Mrs Hatta Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Altså du kan gjerne definere spillavhengighet i flere grupper. Du trenger ikke nødvendigvis å leve på cola og grandis resten av livet bare fordi du er avhengig av visse spill. Når jeg var i min værste spillavhengighetsperiode (når jeg spilte wow), trente jeg likevel fotball tre ganger i uken pluss at jeg spilte kamper. Greien er at jeg ikke gjorde noe annet når jeg var hjemme. Ekstreme tilfeller som personer som forlater hjem og familie for å spille der i mot trenger nok hjelp. Men å være litt lett avhenig er greit. Du går uansett til slutt lei og trapper ned/slutter. Ungdomsårene er for korte til å kaste de bort på å være sosial
QBab Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Om du spiller lenge nok, minsker dine sosiale evner i real life. Og det vil da være lett og falle tilbake til online vennene dine.
Suburbian Hero Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Etter at jeg har brukt 600 timer på FIFA 07...på GBA.
QBab Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Juppjupp, da er du definitivt sosialt tilbakestående
Mrs Hatta Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Jeg tror uansett om du er avhengig av et spill er det viktig å finne en balanse. Jobb/skole, LAN.. Slike ting er jo med å opprettholde det sosiale livet ditt, og mange synes det er nok. Når andre sier at en person er asosial eller noe slikt, så er jo det dens synspunkt ut i fra den personens egne erfaringer. Men dersom man føler at det er nok så er det vel ikke feil prioritering heller.
Tandamram Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 Jeg mener man er avhengig når man ikke får noen stor glede av spillet, men likevel spiller. Dette gjelder vel først og fremst MUD og MMORPG
Zappy Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Som man får verifisert i Pure Pwnage er WoW kjent som "The plague".
Frohman Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 hva faen betyr det egentlig? 7256284[/snapback] Jeg tror du glemte noe her en plass... Mener spesifikt at det var en del om å ha det gøy, også.
gompi Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 spilte wow i 6-7 månder , men ble faktisk lei ... oi i den tiden var jeg vell ganske avhengig måtte bli med med i mc , måtte få mer dkp, ja det var ofte i hodet mitt men det ble jo ganske dyrt etter vært også da nå spiller jeg heldigvis noen spill som det går ann a ha et litt annet forhold til
NoLimit_^ Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 har aldri blitt avhengig av MMORPG, kommer alltids bare til sånn lvl 20 i f.eks. Wow før jeg blir lei vanlige rollespill derimot. husker når jeg fikk KOTOR II, spilte jeg gjennom spillet første gang på ca 40 timet i løpet av 2 dager. Slik var det med Gothic 3, NWN 1, Jade Empire, Kotor 1 ++ også. prioriterte lett spillet over alt annet når jeg ikke hadde rundet det i hvert fall en gang. men men, i disse eksamenstider merker jeg at jeg ikke har særlig problemer med å skru av pcn og xboxn når jeg vet jeg må lese. da ser jeg på spilling som en belønning for god lesing. etter å ha lest 10 timer en dag er det utrolig deilig å sette seg ned med Gears of War eller noe, og spille et par timer før man legger seg
Lil-H Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 Blir nesten avhengig av serier jeg, Prison Break f.eks. Noen ganger er det så sinnsykt spennende at jeg mÅ se videre. Hender jeg gamer hardt noen ganger også. Som f.eks nå vil jeg game FF XII, men jeg "gidder" ikke å gå til det andre rommet og fikle med ps2'en.. er enklere å bare kjøre en run-command og finne Prison Break mappa. hehe =)
_KroSjefen_ Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 du vet du er avhengig når du går forbi en bekk og meiner det var bra teksturer på vannet..
TOO TRILL Skrevet 27. november 2006 Skrevet 27. november 2006 du vet du er avhengig når du går forbi en bekk og meiner det var bra teksturer på vannet.. 7368058[/snapback] NEi, da er du nerd
Tmz Skrevet 28. november 2006 Skrevet 28. november 2006 De fleste nekter å innrømme at de er avhengi av noe selv om det er soleklart at de er det. Hvis du spiller et spill mer en 2 timer dagen kan en vel si at du er avhengi. Og hvis du har vært borte fra spillet noen dager og du kommer hjem, hvis det første du da gjør er å sette deg ned med spillet. Dette kan utvikle seg til at du dropper venner framfor å spille, og at du blir sittene inne mesteparten av dagen. Dine sosiale evner svekkes og du blir bare mer og mer avhengi... Derfor dette rundt avhengihet av spill er så farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå