Gå til innhold

Når vet du at du er avhengig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså du kan gjerne definere spillavhengighet i flere grupper.

Du trenger ikke nødvendigvis å leve på cola og grandis resten av livet bare fordi du er avhengig av visse spill.

Når jeg var i min værste spillavhengighetsperiode (når jeg spilte wow), trente jeg likevel fotball tre ganger i uken pluss at jeg spilte kamper.

Greien er at jeg ikke gjorde noe annet når jeg var hjemme.

Ekstreme tilfeller som personer som forlater hjem og familie for å spille der i mot trenger nok hjelp. Men å være litt lett avhenig er greit. Du går uansett til slutt lei og trapper ned/slutter. Ungdomsårene er for korte til å kaste de bort på å være sosial :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror uansett om du er avhengig av et spill er det viktig å finne en balanse.

Jobb/skole, LAN.. Slike ting er jo med å opprettholde det sosiale livet ditt, og mange synes det er nok. Når andre sier at en person er asosial eller noe slikt, så er jo det dens synspunkt ut i fra den personens egne erfaringer. Men dersom man føler at det er nok så er det vel ikke feil prioritering heller.

• 2 uker senere...
Skrevet

spilte wow i 6-7 månder , men ble faktisk lei ... oi i den tiden var jeg vell ganske avhengig måtte bli med med i mc , måtte få mer dkp, ja det var ofte i hodet mitt men det ble jo ganske dyrt etter vært også da

nå spiller jeg heldigvis noen spill som det går ann a ha et litt annet forhold til :cool:

Skrevet

har aldri blitt avhengig av MMORPG, kommer alltids bare til sånn lvl 20 i f.eks. Wow før jeg blir lei :)

vanlige rollespill derimot. husker når jeg fikk KOTOR II, spilte jeg gjennom spillet første gang på ca 40 timet i løpet av 2 dager. Slik var det med Gothic 3, NWN 1, Jade Empire, Kotor 1 ++ også. prioriterte lett spillet over alt annet når jeg ikke hadde rundet det i hvert fall en gang.

men men, i disse eksamenstider merker jeg at jeg ikke har særlig problemer med å skru av pcn og xboxn når jeg vet jeg må lese.

da ser jeg på spilling som en belønning for god lesing. etter å ha lest 10 timer en dag er det utrolig deilig å sette seg ned med Gears of War eller noe, og spille et par timer før man legger seg :)

Skrevet

Blir nesten avhengig av serier jeg, Prison Break f.eks. Noen ganger er det så sinnsykt spennende at jeg mÅ se videre. Hender jeg gamer hardt noen ganger også. Som f.eks nå vil jeg game FF XII, men jeg "gidder" ikke å gå til det andre rommet og fikle med ps2'en.. er enklere å bare kjøre en run-command og finne Prison Break mappa. hehe =)

Skrevet

De fleste nekter å innrømme at de er avhengi av noe selv om det er soleklart at de er det. Hvis du spiller et spill mer en 2 timer dagen kan en vel si at du er avhengi. Og hvis du har vært borte fra spillet noen dager og du kommer hjem, hvis det første du da gjør er å sette deg ned med spillet. Dette kan utvikle seg til at du dropper venner framfor å spille, og at du blir sittene inne mesteparten av dagen. Dine sosiale evner svekkes og du blir bare mer og mer avhengi... Derfor dette rundt avhengihet av spill er så farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...