Gå til innhold

Import av ps3


Anbefalte innlegg

Hei

 

vurdere litt å importere ps3 etterhvert, fordi jeg vil importere blue-ray filmer fra usa (får de tidligere og billigere) og vel..det samme med spill. Det jeg er litt engstelig for er om det blir et problem å benytte en amerikansk konsoll til nettspilling her i europa.

 

Noen som har noen formening om dette?

 

sony europe saksøkte jo nettop lik-sang til døde for å selge asiatiske psp'er til europa.

selv om hele sony europe staffen importerte psp'er derfra selv (den gode dobbeltmoralen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem da flere av dagens tver takler både NTSC og PAL signaler. Dette gjelder hvert fall HD-TVer. Strøm er som sagt tidligere heller ikke noe problem (transformator er vel tingen).

 

Edit: Det eneste jeg ser for meg som problem er garanti og sånt. Hvis den skulle gå i stykker så har jeg hørt at det kan bli stress med garanti på ting som du kjøper fra statene. Bare noe jeg har hørt selvsagt. Også er det det med nettspilling.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem da flere av dagens tver takler både NTSC og PAL signaler. Dette gjelder hvert fall HD-TVer. Strøm er som sagt tidligere heller ikke noe problem (transformator er vel tingen).

 

Edit: Det eneste jeg ser for meg som problem er garanti og sånt. Hvis den skulle gå i stykker så har jeg hørt at det kan bli stress med garanti på ting som du kjøper fra statene. Bare noe jeg har hørt selvsagt. Også er det det med nettspilling.

7282447[/snapback]

 

Oformer, omformer og omformer ;) Du har omformere til alle ting i denne verden av signaler og plugger... Amerikanerene har 120 V nett(mener eg) er i det området uansett :) Og du trenger nok ikke en transformator for det ;) For som alle som har tuklet med den røde knappen på baksiden av pcn så er det lagd for begge deler! ;) Og transformatoren til PS3 gjør det derre selv, så PS3 din får den spenningen den trenger uansett!

Lenke til kommentar
Noen som vet om bra plasser å få kjøpt seg en sone 2 PS3(altså en JAP PS3)

 

Og noen som vet om noen problemer som kan oppstå med en JAP PS3 i Norge?(utenom strøm da)

7303347[/snapback]

 

En japansk PS3 kan ikke spille av europeiske Blue-Ray utgivelser.

 

Region code Area:

 

A/1 North America, Central America, South America, Korea, Japan and South East Asia.

B/2 Europe, Greenland, French territories, Middle East, Africa, Australia and New Zealand.

C/3 China, Russia, Central and South Asia.

 

Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Ray#Region_codes

Lenke til kommentar
betur det at jeg kan labbe over til kanada og kjope en ?

7307258[/snapback]

 

Ser ikke ut som det går desverre. Hvis du klikker på linken vil du se at hele det amerikanske kontinentet er satt som sone A/1, sammen med deler av asia.

 

Her er en oversikt over hva som regnes som "French territories":

 

http://en.wikipedia.org/wiki/French_overse...and_territories

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...