Gå til innhold

- Kunne aldri erstattet mp3-spilleren min


Anbefalte innlegg

kommer alltid noe bedre...

 

blir som å basere sammenligning av nasjoners forsvar på ett jagerfly som er i bruk vs ett som er under utvikling...

7262820[/snapback]

Hmm, ja. Samme kan man vel si om alt, ikke bare jagerfly og mobiler :)

 

Poenget var bare at de sammenligner mobilen med en som har vært på markedet i flere måneder og snart blir erstattet. Det bør jo være en selvfølge at en mobil som er splitter ny og ca. 30% dyrere enn sin konkurrent også skal være bedre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bør ja, men er ikke nødvendigvis det.

fordi det går noe tid mellom design og ferdig produkt.

7262955[/snapback]

Ja, W950i bør være bedre enn N91, men er ikke nødvendigvis det.

 

Selvfølgelig går det tid mellom design og ferdig produkt, men slik er det da for alle produsentene. Er ikke noe fordel eller ulempe for den ene eller andre der, i hvert fall ikke i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
dinside.no terningkast 5

mobilen.no terningkast 5

forbruker.no terningkast 4

 

amobil terningkast 3

 

 

Nå skal det sies at Dinside i sin test ikke har gjort noen bedømming av lydkvalitet så vidt jeg kan se, bare kvaliteten på det medfølgende hodesettet.

 

Mobilen.no skriver at "Da er situasjonen noe ganske annet om du bruker headsettet. Her er lydkvaliteten utmerket, og selv om det er mulig å bruke egne headsett med 3,5 mm jackplugg ser vi ikke helt behovet."

 

Forbruker.no skriver "Lyden i denne musikktelefonen er god, men ikke super."

 

Amobil.no skriver "Det skal nevnes at lyden er god nok så lenge lydstyrken ikke overstiger omtrent tre fjerdedeler av skalaen."

 

Altså: En tester sier at lyden er super, en annen har ikke bedømt lyden og den tredje sier at lyden ikke er ikke er så god som den kunne ha vært. Amobil har vært strengest.

 

Ingen av testerne bortsett fra Amobil har (så vidt jeg kan se) fått lyden bedømt av en audiofil.

 

Tror du virkelig at mobiltestere flest sitter med kompetansen til å bedømme om lyden er god eller dårlig?

 

Jeg tror en treer eller en firer er riktig karakter på W950i. Den er veldig dyr, mangler edge, har ikke kamera.

 

Gadgetfaktoren til w950 er høy, men tror nok ikke dette er rett valg for en som er opptatt av lyd. Og det er vel disse brukerne SE har siktet seg inn mot? Da sier det seg selv at den ikke fortjener toppkarakter.

 

Dessuten ser det ut til at mange glemmer at tre av seks er midt på treet, og ikke en bunnkarater.

 

Femmere og seksere burde være forbeholdt produkter som leverer på alle punkter.

 

Amobil har nok vært litt vel strenge her, men når en telefon koster 5500 kr så er det på sin plass.

 

Mener jeg i alle fall :)

Lenke til kommentar

Hadde tidligere planer om å skaffe denne, men ble i tvil nå pga alt snakket om lydkvaliteten.

 

Men det er jo også kjent at lydfolk ofrer "en CD per track" for best mulig lyd osv... Hvis en ser vekk i fra prisen, er virkelig lyden SÅ dårlig som det fremstår?

 

Jeg foretrekker musikk fremfor lyd iallefall, så lenge lyden er god nok, uavhengig av bitrate.

Lenke til kommentar
Nå blir det vel ikke opplyst om hvilken bitrate mp3 filene som er testet har. Vil tro at jo bedre lydegenskaper, dess fortere blir dårlige mp3-er avslørt. Kan dette være tilfelle her?

7264556[/snapback]

 

Hei,

MP3-ene vi har testet med internt har variert i bitrate, men generelt er det snakk om rundt 192 kbps.

Filene vi lot Hi-Fi-Center teste med var VBR med snittrate på 224 og 186 kbps.

Lenke til kommentar
Hadde tidligere planer om å skaffe denne, men ble i tvil nå pga alt snakket om lydkvaliteten.

 

Men det er jo også kjent at lydfolk ofrer "en CD per track" for best mulig lyd osv... Hvis en ser vekk i fra prisen, er virkelig lyden SÅ dårlig som det fremstår?

 

Jeg foretrekker musikk fremfor lyd iallefall, så lenge lyden er god nok, uavhengig av bitrate.

7265901[/snapback]

Lyden er god nok. Jeg har sammenlignet Ipod shuffle. Nokia E50 og W950i .Lyden er for meg ganske lik.

Anbefales :D

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje ikke verdens største konkurranse. En rendyrket business-mobil, en 1gb-spiller av billigste sorten. Fullt mulig at disse enhetene har meget god lyd, men det er ingen grunn for meg til å tro det egentlig. Så, at de på nivå med W950i er vel muligens helt riktig, men samtidig ikke så imponerende til å være markedets dyreste musikkmobil.

Lenke til kommentar
Det er vel kanskje ikke verdens største konkurranse. En rendyrket business-mobil, en 1gb-spiller av billigste sorten. Fullt mulig at disse enhetene har meget god lyd, men det er ingen grunn for meg til å tro det egentlig. Så, at de på nivå med W950i er vel muligens helt riktig, men samtidig ikke så imponerende til å være markedets dyreste musikkmobil.

7269557[/snapback]

Man får da masse annet med på kjøpet på w950...

Har du forresten hørt lyden i W950?

Lenke til kommentar
Man får da masse annet med på kjøpet på w950...

Har du forresten hørt lyden i W950?

7269617[/snapback]

Ja, mye får man, men ikke nok til å rettferdiggjøre prisen på 5000 kr.

Nei, har ikke hørt lyden. Den hadde uten tvil vært bra nok for meg. Jeg er ingen lydfanatiker, eller hva nå det rette ordet er. Poenget er bare at W950i ikke passer til dem :)

 

edit: Og nå har vi fått det klart at det er testet med flere headsett, flere W950i-modeller, sanger med god bitrate, personer med trening i slikt... Godta det?

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Hei!

 

Først av alt så må jeg beklage mine litt krasse kommentarer til amobil. Blir litt småhissig når jeg er så sikker på at noe ikke stemmer.

 

Når det er sagt så har jeg hatt W950i og W850i hele helgen. Nå skal jeg ikke si at jeg er lyd-ekspert, men jeg har utdannelse innen elektronikk, har solgt mobiler i mange år og er meget interessert i musikk.

 

Mine meninger om lydkvaliteten på disse telefonene:

 

W850i har etter min mening litt flatere lyd enn w950i, på en måte litt innestengt. lydbilde er enklere og minner veldig om de tidligere walkman telefonene. Disse har jeg selv brukt før og vært fornøyd med.

 

W950i har fyldigere lyd, er klarere og mer troverdig.

 

Dette er ihvertfall inntrykkene mine av eksemplarene jeg har prøvd

Lenke til kommentar
Man får da masse annet med på kjøpet på w950...

Har du forresten hørt lyden i W950?

7269617[/snapback]

Ja, mye får man, men ikke nok til å rettferdiggjøre prisen på 5000 kr.

Nei, har ikke hørt lyden. Den hadde uten tvil vært bra nok for meg. Jeg er ingen lydfanatiker, eller hva nå det rette ordet er. Poenget er bare at W950i ikke passer til dem :)

 

edit: Og nå har vi fått det klart at det er testet med flere headsett, flere W950i-modeller, sanger med god bitrate, personer med trening i slikt... Godta det?

7269693[/snapback]

 

Syns det er flott at Amobil virkelig undersøkte denne saken grundig slik at ingen missforståelser er ute og går, og jeg har på ingen måte problemer å godta at SE av og til bommer, noe de imidlertid svææært sjelden gjør... :!: :!:

Når noen her viser til tester fra Dinside og Mobilen, og påstår at der får lyden mere enn godkjent, ble jeg nyskjerrig.

 

Nå ser jeg imidlertid av posten over meg, at svaret kansje ikke var så enkelt alikevel. Blir vel til at jeg må sjekke dette selv... :D

Endret av iopy
Lenke til kommentar
Syns det er flott at Amobil virkelig undersøkte denne saken grundig
Helt enig.

 

Når det snakkes om hva Amobil har kommet frem til og at mange ikke godtar resultatet er ikke dette noe nytt. Feks var mange negative når Amobil testet 3G-hastigheten i flere av landets byer og kunne fortelle at NetCom var mye raskere enn Telenor.

 

Som bmwm3 sier må dere ha mottat en defekt modell, alle andre testere har ment lyden var på nivå med feks N91. :dontgetit:

7221424[/snapback]

Etter å ha lest testen var også jeg kjapt til å trekke slutningen at mobilen var defekt. I ettertid kan jeg bare berømme Amobil for å ha testet grundig, de har til og med fulgt opp med en lydekspert.

 

Jeg håper Amobil fortsetter å teste uavhengig av hva andre testsider mener. :thumbup:

Lenke til kommentar
Syns det er flott at Amobil virkelig undersøkte denne saken grundig
Helt enig.

 

Når det snakkes om hva Amobil har kommet frem til og at mange ikke godtar resultatet er ikke dette noe nytt. Feks var mange negative når Amobil testet 3G-hastigheten i flere av landets byer og kunne fortelle at NetCom var mye raskere enn Telenor.

 

Som bmwm3 sier må dere ha mottat en defekt modell, alle andre testere har ment lyden var på nivå med feks N91. :dontgetit:

7221424[/snapback]

Etter å ha lest testen var også jeg kjapt til å trekke slutningen at mobilen var defekt. I ettertid kan jeg bare berømme Amobil for å ha testet grundig, de har til og med fulgt opp med en lydekspert.

 

Jeg håper Amobil fortsetter å teste uavhengig av hva andre testsider mener. :thumbup:

7271278[/snapback]

 

Enig, da jeg føler det er alt for mye "reklame" testing som blri gjort. Der de bare skryter av hva som er bra, og ikke tar med hva som er dårlig. Det at de har vært såpass kritiske synes jeg bare viser at de ikke tar til takke med hva som helst, og når de mer eller mindre henviser deg til en gamlere modell om du vil ha en mp3 telefon, er det et dårlig tegn for den nye modellen.

Lenke til kommentar

Jag har sagt det i tråden til omtalen av telefonen tidigare men det tåles o sägas igen.

Amobil har vart väl stränga i sin bedömning av denna mobilen. Jag sitter visserligen inte i någon testpanel men har testat/och testar löpande väldigt många high-end mobiler och slutsumman som Amobil här ger till W950 (3 av 6) menar jag absoult inte är en representativ/rättvis poäng, dåligt ljud eller inte.

Slutpoängen skall inte BARA bedømas på grund av hur de upplever lydkvalitén utan skall spegla mobilen som helhet. När man läser bedømingarna och kommentarerna till de olika delkaraktererna får man førespeglat en helt annan poäng än den som blir satt (jag tolkar det mesta som väldigt positivt).

 

However; För en priskännslig musikkännare kan är kanske inte denna mobilen den rätta. För en "normalintresserad" musiklyssnare (som jag själv) och en som er ute efter att kunna ersätta två enheter med en samtidigt som du får en mobil som enligt min mening har en meget flott design och som ger dig massa muligheter som f.eks møjligheter før sync med jobbets mail och kalender (Exchange ActiveSync som är viktigt før mig), drøssevis av 3:e partsprogrammer, møjlighet att se på film när du sitter å väntar på att SAS-Braathens skall sluta strejka (en film på 1.5h blir på ca 200MB i GOD oppøsning och kan fint ses på den 2.6" stora skjermen) så kan jag inte annat än anbefale denne på det varmaste. Ljudet är enligt mig bättre än i min iPod och ännu bättre blir det med det trådløsa bluetooth headsettet HBH-DS970.

Som sagt, för en "normalintresserad" är ljudet säkert mer än gott nok och är du inte spesiellt priskännslig samtidigt som du är intresserad i en avanserad telefon med massa møjligheter så är detta telefonen før dig.

Det enda minuset som jag vill ge denna telefonen är att den inte har Edge, det borde den (och de flesta andra SE telefoner...) absolut ha haft (..och ärligt talat, innan kvalitén på kameraene i mobiler blir VESENTLIG bedre er det uintressant med kameramobil...).

 

//hEnrik

Lenke til kommentar
slutsumman som Amobil här ger till W950 (3 av 6) menar jag absoult inte är en representativ/rättvis poäng, dåligt ljud eller inte.
När man läser bedømingarna och kommentarerna till de olika delkaraktererna får man førespeglat en helt annan poäng än den som blir satt (jag tolkar det mesta som väldigt positivt).
Konklusjonen er ikke et sammendrag av delkaraterene, men hvordan telefonen oppleves i helhet. Feks kan en telefon som scorer høyt på skjerm, maskinvare, trådløs teknologi og kamera gå ned en karakter pga ekstremt dårlige taster / lite gjennomtenkt tastesett. Du kan lese Amobils forklar av testene her.
Det totale terningkastet vi gir er -ikke- et gjennomsnitt av delkarakterene. Selv om en telefon scorer bra på de fleste punkter, kan det være enkeltfeil som trekker ned helhetsinntrykket.

Når det kommer til konklusjonen i testen av W950i må den som musikktelefon selvfølgelig få slakt pga dårlig lyd. Noe annet ville vært latterlig.

 

Ljudet är enligt mig bättre än i min iPod och ännu bättre blir det med det trådløsa bluetooth headsettet HBH-DS970.
At du mener den har bedre lyd enn en iPod sier sitt. Og helt klart bedre med et A2DP-headsett? Jeg bruker A2DP-headsett hver eneste dag og selv om jeg elsker standarden vil jeg langt i fra si den gir bedre lyd enn tråd.

 

Det enda minuset som jag vill ge denna telefonen är att den inte har Edge, det borde den (och de flesta andra SE telefoner...) absolut ha haft (..och ärligt talat, innan kvalitén på kameraene i mobiler blir VESENTLIG bedre er det uintressant med kameramobil...).
Helt enig. At mobilen mangler kamera gjør den faktisk interessant for mange som ikke ønsker å betale for et kamera de uansett ikke bruker.

 

La meg gjøre det klart at jeg så absolutt ikke har noe mot SEs telefoner (K800i :love: ) eller denne modellens pris og manglende kamera. Derimot kan jeg ikke skjønne hvorfor noen ønsker at W950i skal anbefales som musikkmobil når den har dårlig lyd.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Jag har sagt det i tråden til omtalen av telefonen tidigare men det tåles o sägas igen.

Amobil har vart väl stränga i sin bedömning av denna mobilen. Jag sitter visserligen inte i någon testpanel men har testat/och testar löpande väldigt många high-end mobiler och slutsumman som Amobil här ger till W950 (3 av 6) menar jag absoult inte är en representativ/rättvis poäng, dåligt ljud eller inte.

Slutpoängen skall inte BARA bedømas på grund av hur de upplever lydkvalitén utan skall spegla mobilen som helhet. När man läser bedømingarna och kommentarerna till de olika delkaraktererna får man førespeglat en helt annan poäng än den som blir satt (jag tolkar det mesta som väldigt positivt).

 

However; För en priskännslig musikkännare kan är kanske inte denna mobilen den rätta. För en "normalintresserad" musiklyssnare (som jag själv) och en som er ute efter att kunna ersätta två enheter med en samtidigt som du får en mobil som enligt min mening har en meget flott design och som ger dig massa muligheter som f.eks møjligheter før sync med jobbets mail och kalender (Exchange ActiveSync som är viktigt før mig), drøssevis av 3:e partsprogrammer, møjlighet att se på film när du sitter å väntar på att SAS-Braathens skall sluta strejka (en film på 1.5h blir på ca 200MB i GOD oppøsning och kan fint ses på den 2.6" stora skjermen) så kan jag inte annat än anbefale denne på det varmaste. Ljudet är enligt mig bättre än i min iPod och ännu bättre blir det med det trådløsa bluetooth headsettet HBH-DS970.

Som sagt, för en "normalintresserad" är ljudet säkert mer än gott nok och är du inte spesiellt priskännslig samtidigt som du är intresserad i en avanserad telefon med massa møjligheter så är detta telefonen før dig.

Det enda minuset som jag vill ge denna telefonen är att den inte har Edge, det borde den (och de flesta andra SE telefoner...) absolut ha haft (..och ärligt talat, innan kvalitén på kameraene i mobiler blir VESENTLIG bedre er det uintressant med kameramobil...).

 

//hEnrik

7271823[/snapback]

 

Hadde tenkt å skrive noe lignende dette men det er ingen vits å gjenta. Om lyden på telefonen er topp eller ikke(jeg synes fortsatt lyden er bra), så er faktisk denne telefonen en topp smartphone med masse andre funksjoner. Det er litt synd at noen vil gå glipp av dette...

 

En må også se på alternativene til w950i på markedet, w850i som mange mener er at bra alternativ er en god telefon, men det er ingen smartphone og mangler de funksjonene som er aktuelle for noen.

Endret av yoho
Lenke til kommentar

Konklusjonen er ikke et sammendrag av delkaraterene, men hvordan telefonen oppleves i helhet. Feks kan en telefon som scorer høyt på skjerm, maskinvare, trådløs teknologi og kamera gå ned en karakter pga ekstremt dårlige taster / lite gjennomtenkt tastesett. Du kan lese Amobils forklar av testene...

 

Det här med att konklusionen ikke skall vare et sammendrag av delkaraktererne vet jag. Jag har å lest Amobil's "regler". Poänget mitt mener jag fremgår tydligst hvis du f.eks leser avsnittet "DESIGN OG BYGGEKVALITET". Jag skjønner ikke hvordan det kan oppsummeres med 2 stjerner. Det virker som om de har masse positivit å si om tlf å så konkluderer de med at design å byggekvalitet likevel er dårlig..??!! (2 av 5 er vel ändå under middels??).

 

Så skall jag vel si (til Apples/iPods) forsvar at jag mestadels har brukt de medfølgende øreproppene å de er ju ikke all verdens... Må ju nærmest bruke gaffatape for å få de å bli i ørene. SE's HBH-DS970 og de medfølgende til W950i er ju av typen "hørselvern" og bara det pleier og bidra positivt til lydopplevelsen (om än vara direkt forent med livsfare ute i trafikken...)

:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...