F. :p

7290391[/snapback]

Da var det ikke katta som katta vår slengte unger på, og som flytta inn hos oss :p

 

Men ser vel ikke noen grunn til å ikke ha de isammen.

Du kan jo prøve å ha de sammen, og er sikekr på at det går bra.

Lenke til kommentar

Har nå 3 katter derav 2 monser.

 

Her i huset er det ingen av monsene som bestemmer. Sjefen er frua selv av de 3. Det værste av alt er at den tredje er en 7 års gammel svær monse som har tatt knekken på en mink.

 

Den sistnevnet store monsen kom inn lenge etter at vi fikk de 2 andre (den andre monsen er unge til den første vi fikk). Det var litt banking på starten, hvor innflytteren, stor monse, fikk svinbank av frua i huset.

 

Nå går alt greit, rompesniffing og felles måltid, ja hele pakken. Bare pass på at ingen blir skadet og si "fy" til den som starter en krangel. kos med begge like mye og ikke gjør forskjell.

 

Så det er ingen problemer der :)

Lenke til kommentar

Har 2 stk selv. Den ene hadde vært der en stund før den andre kom. Den gamle katten fikk masse oppmerksomhet da den søte lille nye kom. Før var den gamle sjefen, nå er det helt motsatt fordi den "nye" har blitt dobbelt så svær som den gamle og banker den gamle noen ganger.

 

De er langt ifra venner, men de har visst delt opp i teritoriumer og dem har noen tidsskjemaer over hvem som kan bruke hvilke stoler til hvilke tider eller et eller annet sånn, så har dem hver sin dør å gå ut av.

 

lol

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har 2 stk selv. Den ene hadde vært der en stund før den andre kom. Den gamle katten fikk masse oppmerksomhet da den søte lille nye kom. Før var den gamle sjefen, nå er det helt motsatt fordi den "nye" har blitt dobbelt så svær som den gamle og banker den gamle noen ganger.

 

De er langt ifra venner, men de har visst delt opp i teritoriumer og dem har noen tidsskjemaer over hvem som kan bruke hvilke stoler til hvilke tider eller et eller annet sånn, så har dem hver sin dør å gå ut av.

 

lol

7345946[/snapback]

 

Haha :) Katter er spesielle dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...