Gå til innhold

Thunderbird - kontoer - passord

tepe2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 kontoer. Før holdt det å skrive inn passordet når jeg starter Thunderbird, en eneste gang. Men jeg var dum nok til å gjøre noen endringer, slik at nå må jeg skrive inn passordet 3 ganger, en gang for hver konto.

Problemet mitt er at jeg husker ikke helt hva jeg gjorde. Har prøvd å endre tilbake uten å lykkes.

Noen som vet hvordan jeg får endret tilbake, slik at jeg kun trenger å skrive inn passordet en gang?

På forhånd Tusen Takk!

(Dette innlegget postet jeg for en tid siden i det norske TB-forumet. 113 stykker har lest det, men ingen svar. Er det virkelig så vanskelig?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du kobler til hver enkelt server, og passord-dialogboksen dukker opp, skal det holde å skrive inn passordet og huke av for at Thunderbird skal huske passordet ditt.

Hvis ikke dette kommer som noe valg, er jeg ganske blank. Blir vel litt for mye arbeid å slette kontoene, opprette de på nytt og flytte over all mail til hver konto igjen, og...

Skrevet

Takker for svar begge to!

Vil helst ikke at TB skal huske mine passord.

Jeg har ingen lagrede passord.

Det jeg gjorde en gang, var under "Kontoinnstillinger", å på en måte "samle" de tre kontoene slik at innkommende meldinger fra alle tre kontoene havnet på samme sted. Så når jeg nå blar gjennom e-postene mine kan det dukke opp post til alle tre kontoene hulter til bulter. (Kan selvfølgelig sortere etter mottakeradresse, men målet mitt er å få tilbake det gamle oppsettet).

Tidligere var alle meldingene til de tre forskjellige adressene i sine egne mapper, og jeg trengte bare å logge inn en gang. Nå må jeg logge inn 3 ganger, en gang for hver konto, og det er dette som plager meg.

Det går helt sikkert å endre tilbake, bare at jeg ikke har funnet ut hvordan.

Skrevet
jeg tror du har tidligere brukt master password for dine 3 kontoer. du finner oppsettet for det samme sted som jeg viser til i forrige post

7288231[/snapback]

Nei jeg har ikke brukt master-/hovedpassord tidligere. Men takk for at du ga meg ideen, har nettopp satt hovedpassord og lagret det andre passordet som var likt for de 3 kontoene. Dette ser ut til å løse problemet, har lukket og åpnet TB for å sjekke, og nå skriver jeg bare inn ett passord.

Saken løst!

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...