Gå til innhold

Levetiden på laptop i forhold til stasjonær?


TheFifthApe

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et spørsmål om bærbare pc`er.

 

Hvordan er levetiden på en laptop i forhold til en stasjonær?

 

Hvis jeg kjøper bærbar kommer jeg til å ha den med på skolen og ellers bruke den litt til spilling. Så den kommer til å stå på ganske mye av dagen.

Hvor lenge kan jeg forvente å ha en fungerende laptop?

 

Jeg spør fordi jeg har hørt at levetdiden på bærbare er mye kortere enn på stasjonære og jeg lurer på om dette er sant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med levetiden?

 

- hvor lenge maskinen fungerer feilfritt?

- hvor lenge maskinen kan brukes før den ramler fra hverandre/sprekker opp/eksploderer etc

- hvor lenge maskinen kan brukes hvis du koster på deler som slites ut

- hvor lang tid det tar før maskinen er teknologisk avlegs

7279618[/snapback]

 

Hvor lenge maskinen fungerer feilfritt. Er det lett å koste på deler som slites ut? Må man sende den inn til der du kjøpte den fra da?

Lenke til kommentar

Det som vanligvis ryker er harddisk eller tastatur, men dette skjer veldig sjelden. Har byttet harddisk en gang i min to år gamle maskin, og da var det min egen skyld at den forrige disken gikk dunken. Enkelt å bytte selv.

 

Ved fornuftig bruk, og hvis maskinen ikke utsettes for spesielle belastninger/skader (fall, sterke vibrasjoner, fuktighet, sterk varme) bør en bærbar maskin kunne fungere like lenge som en stasjonær. Men ettersom en bærbar maskin ofte er på farten, er den naturligvis mer utsatt for slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...