Gå til innhold

Artikkel om Sonys online tjeneste


Heales

Anbefalte innlegg

Nei, den bruker mindre enn 64 mb. Men kan bruke så mye den vil av de 64 mb som er reservert.

7288425[/snapback]

 

The costs for the PS3’s operating system are as follows

# 32mb of the 256mb of available GDDR3 memory off the RSX chip

# 64mb of the 256mb of available XDR memory off the Cell CPU

# 1 SPE of 7 constantly reserved

# 1 SPE of 7 able to be "taken" by the OS at a moments notice (games have to give it up if requested)

 

KILDE

Vil forøvrig be alle lese her. God lesning (11 sider)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, den bruker mindre enn 64 mb. Men kan bruke så mye den vil av de 64 mb som er reservert.

7288425[/snapback]

 

The costs for the PS3’s operating system are as follows

# 32mb of the 256mb of available GDDR3 memory off the RSX chip

# 64mb of the 256mb of available XDR memory off the Cell CPU

# 1 SPE of 7 constantly reserved

# 1 SPE of 7 able to be "taken" by the OS at a moments notice (games have to give it up if requested)

 

KILDE

Vil forøvrig be alle lese her. God lesning (11 sider)

7295408[/snapback]

 

Vet ikke helt hvor de har fått de opplysningene siden de ikke henviser(så vidt jeg kan se) til noen kilde. Kilden i den artikkelen jeg nevnte er Izumi Kawanishi, the head of the Software Platform division of SCEI, og jeg tror han vet hva han snakker om. Så den artikkelen du viser til har liten troverdighet.

 

Og når vi snakker om demo priser så er det ingenting annet en spekulering. Demoer er foreløpig gratis, og noe annet blir spekulering.

 

Downloadable PS3 games that will be available through the PlayStation Store were also detailed. On November 11, when the system launches in Japan, three games will be available for download: Blast Factor (working title) and the free game Mainichi Issho from Sony Computer Entertainment, and a Ridge Racer 7 demo from Namco Bandai. Sony is also working on flOw, Lemmings, Kazuo, and Puzzle (working title) for this service, but release dates are as of yet unknown. Free demos of all the pay titles will be available so players can try before they buy.

 

Link

 

2.59pm PST - The Sony execs are showing a Motor Storm downloadable demo, which will be available for free download on November 17th - there will be '4 or 5 demos' available on launch day.

 

Link

 

"Sony has the right strategy because they combine the traditional PSP feel with some Xbox Live features," said Colin Sebastian, senior research analyst with Lazard Capital Markets LLC, on Friday. "What's nice about the PS3 online network is Sony made a lot of the basic services free, such as games demo and some miscellaneous content, whereas Microsoft's Xbox charges a subscription fee."

 

Link

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Side 10 viser til kjelder. Det virkar som om du berre ikkje klarar å svelge dette, fordi PS3 er plattformen du har sikta deg ut.

 

Eg fant ikkje noko konkret kjelde på akkurat det med OS. Men tvilar på at han berre tippar seg fram til dette, då heile artikkelen er bra skrevet, og gir inntrykk av at forfattaren veit kva han snakkar om.

 

Men hvis du har ei kjelde som kan seie noko anna, er det fritt fram å poste den :)

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Side 10 viser til kjelder. Det virkar som om du berre ikkje klarar å svelge dette, fordi PS3 er plattformen du har sikta deg ut.

 

Eg fant ikkje noko konkret kjelde på akkurat det med OS. Men tvilar på at han berre tippar seg fram til dette, då heile artikkelen er bra skrevet, og gir inntrykk av at forfattaren veit kva han snakkar om.

 

Men hvis du har ei kjelde som kan seie noko anna, er det fritt fram å poste den :)

7296396[/snapback]

 

Ja, hvis du virkelig tror det så har du ett problem.

 

Men er egentlig akkurat samme for meg hva du tro, men jeg er like forbauset hver gang det postes ett rykte her på forumet. Det er ingen som spør hvem som har sagt det, hvor ryktet oppstod osv osv.

 

F.eks om jeg hadde henvist til en artikkel, på en liten dritt spill side, som sier det at playstation 3 spill kommer til å koste fra 5 $ til 15$, så hadde kommentarene vært som følge:

 

Sonyfannr1: Å det er kult, sony rockx!

 

Xbox360boy14yearsold: Oh, no thats a lie, I heard on xbox360 forum that they would cost 50 $ and would explode after 2 days of use.

 

 

Demoene er gratis i japan, de blir gratis ved launch i usa på fredag og sikkert ved launch i europa i mars(håper vi), om dette endres? Hvem vet, er det noen vits i å spekulere mer på det?

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
US PS3 online store up and running

A day before the console is available in North America, PS3's online functions are ready for registration; demos for Resistance, Motorstorm downloadable.

By Tim Surette, GameSpot

Posted Nov 16, 2006 8:57 am GMT

 

Though the PlayStation 3 does not officially go on sale until November 17, Sony isn't wasting time getting the console's online services ready. Those lucky enough to get a pre-launch PlayStation 3 can now register for an online account, check out the store, and download the system's first demos.

 

Though registration is free, those looking to hook up their PS3s with Sony's online service will need a valid credit card. Once signed up, gamers will have the option to choose an avatar from several pages of Sony-centric art, including pics from the Jak and Daxter, Sly Cooper, God of War, and SOCOM games.

 

The online store is currently populated by trailers for Lair, Genji: Days of the Blade, Warhawk, Resistance: Fall of Man, NBA 07, Calling All Cars!, Motorstorm, Untold Legends: Dark Kingdom, and Cash Guns Chaos DLX. Several free demos are also available, including those for Blast Factor, Formula One Championship Edition, Motorstorm, Cash Guns Chaos, Resistance, and NBA 07. Sony is also offering two downloadable games--Cash Guns Chaos and Blast Factor, both for $7.99 each.

 

But it isn't all about games. There are also Blu-ray disc trailers for Black Hawk Down, House of Flying Daggers, Ultraviolet, and more.

 

Rudimentary options for friends lists and messages are also available.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Ingen vits å hissa seg opp :)

 

Quoten din bekreftar ikkje, og avkreftar heller ikkje om demoar vil koste noko eller ikkje.

Cash gun Chaos og Blast factor, det er slike arcade games?

 

Klart det er vits i å diskutera og spekulera - demoar skal vere gratis, det er det som er normen idag.

 

Og forøvrig, eg har ingen problem. Eg har ein XBOX 360, med gratis demoar :)

Lenke til kommentar
Ingen vits å hissa seg opp :)

 

Quoten din bekreftar ikkje, og avkreftar heller ikkje om demoar vil koste noko eller ikkje.

Cash gun Chaos og Blast factor, det er slike arcade games?

 

Klart det er vits i å diskutera og spekulera - demoar skal vere gratis, det er det som er normen idag.

 

Og forøvrig, eg har ingen problem. Eg har ein XBOX 360, med gratis demoar :)

7296532[/snapback]

 

Hvorfor du bare tok med Cash gun chaos og blast factor når det stod mange andre demoer der? Formula One Championship Edition, Motorstorm, Resistance og NBA 07.

 

Så når noen spør, koster det noe å laste ned ps3 demoer fra sony nettverket? Så er svaret, nei, der ps3 er lansert og skal lanseres denne uken, altså japan nord amerika, så er demoene gratis. PUNKTUM

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Hvorfor du bare tok med Cash gun chaos og blast factor når det stod mange andre demoer der?  Formula One Championship Edition, Motorstorm, Resistance og NBA 07.

 

Så når noen spør, koster det noe å laste ned ps3 demoer fra sony nettverket? Så er svaret, nei, der ps3 er lansert og skal lanseres denne uken, altså japan nord amerika, så er demoene gratis. PUNKTUM

7296562[/snapback]

Fordi eg lurte på kva type spel det var.

 

Vel, ein får vente å sjå då. Du må ta det rolig menneske, du kjem til å få høgt blodtrykk.

Men når PS3 er offisielt lansert borte i Usa, den 17. - og hvis demoane er gratis der og, trur eg me med stor sikkerhet kan gå ut ifrå at det faktisk vil være det.

 

Grunnen til at eg spekulerar er jo fordi det har komen fram rykter om at demoar vil kosta nokre kroner.

Lenke til kommentar
Ein kan også lese her: http://dpad.gotfrag.com/ps3/story/35399/

Og eg siterar:

The online store will allow gamers to purchase downloadable games and demos, the first of which will be a demo of Motor Storm which will cost $14.99.
Skremmande.. Eg kjem ALDRI til å betale for ein demo.

7295530[/snapback]

 

 

Er dette spekulering? Synes det ser mer ut som at du faktisk tror på artikkelen du har linket til.

 

Og ps3 nettverket er lansert i usa som artikkelen jeg linket til litt lengre opp forteller om. Og ja, demoene er fremdeles gratis!

 

Og, neida, er helt rolig, blodtrykket er lavt og har det helt fint. Men elsker å diskutere, og spesielt når jeg har rett.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...