Gå til innhold

Hva velger du? (Uke 52)


WheelMan

Hva velger du? (Uke 52)  

124 stemmer

  1. 1. Julegaver

    • 1. Harde pakker
      76
    • 2. Myke pakker
      10
    • 3. Konvolutter
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brunfargen er et tegn på modenhet. Strengt tatt begynner bananer og alle andre frukter sin forråtnelsesprosess det øyeblikket de plukkes fra treet. (Hvis de ikke allerede har begynt før det). Men vi kaller det vel ikke råttent før det dukker opp mugg. Dvs. at brunt ikke er det samme som råttent men modent.

 

Selv foretrekker jeg gul-grønn, men jeg synes bare jeg må forsvare gul-brun mot "personangrepene" her. Gul-brun er mye søtere enn den gul-grønne. Selv er jeg ikke noen søtmons men skjønner godt at folk som er det foretrekker gul-brun.

Lenke til kommentar

Har du sett bananer i syden eller lignende på ett marked? De er praktisk talt brune med et annslag av gult. Prøvde å forklare dama i sjappa at man i Norge spiser bananene gul-grønne, på min gebrokkene fransk. Etter det så hun på meg som og jeg var gal. Men jeg kan jo ha sagt noe helt annet!

Lenke til kommentar
Brunfargen er jo ett tegn på att de råttner. Hvem velger råttne bananer fremfor friske liksom?

 

Grønnfargen er jo igjen et tegn på at bananen ikke er moden enda. Hvem spiser umodne istedenfor modne liksom? :p

Heller umoden enn råtten :whistle:

 

Er vi enige viss vi sier: Grønn = Umoden, Gul = Moden og Brun = for moden :p

Endret av Messi91
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Tåler ikke banan jeg :p

Så kjipt. Tåler du epler og sånn? (Noe jeg ikke gjør, nemlig).

 

Poll: Ooh, vanskelig, så jeg har latt denne være i tankeboksen et par dager. Valget falt til slutt på brun-gul, ettersom denne er mer moden enn den gul-grønne, og derfor er hakket mykere å tygge, samt at den er litt søtere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...