Gå til innhold

Forbrukerrådet feilinformerer på TV2


oro2

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne sett en kilde på "det går fint ann å forsegle elektronikken uten at det villet koste ekstra mye".

7662644[/snapback]

Ta en titt på elektronikken i en bil. Det meste er ikke spesielt kostbart pga. masseproduksjon. Forsegling kan gjøres f.eks. med en epoxy med stor resistans som PX700K. I tillegg unngår man i stor grad å benytte elektrolyttkondensatorer av typen som ryker etter 3-10 år, da det finnes gode alternativer.

 

Jeg driver selv med en del elektronikkutvikling, og har designet billige motordriversystemer som skal overleve 10-20 år i ørken uten vedlikehold. Så jeg sier ikke dette helt uten erfaring..

 

Det ville kostet litt mer å gjøre elektronikken holdbar, men så lite at det er verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, du mener vel det. Da blir det ihvertfall ingen 1-kroners telefoner fremover. Og at produsent skal ta ansvar for produktet i lang tid? Så du vil ikke ta NOE ansvar selv? Herlig, absolutt herlig...

7663886[/snapback]

Jeg har aldri sett en telefon til 1 krone.. Så det er ikke akkurat noe argument. Se på prisen som står med liten skrift du :)

 

Livsløpsansvar for produkter er i ferd med å bre om seg, så det er ikke vas jeg har funnet på selv. Se f.eks. på Xerox.

 

Man skal selvsagt behandle et produkt med forsiktighet (mine mobiltelefoner varer gjerne over 3 år), men det bør kunne forlanges at produkter som mobiltelefoner skal tåle normale bruksforhold. I dette landet betyr det en del fukt etc..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Verksteder vil aldri noengang godta reklamasjon på fuktskada mobiler, uansett om kunden har fulgt "manualen", da dette er umulig for kunden å bevise ovenfor forhandleren/verkstedet. Derfor vil en fuktskade/slagskade på et kretskort aldri bli godtatt, uansett hva forbrukerrådet måtte mene. Det er så enkelt, og alle kunder burde blitt opplyst om dette på TV2 hjelper deg.

synd, men sant

Endret av Babliento
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...